28 okt: En isskrapas betydelse

Vi översvämmas av massvis med isskrapor i olika utföranden varje år innan snön och isen kommer. Varje år köper jag en ny för de försvinner i bilar man säljer, tappas bort eller går sönder.

En isskrapa ska vara hållbar och ha ett bra skär så man slipper stå och jävlas varje morgon när det hård is på rutorna. Ett bra handtag är inte fel heller.

Har köpt alla möjliga isskrapor genom åren. Allt från de som varit gratis till de som kostat närmare 200kr/st. Men nu har jag hittat den bästa hittills... köpt på Dollarstore! 50kr endast dessutom. Det gick helt galant i morse att få bort isen.

På Anetorn i Sandviken fann jag världens hightech-isskrapa. Den var rund och elektrisk som så att den värmdes upp och roterade runt med tre små skär. Den gick på 350kr. Var sugen men det var lite väl mycket för en isskrapa tyckte jag.

Ja... man kan fylla en halv blogg om isskrapor också =)



Igår var vi till Söderhamn. Besökte en massa affärer... bland annat Dollarstore då. Jon fick även sin vaccination och det gick som vi befarade - Han var helt vansinnig. Jag var likadan när jag var barn när jag besökte läkare.

Inte nog med att han fick lite ont i armen efter sprutan... han slog i huvudet i väntrummet så han fick världens bula, men då grät han inte. Det värsta var väl att han inte fick bestämma om han skulle ha spruta eller inte och att vi fick hålla i honom. Fan va stark han är den där lille pojken. Han kunde röra sig ändå, fastän både jag och Angelica höll i allt vad vi orkade!



LOL

Om den här tjejen kunde finna en partner, så kan ALLA finna en partner!


Få pengar för dina ärr?

Undra om någon fick en kvinna?

En av Antes lördagsnöjen.



Beställt boken Rivstart. Enormt med tips kring att starta eget. Allt från bokföring till regler och alla möjliga bidrag man kan få.

Har sådan enormt stark lust till att starta en egen rörelse men det är just pengar det sitter i. Att man överhuvudtaget får lån och oron om det inte skulle funka när man väl tagit lån.

Det finns tre sorters företag som skulle kunna funka att ha häromkring Stråtjära eller Bergvik - Verkstad/Järnhandel, Vapenhandel/Jaktbutik och Restaurang/Pub.

Lokal är det minsta problemet... det är "bara" att göra om gamla lagården här hemma, men det kostar flera hundratusen att göra om lokalen förståss.

Jag vet... jag fokuserar på hinder istället för möjligheter. Det är dock att detta stora ekonomiska hinder är inte en liten tröskel att kliva över. Det är en stor vägg att ta sig över =/

Men har jag väl tagit mig över den väggen, då jäklar... Då blir jag en maskin till familjens förtret. Jag är säker på att jag kommer göra allt för att det ska gå runt ekonomiskt men man får offra ganska mycket för det så klart.

Ja, hur fasen ska man göra?

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad du än gör så se till att skaffa dig ett aktiebolag och en revisor!

Ta inga periodiseringsfonder!

2009-10-28 @ 17:55:04
Postat av: Anna

Ja nu är du ovanligt negativ för att vara Kenny. Visst ska man tänka efter och att göra en riskkalkyl är bara bra, men att fokusera på problemen istället för att hitta lösningar - då blir det inget eget företag.



Fundera på om det finns andra alternativ än att bygga om ladugården för hundratusentals kronor, Vad du vill göra och vad det ska resultera i. Fortsätt sen med att planera hur du ska lyckas med det och om det är möjligt att genomföra. Så fort du stöter på en återvändsgränd eller hinder - sök nya vägar!

2009-10-28 @ 18:16:19
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Mäh Förstör inte mina fantasier kring etthundratrettiosju meter :D

Men antar att du har helt rätt suck

2009-10-30 @ 21:02:32
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0