12 maj: Göromål

Känner att det blir lite långt mellan bloggarna numera. Dagarna är fullsmockade med göromål både jobb och på fritiden.

Innan jag fortsätter slänger jag in en skön låt ni kan lyssna på medans ni läser.



I can see clearly now - Johnny Nash



Det är torsdag och jag vette tusan allt jag pysslat med på jobbet under veckan. Idag har jag bland annat varit i Uppsala för att hämta en åkgräsklippare och även passat på att träffat represeantkollegan på Biltema i Uppsala. Kollade hur deras varuhus såg ut och träffade även deras chef. Var nog där i någon timme och snackade jobb.

När jag kom "hem" till Gävle så packade jag upp gräsklipparen och gick igenom den, bytte olja m.m. som man visst ska göra på nya gräsklippare.



Tidigare under veckan har jag konstruerat ihop exponeringspallar som vi ska ha kataloger i på t.ex. campingar mfl ställen.



Förbaskat rolig vecka... som vanligt.



Denna helg blir jag ledig och ska hitta på något med ungarna och tvätta bilen. Eventuellt ska Angelica till Trönö på rock'n roll på lördagen.

Men sen är det ont med lediga helger. Helgen därefter (21-22 maj) skulle jag egentligen varit på minst tre olika ställen men beslutat att hålla mig på Rallycross-SM i backe vid Kungsberget som vi sponsrar. I övrigt har Biltema evenemang på Gävle Travet (V75) och Hemlingbydagarna vid varuhuset. Men dessa två händelser får annan personal närvara vid.

Helgen därefter representerar jag Biltema på cruisingen i Sandviken... osv osv. Mitt i allt har vi en flytt på gång. Ska nog bli skönt med att lugna sig lite mot hösten =)



Hösten ja... Måste bestämma mig om jag ska ta ett extra-jobb i höst.

Fått ett erbjudande om ett fint snöröjningsavtal. Avtalet skulle innebära att jag får traktorn betald första året. Resten är vinst minus diverse underhållskostnader och drivmedel förståss.

Det är mycket mycket lockande. Det som är det negativa är att man måste upp mitt i natten och skotta och sedan iväg till det ordinarie jobbet. Hur länge orkar man det då månnetro? Jag får se hur jag gör. Måste bestämma mig under kommande hösten. Det är ju dock väldigt fina extra-pengar varje år.



Jon har klippt sig nyligen och fick bestämma egen frisyr.





En mohawk-frisyr så det tjongade om det. Men han är nöjd så då är jag nöjd oxå =)



Det verkar finnas folk som tycker detta är snyggt.

Smarta barn handlar på Biltema.

Men snälla... kasta pinnen nudå!!

Kom ihåg att...

Va fan är det med Socialdemokrater egentligen? Det ena underliga förslaget efter det andra kommer som på pärlband.



Nu ska jag komma på en rubrik till bloggen innan jag avslutar den för idag och slänger in en gammal klassiker också...


Två fulla kvinnor stannade på vägen hem vid kyrkogården för att kissa, den ena torkade sig med sina trosor, medan den andra torkade sig med en gravbukett. Dagen efter ringer den ena maken till den andre:

- Det gick nog vilt till igår! Min fru kom hem UTAN trosor!

- Klaga inte! Min fru kom hem med ett visitkort instoppat i röven där det stod "Vi glömmer dig aldrig! Från alla medlemmarna i Metall avdelning 23"

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha för den roliga historien!!

Blarf-länkarna fungerar så gott som aldrig..



Läppförstoringarna är ett led av porrfilmsidealet. Det de plockar bort från de nedre läpparna läggs istället in i fejan. Om det blivit lagom kan det vara fint när de ler men priset är att all övrig tid se ut som en anka!

2011-05-13 @ 07:55:22
Postat av: Erik

Å fan jag är inte ensam om problem med blarf!!!

Blir bara en svart ruta för mig,refreshar man ser man "rätt sida" en tiondels sekund innan rutan blir svart igen :(

Å Kenny glöm bort snöröjningen tror jag,har du inte jour dygnet runt då?

Alltså så länge det snöar måste du skotta förutom viloperioderna du måste ta?

2011-05-13 @ 21:57:30
Postat av: kyd.blogg.se

Ida & Erik: Blarf har strulat för mig med. Det handlar visst om diverse uppdateringar till datorn... java m.m. Men ska fixa det i framtiden. Tar endast och länkar från original adressen.



Erik: Jo så fort det snöar så måste man ju rycka ut. Men har ju ett ganska fritt jobb så jag funderar ju på om man kan få ihop det. Det handlar om mycket pengar.

2011-05-13 @ 23:14:06
URL: http://kyd.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag har ju all uppdateringar som finns,uppdaterar även java en gång/månad men jag kör ju med XP så skulle tro att det är de som är felet då.

Eller så diskriminerar BLARF folk som äger AmericanBulldogs :(



Och Kenny även för dig har ju bara dygnet 24 timmar...

2011-05-14 @ 22:10:02
Postat av: kyd.blogg.se

Erik: Jag kör också med XP. Kom inte ihåg vad jag gjorde för att få det att fungera. Kanske var det att uppdatera webläsaren till det nyaste. Använder mest Chrome och ibland Firefox. Testa o ladda hem Filehippo Update Checker. Programmet känner av vilka program som ska uppdateras på datorn.

2011-05-15 @ 10:06:49
URL: http://kyd.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag använder windows 7 och Safari... Datorn är 2 månader gammal och uppdaterad till tusen. Men blarf funkar inte på denna och inte på sambons dator heller... Det lutar mer åt att den som sköter Blarf är en jävla klåpare i mina ögon!

2011-05-15 @ 15:00:16
Postat av: Erik

Im with Ida on this one :P

2011-05-15 @ 20:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0