23 juli: Norden måste reagera

Norden måste reagera för vågen av attentat som börjar drabba oss.

Vet inte i skrivande stund hur många som dött i Norge pga gårdagens bombattentat och skjutningar på sommarlägret. Anar att allt detta har med Norges inblandning i Afghanistan att göra.

Även Sverige utsattes för ett självmordsattentat för inte så länge sedan, men misslyckades gudskelov.

Tänker inte gå in på vad jag tycker om religiösa dårar och religion överhuvudtaget. Det vet ni redan...

Mina tankar går till vårt grannfolk och att vi får arbeta mot politiskt och religiöst våld över gränserna och därmed bli starkare.

Norges sak är vår... Nordens sak är vår.





Igår fredag (skriver detta på natten till lördagen) var jag ledig. Riktigt ledig var jag... Dvs jag hade båda mobilerna avstängda i nästan 24 timmar. Det har jag nog inte haft på flera år.

På denna lediga dag tänkte jag endast tillbringa till mig själv och familjen. Så igår handlade vi en massa i Sandviken så vi stödjer kommunens kassa och hoppas innerligen att pengarna använts till något nyttigt och förnuftigt =)

Utnyttjade en del kuponger vi fått av Sandvikens näringsliv när vi flyttade hit också. En del gratis prylar och mycket till ordentligt rabatterade priser.

Men har även hunnit varit lite ute i snickarboden också för att rensa huvudet.

Senare idag efter att jag vaknat, lämnar vi pojkarna hos brorsan och Linda i Årsunda. Sedan far vi och partajar i Stråtjära tills på söndag.





Hade min bil stod vid inhängnaden vid Biltema under natten då jag skulle ha firmabilen på morgonen. När jag kommer till Biltema senare på dagen så ser jag att någon knyckt registreringsskylten bak! Grrrrr...

Blev till att ringa polisen direkt så klart. Sen fick jag beställa en ny.

Så nu blir man väl stoppad av polisen hundra gånger för att jag inte har någon skylt, sen blir jag väl stoppad av polisen för att mitt registreringsnummer är "lyst" när jag får en ny skylt!!



Helt såld på Austin Criswell's röst. Han har gjort en massa covers på YouTube.
Kan lyssna om och om igen på alla låtarna. Sådan ren och skön röst.

The Scientist



Självklart en del länkar!

Hur i hela friden..?

Världsrekord i bilhoppning jävlar anamma!

Jösses!

Ooooooooookej?

Bussigt... först klär ut dem, sen äter upp dem.

Japp! Min sorts humor.

Jupp... detta också!



Ses folkz.

Kommentarer
Postat av: Angelica Hjärta Erik

Men det som hände i Stockholm var en utländsk människa. Han som gjorde det där i Norge var Norsk.. Men fattar inte hur människor tänker.. Det är Sjukt!

2011-07-23 @ 11:11:28
URL: http://angelicahjartaerik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0