7 dec: HLR AED ABC

Vadan dessa förkortningar?

Haft brandutbildning och hjärt- och lungräddning idag på jobbet.
¤ HLR= Hjärt och lungräddning
¤ AED = Automated External Defibrillator (Hjärtstartare)
¤ ABC = Andning - blödning - chock

Har varit på en del sådana här utbildningar (dock ej hjärtstartare) och till och med haft egna utbildningar men det var ett bra tag sedan nu. Så dagens utbildning var guld värt för att fräscha upp minnet plus att mycket har blivit ändrat om hur man ska gå till väga. Allra främst HLR.

Min första uppblåsbara ;)
HLR på gång.
Släcka gubbe.



Julbordet på Furuviks Brygga...

Jag hade stora förhoppningar... men det var inget vidare. Massa av samma. Dvs väldigt mycket olika sillar och laxar. Köttet... oavsett om det var revbensspjäll eller oxfilé, hade ingen smak. Det var frikadeller istället för köttbullar av någon underlig anledning och som smakade konstigt.

Betyg
Kallrätter: 3 av 5
Varmrätt: 2 av 5
Efterrätt: 3½ av 5

Men jag hade härligt sällskap iaf. =)





Tröttheten håller i sig. Igår till idag sov jag 10 timmar. Söndagen till måndagen sov jag 12 timmar!

Börjar bli lite fundersam här. Inte likt mig alls!



Politik... länge sedan jag skrev något om det.

Går inte att sticka under stolen om att jag är mer till höger än vänster och håller med Moderaterna mycket mer än Socialdemokraterna. Men inget parti är perfekt. Moderaterna har mycket som jag finner är helt uppåt väggarna men man kan inte undgå att de lyckats med att...

Minskat arbetslösheten.
Minskat Sveriges lån.
Att Sverige börjar gå ekonomiskt bättre och fått en starkare krona.
Minskat statliga monopolet (dåligt inom vård och omsorg dock, iom Carema-vansinnet mm).
Företagare har fått det lite lättare, måste dock förändras mycket mer då företagare är grunden till vårt välfärdssamhälle.

Ja det finns mycket mer som hänt i Sverige till det bättre under Moderaterna mandatperiod... och som sagt en del som inte är så bra eller som inte har lyckats alls.

Varför Socialdemokraterna ej lyckas så bra i mätningar är ju främst att deras partiledare mfl partitoppar har skött sig fasansfullt dåligt. Först Mona Sahlin som jag måste utse till Svea Rikes historias sämsta partiledare/politiker någonsin... och nu allt kring Juholt. Dessutom tror jag Sveriges befolkning nu har sett under Moderaternas mandatperiod att bland annat Socialdemokratisk bidragspolitik ej är hållbart i längden.



Jäklades lite med Silas en morgon då han kom och väckte mig. Försökte hålla i honom så jag kunde krama han men det gillades visst inte. Som hot för att jag skulle sluta så grabbade han tag i mina glasögon blixtsnabbt och höll dem högt tittandes argt på mig.

Alldeles som han hotade att "släpper du mig inte, så bryter jag sönder glasögonen för dig". Hahaha! Såg så jäkla komiskt ut.





En släkting påminde mig om Dannbergs-humöret. Alla vi Dannbergare verkar ha ett fruktansvärt humör. Min bror, min far, mina kusiner, mina tremänningar osv. Vi behöver inte vara världens bästa debattörer eller fighters (hur man nu väljer att gå tillväga med sitt humör) men vi rusar alltid upp och vi har alltid mod. Något jag är stolt över, även fast jag får ta hårda duster med min äldsta son varje dag =D

Silas, yngste sonen, är ännu värre. Vilket jävla humör... jävlar. Akta er! Han är helt vansinnig och han är 1½ år. Shit... hur ska detta gå? Jag var en jävel i min tonår och egentligen under 20 års-tiden... men jag var lugn under barndomen. Hoppas Silas blir lugn o snäll under tonåren då? Jon kanske blir tvärtom då han är den lugnare av dem?

Har sådana makabra historier att berätta om vad vi Dannbergare fått varit med om pga just vårt humör och personlighet. Vi är fan inte kloka... punkt slut.



När vi säljrepresentanter hade möte i Norberg så uppmärksammade lokaltidningen vårt besök =)





Humor med Amerikansk Bulldog =)

Precis när det blir spännande stängs TVn av, hahaha! Underbart prank!

Snubben livnär sig på guld och diamanter han finner på NY's gator. =O

Absolut bästa väckarklockan ever!

Nu kan vi klona fram en mammut!!

How you think...

Passande sketch nu inför jul.

Varuplacering!



Helgen bjuder på fest. Luciarock i Falun. Nu hänger det på om jag får chaufför eller inte.

Om jag orkar... skrivs det mer blogg på söndag.




Kommentarer
Postat av: Smygar´n

Din första uppblåsbara??? Jo tjena!!! skrattar så jag trillar av stolen

2011-12-07 @ 21:21:43
Postat av: Erik

Är det du som stulit min sömn din jävel?

Ge tillbaka minst 3 timmar/dag or i gonna FU*K you up bitch!!

2011-12-07 @ 21:31:40
Postat av: Jenny

Politik ja. Tycker att allt är sak samma nu för tiden. men moderaterna tål jag inte, spciellt inte efter deras omformning av sjukförsäkringen. alla dessa stackars människor som blivit utförsäkrade. Nån läkare sa ju att Reinfeldt borde få nobelpriset i medicin eftersom han kommit på ett sätt för kroniskt sjuka att bli friska på ett år, ja typ nåt sånt. Och den är fan rätt. Nej inte prata mer om det känner jag ;-)

2011-12-08 @ 14:28:36
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com
Postat av: Erik

Smygar´n två plastkassar från ICA Galaxen räknas inte som en Barbara,så det var nog sin första profesionella han menade.... ;)

2011-12-08 @ 16:52:00
Postat av: Håkan

Kenny fick sig allt ett uppblåstbart får i 30 års present. Så det var väl första som liknade en människa han menar

2011-12-11 @ 15:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0