31 maj: Sista Stråtjära-bloggen

Nästa blogg kommer skrivas i Sandviken =)

Känner inte riktigt något vemod att flytta då jag verkligen ser fram emot att komma släkt o vänner närmare... och att man får närmare till jobbet så klart. Självklart är det ju också roligt med ett miljöombyte med en större lägenhet o allt.

I morrn går första flyttlasset och om några dagar har vi börjat fått ordning på det mesta. Kommer nog inte ha tid att uppdatera bloggen eller vara på Facebook så mycket nu på ett tag. Men ring/smsa gärna på 070-2052032 om ni vill något. Eller om du är i närheten av Kalvdansvägen så dyk in vetja.



Snacka om varierande arbetsdagar man har.

Idag har man testat gräsklipparen, kollat på gocart på Rörberg, gjort av med en halv pall kataloger, beställt tågbiljetter, servat kunder m.m. m.m.

Tågbiljetten går till Motala av alla ställen. Ska dit och hämta Biltema-husbilen.



Kollade upp hur mkt det kostade att hyra en husbil i den här storleken och utförande... håll i er.

Ca 9000kr/vecka!! Plus bränsle också förståss. Fast då var det en av årets modell. Denna är ju "bara" en 2005:a. Nästa gång jag bokar husbil så blir det den större modellen som Biltema också lånar ut. Detta är den mindre modellen.



Ibland kan man fundera om det är detta man har råkat ut för. Mer info här. Symptomen är väldigt lika som jag råkar ut för.

" Hortons huvudvärk framkallar den svåraste smärtan som en människa kan uppleva. Kvinnliga patienter har beskrivit smärtan som mycket svårare än den vid en förlossning."

Ni som känner mig vet vilka jävla anfall jag har råkat ut för och hur jag beter mig när smärtan sätts igång.

¤ Vaknar av den starka smärtan? *check*
¤ Ihållande smärta i längre perioder? *check*
¤ Mycket stark smärta bakom ögat? *check*
¤ Önskat att ta livet av sig vid ett anfall? *check vissa gånger... hade försökt om jag hade förmågan att ens röra mig*
¤ Kan inte kontrollera sitt beteende eller kropp? *check*
¤ Återkommande anfall vid samma tidpunkt? *check... 90% av alla anfall kommer på fredagseftermiddagar minst en gång varje månad då jag slappnar av*

Fan om jag har detta asså... 0,1 procent av befolkningen lider av detta. Då kunde jag väl få varit den promille som vunnit stort på spel istället, haha. Om jag inte har detta, så är det en jävla stark migrän jag har. Migrän och Hortons huvudvärk är visst två olika saker.

För att lindra Hortons huvudvärk (och även migrän) är smärtstillande medel i alla former bra. LSD, psilocybin och THC (Cannabis) fungerar effektivt att lindra smärtan... men, dessa medel är förbjudna i lag att nyttja till och med i medicinskt syfte. Underligt då det finns tusentals andra ämnen som används i medicin som är bra mycket värre än dessa?



Fann (original 80-tals) Star Wars gubbar när vi rensade mina sparade barndomsprylar häromdagen. Kan ju ge en del penningar.

Fann även minnen från tidigare flickvänner man bott ihop med. Fann även en massa trasiga saker. Mkt kastades kan jag tala om. Varför i hela friden sparar man sådant???



Aldrig haft så mkt räkningar samtidigt i mitt liv. 1½ hyra för Sandviken och Stråtjära samtidigt, beställda kläder till ungarna, min enorma pensionsförsäkring och så alla de vanliga återkommande räkningarna. Allt kom samtidigt. Hela lönen plus en del till gick åt =O

Utgifterna är inte slut ännu... extra bensin iom flytten, hyra av släp, utemat, Vintjärn vid midsommar osv osv. Det blir till o låna kosing denna månad jäklar anamma!



Tiden har varit knapp den senaste tiden... därav endast två länkar.

Koordinationsproblem AB

Mmmmm... öl!



Tjena Sandviken!! =)

Kommentarer
Postat av: Jocke

Jag vill se Kenny på LSD, det måste vi fixa ;)

2011-05-31 @ 22:04:26
Postat av: Erik

LSD? onödigt... Ge Kny en kortlek istället han blir lika "hög" när han förlorar i spel :P

2011-06-01 @ 08:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0