16 juni: Internetkrångel

Internetkrångel nå grönjävligt här på Kalvdansvägen 17C. Har ringt till supporten varje dag i tio dagar nu. Därav min frånvaro här på bloggen och på Facebook.

Det ena underliga efter det andra har hänt/händer med uppkopplingen.

Just nu fungerar internet med endast en dator vi har i hushållet (vi har 4 st sammanlagt + Xboxen).

Den här datorn funkar endast om man kopplar in bredbandet via nätverkskabel. Det trådlösa nätverket funkar inte alls. Internet verkar funka till den trådlösa routern men därifrån går det inte vidare. Det ena felmeddelandet efter det andra. Detta kan man till viss del förstå. Men...

Att ingen av de andra datorerna funkar med nätverkskabeln inkopplad, förutom en av dem, är väldigt underligt. Igår funkade två datorer... men idag som sagt endast en. Tänk om någon kunde förklara vad felet är? Haft Håkan E här i omgångar men även han går bet.

Vi har testat med olika kablar och två routrar, ändrat inställningar och haft oss i flera timmar men inget resultat.

Min sista utväg är om jag får hjälp av Sandnets tekniker... som de lovat skickat ut i fyra dagar nu. Sandnets support kan dra något gammalt över sig. Har fått väldigt liten hjälp därifrån. Annars får jag hyra in någon datortekniker snarast.

Först funkade inte internet överhuvudtaget förrens i går då den här datorn tog emot internet helt plötsligt.

Blir komplett vansinnig på datorer och dess nätverk. Alltid något jävla krångel.



Tycker fortfarande inte att vi fått något gjort här hemma. Det är prylar överallt och vi hinner inte ta reda på dem för vi köper nya hela tiden =)

Har varit på IKEA två omgångar nu bland annat. Sen jobbar man ju så det finns liten tid över till att fixa här hemma.

Men ikväll och i morrn så måste vi försöka få till det någorlunda. På lördag och söndag ska vi fira Silas som fyller 1 år. Ni som tänkt komma och fira honom kan komma någon av dessa dagar.



Nog skrivet... måste börja få lite ordning här hemma.

By the way... Vi fixade smaken på kranvattnet - Det blev citronskivor i tillbringaren, då gick det an att dricka =)

Kommentarer
Postat av: Pastor Plikta

Jag och Ante har lyckats bra med våra planer att få på Kenny en vitrock med spännen på ryggen ! MooHahhahaha !



2011-06-16 @ 20:49:31
Postat av: Erik

Ojdå.... Redan dags för vitrock? kanske ska lämna tillbaka lite internet till då..

Okej Kenny jag släpper på med 0,5MBit till då

2011-06-16 @ 23:26:08
Postat av: Smygkikarn

tar genast tillbaka dom 0,5Mbit:en och lutar mig tillbaka och inväntar utbrottet

2011-06-17 @ 05:03:57
Postat av: Ida

Jag antar att du har testat att nollställa routern och nätverket som sådant. Skapa ett nytt nätverk!

Det finns en inställning man gör på varje dator. Nu vet jag inte exakta vägen dit men genom kryss ska du välja att ta emot IP.adress automatiskt. Hur gammal är routern? Kan du låna någon annans o testa med den?

2011-06-17 @ 10:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0