13 feb: Att handla tär på psyket

Handlar livsmedel minst en gång i veckan. Försökte klara mig från detta elände när Angelica skaffade körkort men icke då... det ska handlas på Willy´s och det finns ju inte i Söderhamn så jag får förpassa mig med kundvagn, svaga nerver och en inköpslista innan jag åker hem från jobbet.

Utbrottstriggande händelser som kan förekomma i en livsmedelsaffär:

3. Inga prislappar som orsakar okontrollerande ryckningar i ena ögat.
2. Letar varor tills man känner att stubben börjar komma fram i nyrakade ansiktet.
1. Hemska knakningar i handlederna då man kniper åt kundvagnshandtaget när någon #%!?!# idiot har ställt vagnen MITT i vägen så man inte kommer förbi!

Jag VET att NI också har ställt vagnjäkulen mitt i vägen också! Sluta upp med det innan det händer en olycka! För jag kan råka vara i samma affär! Idag fick jag flytta andras vagnar tre gånger och vänta på desto fler att flytta sina.

Är det så förbaskat svårt att ställa vagnen lite lite åt sidan? Angelica är expert på det här olatet. Tur att jag är med jämt och handlar så jag får föra vagnen åt sidan.

"Åh makaroner, det ska jag ha!" och så går hon som en robot och står och väljer makaroner. I en affär finns det aldrig en sort av något och då måste man stå och välja... och det tar TID! Fullkornsmakaroner, snabbmakaroner i olika former och storlekar och priser. Ja ni förstår ju.

Om jag går själv och handlar brukar det ta 60% kortare tid... minst!
Om jag finner varorna, vill säga...



Ja nu får jag balansera upp allt detta och meddela att det är Valentin-dagen i morrn och jag och sambon ska mysa till det med tre rätters middag och en ny film. =)



Dagens Fundering:
Författare... sjukskriver dom sig någon gång?



En film att se fram emot!

Dude, That´s Not A Shirt
Försök att inte pissa ner er.



Nu får man skynda sig lite här... Angelica Jonsson vill att man ska förpassa sig i soffan snart.
Vad mer ska jag ta med i bloggen måhända?

Nä, det får vara bra så här för denna gång. Ha en skön fredag och helg... det ska jag ha efter att ha lugnat psyket med en kopp whiskey.


Avslutar med lite fredags-ös av ett lokalt hälsingeband !!


Kommentarer
Postat av: Anna

SÅ jävla underbart var det!! =)

2009-02-13 @ 19:55:03
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anonym

jösses, måtte han ha vart pisse-full.. annars vet jag inte vad som kan ha vart fel..hehe

2009-02-13 @ 19:55:31
Postat av: Anna

Ha ha ha!!! Känner igen vartenda ord av besrkivningen av att handla i en affär!!! :D



Och författare: De skriver endast när de är riktigt sjukt deprimerade eller nere i någon form så nej, det gör de inte...

2009-02-13 @ 19:59:02
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Angelica

Men hörruduru, du kan gott få fortsätta att stå för matinköpen du. Du ska ta din del av ansvaret i hushållet du med vettu! pekar med fingret ;)

2009-02-13 @ 21:20:35
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Ida

Min taktik är numera att inte stanna för någon eller något i affären. Står en vagn i vägen så kör jag på den o drar den med "på tåget" om jag inte i god tid hinner gira undan. Undantaget är barn, dem stannar jag för. De ska inte lida för att deras föräldrar är dumma i päran!

2009-02-13 @ 23:39:38
Postat av: Angelica

Tycker om och tycker, du tror ju att jag tycker om att göra allt bara för att jag gör det. Vissa saker måste man göra vare sig man gillar det eller ej. Men vi kanske ska byta? Du tar huvudansvaret över tvätten och middagslagning/planering och jag handlar? ;)

2009-02-14 @ 07:22:08
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Anna L

Tack så mycket :)

2009-02-14 @ 13:58:27
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: Frida

Hahaha rolig läsning de där med affären =)



Det är mina svart/röda stingtrosor på omslaget på Enhärjarna skivan!! En mkt viktig detalj! :)

2009-02-14 @ 14:28:52
URL: http://teufelin.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hahaha! Ja jag kunde väl tro det :)

2009-02-14 @ 16:16:27
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nej författare sjukskriver sig aldrig, man skriver oavsett temp i kroppen =)

2009-02-16 @ 12:26:27
URL: http://sossastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0