3 juli: Ut på äventyr igen

Denna dag kommer inkludera en del fixande här hemma och packa husbilen inför veckans äventyr. Först Furuvik sedan Power Big Meet. Till Västerås följer hela familjen med fastän jag ska jobba. Men de kommer säkert kunna underhålla sig själva medans jag delar ut reklamprylar till alla besökare.

Kommer hem på söndagen... säkert helt slut. Får se om jag tar kompledigt på måndagen. Känner att jag skulle haft en veckas ledighet för att ladda batterierna. Det har varit full fart sedan våras.



Vi trodde Freja, katten våran, var skendräktig... men det visade sig att hon ploppade ut 4 st kattungar häromdagen! Angelica kan våra katter och märkte att det nog var på riktigt ändå och plockade fram en kartong. Någon timme senare började hon föda. Men två av kattbebisarna dog inom kort.

Så om 8 veckor vill vi bli av med två kattungar. Om ni inte själva vill ha någon, hör gärna runt med era bekanta.

Över 10 år gammal och hon föder ungar den rackarn. =)





Nu har vi äntligen fixat Jon's rum. Ska bara upp något på en vägg och dit med en bäddsoffa. Känns skönt att vi fick något riktigt gjort igår. Köpte en skärm och ett skrivbord till honom som han kan sitta och spela vid... och i framtiden göra läxorna vid =)

 

Silas rum hann vi med lite också men är inte riktigt klart det heller.



På några år har många kändisar åkt dit för allt möjligt. Endera är polisen bättre numera eller så har det slagit runt hos Sveriges kändisar.

Nu senast Pontus Enhörning & Littorin. Pontus Enhörning kan få upp till 6 års fängelse för barnvåldtäkt och det skulle inte förvåna mig ett dugg om han blir dömd faktiskt. Littorin har sexchattat med minderåriga som ni säkert inte missat att läsa om i kvällstidningarna.

Men även många andra...
Ola Lindgren, Kamratposten - kokain
Thomas Hellberg, skådespelare bl.a. fartygskaptenen i Rederiet - pedofil, sexbrott.
Mikael Persbrandt, skådespelare - kokain.
Anna Sjödin, S-politiker - Hot, misshandel.
Mona Sahlin, S-politiker - orkar inte skriva allt... ni vet vad.
Tito Beltran, operasångare - Hot, misshandel.
Konungen - I blåsväder... dock inte något olagligt. Iof kan Konungen endast bli dömd för folkmord.
Göran Lindberg, polischef - pedofil, sexbrott.

Osv osv osv.

Bra förebilder för hur vår ungdom ska bete sig i samhället.



Pojkarna var hos farmor i torsdags. Då passade Angelica och jag i lugn och ro att gå ut och äta något gott på det nyöppnade Castello Biztro... och det gjorde vi verkligen.

Jag har nog ätit på varenda restaurang i Sandviken men detta var absolut den bästa maten i Sandviken någonsin. Jag njöt av varenda tugga och det var väldigt billigt dessutom för denna goda mat. Sammanlagt 412 kr för oss båda och då tog vi tre rätters.

Rekommenderas starkt.



Spelar mest just nu:

Kai Hyttinen :: Mustaa

Top Cats :: Heartache

Butthole Surfers :: Who was in my room last night

Frijid Pink :: House of the Rising Sun


Avslutar bloggen med en del länkar... Nästa blogg blir om en vecka om det finns tid över. Ha det gott i sommarvärmen.

Va i helvete?

Haha. Förbannat skön pappa-rap.

Förhoppningsvis en parodi.

Inte för att jag behöver en sådan här... men ändå vill jag ha en =O

och en sådan här...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0