25 feb: Varierande arbete

Självklart blir det mycket skriveri om mitt nya jobb i bloggen.

Börjar sakteliga förstå vilket varierande arbete jag fått. Idag har jag så gott uteslutande varit vid verkstaden, kaklat en demovägg och byggt ihop möbler som jag ska ha med mig på mässan nästa vecka.



Gillar verkligen min nya arbetsplats. Alla medarbetare (inkl chef) är lättsamma, trevliga och har stor portion humor. Har inte märkt av några dåliga vibbar alls, inget klagande och inget skitsnack. Annars brukar det vara att man får höra det ena och det andra skitsnacket redan första veckan och olika grupperingar vill ha en till deras sida.

Det är väldigt bra arbetsmiljö och personalvård. Trots att jag har ett invignings-bus att invänta... har jag hört =D

Det är högt i tak och mycket skratt om dagarna så man längtar till jobbet. Om man verkligen ska klaga på något så är det väl smärtan i fötterna... men det beror ju på mig egentligen. Det går över under veckan anar jag. Känns bättre idag redan. 4 kg har jag gått ner på 5 dagar pga allt gående och att jag inte hinner småäta, haha. Hinner (glömmer) iof att inte dricka vatten heller... det är mindre bra.

Känns som jag arbetat på Biltema i flera månader faktiskt. Lätt att orientera sig i butiken trots det stora sortimentet, lätt att komma in i rutinerna pga god struktur och det känns som man känt arbetskompisarna bra länge. Alla frågar hur det är, erbjuder hjälp, skojar och är nyfiken kring vem jag är.

Sök jobb på Biltema när ni ser en annons. Underbar arbetsplats och arbetsgivare. Gjorde en av livets bästa val när jag sökte det här jobbet.

Bilen "min"...





Dagens bästa köp: Ny högtryckstvätt för 165 kr!!!

På morgonen när jag kom till jobbet fanns det helt plötsligt ett utförsäljningstorg med varor som gått ur sortimentet. Man skulle köpt alla som var kvar och sålt dem på Blocket för 500kr/st ta me tusan.

Mkt passande... min högtryckstvätt pajjade förra sommaren.



Tappat hoppet på mänskligheten # 152335

Tappat hoppet på mänskligheten # 152336

Cool snubbe men anar att han var skitibyx trots allt.



Nu ska jag sätta mig framför TV-spelet... har inte orkat spelat på en vecka snart =)

Sup o svälj... trevlig helg. I morrn blir det en kasse bärs att inmundiga.

Kommentarer
Postat av: Smygarn

Hmmm,en lite snatteritur till Biltema Gefwle snart verkar det som!! ;)

2011-02-26 @ 11:48:01
Postat av: Erik

Jag hoppas du förvarnat din chef och arbetskollegor om ursinnes-psykosen du kommer att få av att "bygga/montera" ihop möbler,så att dom får möjlighet att utrymme varuhuset i god tid.....

2011-02-28 @ 04:52:31
Postat av: kyd.blogg.se

Smygarn: Då får du smaka Biltemas sopkvast med artikelnr 26-937 (49,90kr).



Erik: Jag har två olika roller. En hemma o en på jobbet. Har aldrig blivit upprörd på jobbet någon gång men det är visst annorlunda hemma =)

2011-02-28 @ 22:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0