4 maj: Får fortfarande visa leg

Var ett tag sedan man skrev blogg... det har varit fullt upp på både fritiden och på jobbet.

Innan Valborg skulle jag handla på Systembolaget...
Tror ni inte att jag fick visa leg i kassan!!


Blev helt upprymd. Ja faktiskt, haha! Jag fick verkligen försöka att inte brista ut i ett skratt i ren glädje på väg ut.

Jag är snart 37 år gammal för skröen! Att få visa leg på systemet betyder i min värld att jag ser ut som att vara mellan 20-25 år gammal. Känns helt fantastiskt bra det!

Undra vad kassabiträdena tänker efter att de tittat på ett leg där innehavaren är 17 år äldre än vad man ska vara för att handla på Systembolaget?

Rekordet var för några år sedan fick jag ju lämna folkölen kvar på Coop i Söderhamn när jag storhandlade för att jag glömt legget hemma!! Då hade jag hakan i golvet. Trodde biträdet frågade efter leg för kontokortets skull men kom på att jag hade ju inte lämnat fram kortet så jag frågade varför hon skulle ha mitt leg. Folkölen svarade hon, haha! Helt makalöst. Fick snällt lämna kvar ölen i butiken.



Hujjedamejj vilken rolig valborg/40 års fest. Alla var otroligt snygga i sina 80-tals outfits dessutom. Självklart blev man ordentligt på kanelen och mådde därefter dagen efter. Jag mådde sämst av alla... ingen skräll iof.

Men det var det värt. Jäkla rolig lördag!



Förra veckan for man som vanligt söderut på E4an på väg till jobbet. Fick en trafikrapport på radion att 3 mil söder om Gävle är det en björn längst efter vägen! Upp med kameran och saktade in. Efter någon minut ser jag en skylt "Gävle 29". Men inte fan fick man se någon björn int.

Tycker det händer något var och varannan dag på E4an på väg till jobbet eller hem. Olyckor, poliser, djur, mötande bilister (!!), gående, traktorer, föremål i vägen m.m.



Råkade komma åt en liten lös nagelbit på Jon's stortå.

- Aj. Du måste ta det försiktigt med mig... jag är mjuk.
*gick en liten stund*
- Nej, jag är hård.
*en liten stund till*
- Nä, jag är gjord av gummi.



Angelica och jag har bestämt oss för vad vi gör i slutet av juli. Haft mkt att välja på vad vi ska göra och det skulle nog slutat att vi var på två olika håll. Men nuså, har vi kommit fram till ett beslut.

I och med att vi firar 10 år tillsammans detta år vid just den tidpunkten så har vi bestämt oss för att ta dessa pengar vi skulle lagt ut till en utlandsresa under hösten istället.

Eftersom vi båda inte är ett dugg intresserade i charter-resor till medelhavet så blir det istället en kultiverad resa till någon större stad i Europa. =)

Kom med förslag på var vi kan fara.



Festbilder.

Fler säljare än passagerare.

Ytterliggare ett ordentligt japanskt skräck-prank.

Gissa könet.

Hujjedamejj!

Men va i helvete gör karln?

Om jag var Björn G. Jansson skulle jag tänkt - SHIT!!

McDonalds i Lund - Im on my way!

Cool dansande gubbe.



Lyssnar mest på just nu:

United - Judas Priest
These words - Natasha Bedingfield
Basket Case - Green Day
Train in vain - The Clash
... och alla Ace-låtarna från förra bloggen.



Fasiken vilka fina "deals" det har blivit med företag och föreningar på sistone. Går som på räls och snart börjar alla evenemang jag ska jobba på under sommaren. Känner att jag verkligen passar för detta arbete och det är fantastiskt roligt dessutom.

Dessa evenemang är planerade där jag ska representera Biltema:
¤ Rättviks marknad - 6 maj.
¤ Bilutställning Engesberg - 18 maj.
¤ Hemlingbydagarna - 20 maj.
¤ Rallycross, SM i backe Kungsberget - 21-22 maj.
¤ Sandvikens cruising - 28 maj.
¤ Bilutställning Engesberg - 8 juni.
¤ (Ev) Bil & MC utställning Hamrånge - 11 juni.
¤ Vintjärn rock & bilutställning - 23-26 juni.
¤ Bilutställning Engesberg - 29 juni.
¤ Power Big Meet - 7-9 juli.
¤ Dansbandsveckan Malung - 18-19 juli.
¤ O-ringen Marma - V30 (dagar ej bestämda).
¤ Classic Car Week Rättvik - 2-5 aug.
¤ (Ev) Uphill Cup Söderhamn - 6 aug.
¤ Cruising Edsbyn - 10 aug.
¤ Cruising Forsbacka - 11 aug.
¤ (Ev) Sommaryra/Countryfestival Gävle - 12 aug.
¤ (Ev) Helsinge Open Söderhamn - 13 aug.
¤ (Ev) Cruising Söderhamn - 20 aug.
¤ Bilutställning Engesberg - 24 aug.
¤ (Ev) Dragracing Söderhamn 27 aug.

Plus en del annat... som t.ex. besöka vissa evenemang på Rörberg Motorstadion under sommaren som jag inte kollat upp ännu. Observera att vissa evenemang är flera dagar än vad jag skrivit i listan. Skrivit de dagar som jag ska jobba endast.



Skriver mer blogg efter helgen som innefattar Rättviks marknad på fredagen (via jobbet då) och hemmafest hos oss på lördagen.



Avslutar med en fundering...

Om man föds döv, vilket språk tänker man i??

Kommentarer
Postat av: Håkan Embretsen

Berlin tycker jag ni ska åka på om ni är intresserade av historia. http://www.insidertour.com/ har väldigt bra guider . Nigel Dunkley är en som jag kan starkt rekommendera att gå med. Han har allt från andra världs kriget fram till kalla kriget å kan tipsa om resturanger osv med :)

2011-05-04 @ 19:44:15
Postat av: kyd.blogg.se

Tack så mkt Håkan.

2011-05-04 @ 19:46:19
URL: http://kyd.blogg.se/
Postat av: Håkan Embretsen

Om ni åker dit så meddela mig om vilket datum det är så kan jag kolla om nigel jobbar :D

2011-05-04 @ 19:59:59
Postat av: mange

jo Berlin är helt okej, har varit där 2gånger själv, jävligt ful stad dock men d finns ju mycket att se, annars är London hur grymt som helst där finns verkligen hur mycket som helst att se och göra oavsett vad man är intresserad av, å billigt att åka dit oxå för några år sedan betalade vi 700sänn per skalle för flyg och boende 2 nätter på ett helt okej hotell i Bayswater nära paddington station

2011-05-04 @ 20:33:12
URL: http://accordingtomange.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja jag hade hysteriskt roligt på festen! Är så GLAD att alla kom och bidrog med sånt fantastiskt humör från sekund 1 = )



Lider faktiskt sviter av festen än. var utan röst i måndags, hankade mig fram på jobbet hjälpligt i tisdags, fick åka hem efter halva dagen igår och går i morgonrock idag. Men det var det fan i mig värt! :D

2011-05-05 @ 10:11:55
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0