23 juli: Mastodontbloggen innan avfärd

Just nu sitter jag på tåget till Motala och ska hämta husbilen... ja inte just nu när jag uppdaterar bloggen men när jag skrev detta kl 11:25 i tisdags.
Blir en ordentlig roadtrip idag med husbilen. Stannar till i Finspång för att hämta Angelicas bror som ska umgås med oss under midsommarhelgen.


Midsommarhelgen ska tillbringas i Vintjärn där det vankas bilutställning (som Biltema sponsrar bland annat), rockn'roll, dans och folkfest mitt i skogen. Blir säkert 1000-1200 st besökare under helgen anar jag.

Klubbmedlemmar kommer att arrangera bilutställningen och arbeta hela helgen. De flesta tar med sig sina barn, likaså vi så Jon kommer få leksällskap hela helgen. Tror han kommer tycka det ska bli roligt. Ett stort plus är ju att morbror Micke (idolen hanses) är med hela helgen också. Silas blir väl nöjd med att få krypa runt, träffa massa folk och titta på alla bilarna.


Silas och bilar... han är helt tokig i allt som rullar och lyser upp ordentligt när han får titta på bilar på datorn eller än bättre se videon med bilar. Kollade på en uppvisningsvideo med rallyföraren Ken Block häromdagen och Silas släppte inte ögonen från skärmen under de 6 minuter videon varade. "Oooooj, åhhhh" sa han ofta. Ryckte till med hela kroppen när det blev tvära svängar och hopp, haha. En blivande rallyförare till mammas förtret. Filmen Cars var en höjdare det också.

Sitter bakom en kvinna på runt 40 år och hennes barn som är ca 7 år på tåget. De verkar komma från Stockholm hör man på dialekten. Vi åker förbi en del fält och 7-åringen säger: - "Vilken fin gräsmatta". - "Nä, säger mamman... det där är vete och rågfält. Sådant där som man packar ihop med skördetröska och ger till kor."
Vad ska det bli av våra barn om vi föräldrar inte kan lära dem de ens grundläggande saker?



Tillbaks till nuets skrivande stund...

Har precis packat husbilen till bristningsgränsen. Även hunnit med att städa den.



I morgon förmiddag brakar vi iväg hela familjen plus Micke.

Man är lite mör just nu känner jag. Jobbat över 50 timmar denna vecka, fastän det är torsdag endast. Hämta och köra hem husbilen från Motala tog sin tid. Kom hem på natten, sen upp tidigt för att besöka företag i Hälsingland dagen efter. Så man har verkligen kört bil denna vecka.



Silas firades i helgen och nu på onsdag då han fyllde år på riktigt. Tårta och fikabröd glufsade han i sig för första gången i sitt liv. Det gick i ska jag säga.

   

1 år... fantastiskt. Helt plötsligt sitter man här på bloggen och skriver: 15 år... fantastiskt.


Lyssnar mest på nu:

Social Disortion - Reach for the sky

Helloween - I want out

Helloween - Future world



Lite nya random bilder från vardagen...

   

1: Jon är otrolig duktig på bokstäver och även siffror. Ska nog gå bra för honom i skolan.
2: Storebror tar lillebror med på en bilfärd.
3: Min egna lillebror är lite egen av sig.
4: En avslappnad Silas.

   

1-4: En serie bilder på linslusen.

   

1: Förvånad Silas.
2: Hem.
3: Fick en liten sight seeing i Motala av min kollega. Hamnade på Nordens största insjöstrand. Fantastiskt fint och sandstrand så långt ögat nådde. Man trodde man var vid medelhavet.
4: Talking to me??


Avslutar med en massa länkar i ett och samma tema... humor.

Min sorts humor.

Min sorts humor 2.

Min sorts humor 3.

Min sorts humor 4.

Min sorts humor 5.

Min sorts humor 6.

Min sorts humor 7.



Ha en härlig midsommar!!

Kommentarer
Postat av: Erik

Jaha Kenneth var lika google-eyed som vanligt :P

2011-06-25 @ 01:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0