31 aug: 90% säker på vad jag har för åkomma

Var till sjukhuset både idag och igår. Dagen börjades med att jag fick en lugnande spruta. Fantastisk skön känsla. Blev liksom jättefull och ett krypande lugn satte sig i kroppen. Höll på att somna av direkt när den började verka.

Därefter skulle svalget bedövas... och det var det värsta på dagen faktiskt. Kändes som man varit till tandläkaren x 10. Det kändes som man hade en sten i svalget. Sen kom det jag befarade - ner med slangen i luftröret. Men det kändes knappt något alls. Det enda som var obehagligt var när de sprutade in vatten och när de knipsade av bitar av lungan. Man kände riktigt att det var en kniv och det knäppte till när de fick av en bit.

Fick mycket beröm att jag var så lugn och att allt gick som planerat. Men va fan... jag var ju helt borta på lugnande medel, haha. Sen sov jag i flera flera timmar tills Angelica hämtade upp mig.

Det är ungefär 15 st läkare som jag träffat och ingen har riktigt kommit på vad det är och de har samrått med andra sjukhus läkare utan resultat. Men denna lungläkare som genomförde bronkoskopin på mig idag hade suttit och funderat och letat i går kväll på sin fritid om vad det är jag kan ha råkat ut för och berättade för mig att han är 90% säker på att det är harpest jag råkat ut för. Inte speciellt vanligt men så klart ska jag råka ut för eländet.

Alla symptom stämmer - stark huvudvärk, hög feber, lunginflammation, hosta, ingen aptit, lungproverna stämde osv. Dessutom kom vi fram till hur jag kunnat fått harpest... så allt stämmer.

Nästa vecka får jag reda på till 100% om det är harpest. Läkaren skickade även iväg ett blodprov (ja jag fick ge tre blodprov ytterliggare idag som jag anade) om det skulle kunna vara sorkfeber men det trodde han inte då det skulle runnit blod ur alla kroppens öppningar, och det har det ju inte gjort. Sorkfeber är nära besläktat med Ebola och är väldigt farligt att få.

Har fått ny antibiotika idag som attackerar harpest-bakterierna. Den antibiotikan jag har nu har ju inte hjälpt ett dugg. Så nu jävlar ska jag bli frisk!!



Några få länkar idag bara... har inte hunnit leta på några sedan gårdagens blogg =)

Dagens lokaltidningsbesvikelse. Älskar att läsa om just sådant här. Det är ett bevis på att vi har det bra ändå i Sverige.

Har någon sett en jätte??

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja, hoppas att du blir frisk nu älskling! Det brukar märkas skillnad redan efter några dagar om man fått rätt antibiotika.

2011-09-01 @ 07:19:05
URL: http://mjam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0