16 dec: Kattrackarn har kommit hem!

För tre veckor sedan försvann kattungen. Smet ut tillsammans med Grimm och han travar ju iväg långt. Troligtvis följde hon med honom och gick vilse. Sedan dess var hon puts väck.

Idag hade vi julpyssel här i grannskapet och de flesta var samlade i samlingslokalen. Där passade en granne på att fråga om någon saknade en katt och det visade sig vara våran!!

Så Angelica gick hem och hämtade henne. Hon hade varit hos familjen i en vecka nu och de hade tagit hand om henne väl. Hon hade ett skadat bakben och var tunn. Där har kattrackarn bott med en främmande familj och tre hundar! Hon har aldrig sett en hund tidigare, men hon hade inte brytt sig om dem. Men den här katten är inte som andra heller. Påminner mig om Loke som inte var rädd för något och det slutade ju självklart illa med att han blev påkörd.

Bakbenet läkte efter tre dagar och hon haltar bara lite smått nu... men hon är fortfarande smal. Men nu ska hon få äta upp sig under julen =)



I morrn tänkte jag fara iväg till Louise på hennes födelsedagsfest (om jag nu får chaufför). Anar att det blir rejält med tokigt folk där =)



Innan dessa festligheter ska det städas och fixas här hemma.



Dagens länkar... varsågoda!

Det bästa ur "Torkel i knipa."

Favorit i repris: I en annan del av Kil. (1:20 in i klippet kommer min favorit)

Här åker tjejerna dit... men de är ärliga i alla fall.

Här går det snabbt (se hela).

-= S K I T I B Y X =-

Okej... vissa är på skoj, men de som är på allvar då? Vad är det med folk??

Born to be *fyll i valfritt ord*



Har utsett fredagen till veckans bästa dag. Man får göra ett avslut på arbetsveckan med att koppla av på kvällen med en folköl och skön musik framför datorn.

Men detta fungerar ju bara om familjen går med på det, om man säger så. Vill inte ungarna sova eller om man har ett grinigt fruntimmer den kvällen... ja då är det bara att hålla tummarna tills nästa fredag. Men denna fredag verkar gå rätt okej, fastän Silas har varit grinig i någon timme nu. Angelica håller honom schack (tack Fröken Lök) och jag höjer volymen, haha.





Under veckan har jag farit runt i hela länet hela dagarna för att göra klart allt innan julledigheten. Man är braaaaa mör nu. Vette tusan hur många hundra mil det blivit denna vecka endast? Självklart tog spolarvätskan slut i Bollnäs igår... men gav mig fan på att klara mig till jobbet. Så jag låg och pressade bakom lastbilar så det stänkte upp på rutan =)

Hade ett möte med nya chefen häromdagen och jag känner mig lugnare nu. Han verkar schysst och vi kom bra överens angående min tjänst. Den ska fortsätta som jag och gamla chefen har byggt upp den. Visst är jag öppen för förändringar men då nya chefer tillsätts brukar det mesta ändras radikalt och det orkar jag inte med när jag vet att allt funkar så bra.



Meeeeeeen hur stor har inte Jon blivit? Blir helt chockad. Ska det gå så snabbt att växa upp?? Just nu har han gått på sitt första disco! Han stod här nyss och dans-övade... och han kan visst dansa märkte jag. Var har han lärt sig det då? =)

Ibland får jag panik att jag inte hänger med riktigt. Men så känner väl alla föräldrar.





Johnny har gått på stickkurs och då kan det bli sådana här alster:



Här är han själv också men utan något stickat på sig men fullt upp med andra fruntimmersbestyr...





Reklam för mitt nya extra-jobb =D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0