18 jan: Kanonfest hos Mia

Innebörden av kanon betyder även mitt tillstånd under kvällen/natten.

Drack mycket, jättefort och råkade ut för lättare migrän och illamående på natten. Fick skjuts hem av en vän. Hade inte klarat av att gå hem i denna kyla och som jag mådde.

Innan jag mådde dåligt så hade jag jätteskoj. Kul att få träffa lite folk och toka sig. Det var ett riktigt glatt gäng allihopa.

Tog en massa bilder. Kan inte sätta ut alla här men några kan ni ta del av.




På sista bilden fick jag ett bryskt uppvaknande då sällskapet hade märkt att jag tog en taktikvila.





Blogg reklam: mjam.blogg.se

Vill ni att jag ska göra reklam för eran blogg - skriv en kommentar! Kräver förståss att ni gör reklam för min =)






Igår tog vi det lugnt här hemma med att oavbrutet ligga och titta på TV och svulla i oss massvis med onyttigheter. Kroppen skrek efter energi! Det tar nog jäkligt ändå på en kropp när det ska festas.

Orkade inte göra något igår, fastän jag mådde bra... hade inget ont i huvudet gudskelov. Var bara slö. Baksmällan kom ju redan å natten för mig.

Idag har jag också tagit det lugnt. Lekt med Jon och tittat på TV.  Haft det riktigt lugnt och skönt.






Igår blev jag och Angelica riktigt paff. Vi såg på en jättebra film som heter Jersey Girl på TV3. Jon hängde med lite grann han också trodde vi. Han hängde med mycket mer än vad vi anade faktiskt.

 I början av filmen dör en mamma i barnsäng och jag förklarar till Jon att någon dött då det var begravning. Senare i filmen hänger pappan upp ett foto av mamman i barnets säng och då börjar frågorna hagla.

"Pappan?", frågar Jon till mig. "Ja, det är bebisens pappa", säger jag.
"Mamman?", frågar han med ett ledset uttryck. "Bebisens mamma är död och finns inte mer men bebisen har ju en pappa i alla fall", säger jag till svar.

Då blir han riktigt ledsen och man ser sorg i hans ansiktsuttryck och frågar några ggr till om bebisen mamma. Men han blir lite bättre till mods då jag säger att han har ju sin mamma och pappa.

Trodde inte sådant här kring död och sorg kunde förstås av en två-åring. Men jag blev riktigt glad över att han förstod det hela och visade känslor. Ser det som ett friskhetstecken.


Dessutom har han ett minne som en häst. Berättar saker som hänt för länge sedan. Som t.ex. idag kollade vi på bilder som vi framkallat. Varav en bild var på en godisstrut som Angelica gjort själv och hade gett bort till Mia vid jul. Då säger han så fort han får syn på bilden - "Mia!".

Man blir helt fascinerad av  allt han tar in och förstår.






Ingen länk idag men en Dagens Fundering kan ni få som ni kanske har något svar på:

Varför fortsätter man dricka alkohol helgen efter om man spytt och mått jättedåligt helgen innan?

Om jag t.ex. äter bruna bönor och mår jätteilla av det och spyr... då kan det ju ta flera år innan jag testar att äta det igen. Det finns ju vissa maträtter som man skulle må illa av bara av tanken! Nu tycker jag om bruna bönor, men tog det bara som exempel.

Är det för att alkohol är i en flytande form? Eller vad beror det på?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja men man har ju inte lika skoj under tiden man äter bönorna som när man dricker spriten ;-)

2009-01-18 @ 15:23:32
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com
Postat av: kyd

Ja hehe, det är ju så sant.

2009-01-18 @ 16:10:51
URL: http://kyd.blogg.se/
Postat av: Jesa

Hej!

Har lagt upp din blogg på mina länkar på min sida nu!

Du får gärna länka till mig oxå om du vill =)

Blev ni många hos Mia?

MVH

Jesa

2009-01-18 @ 18:11:45
URL: http://raggarjesa.blogg.se/
Postat av: kyd

Jesa: Man tackar. Då lägger jag upp en länk till din blogg. Vi blev runt 10-15 pers tror jag.

2009-01-19 @ 00:54:00
Postat av: Ida

Det är för att man är så jäklar naiv och tror sig vara vuxen nog att klara av att dricka med måtta så att man inte ska få bakfyllan. Men det är som att när spriten rinner ner så försvinner en hel del av ens vuxna jag och man fattar inte bättre än att fortsätta hälla i sig mer o mer!

Förresten så slog det mej att den där bakfyllan du beskrev i en blogg för en tid sedan. Den som var över i all hast på toaletten.

Nu är du troligen för ung för att få en stroke men annars så stämmer symptomen ganska bra så du bör ju vara uppmärksam om det händer igen! Kram

2009-01-19 @ 12:31:00
URL: http://idadidan.blogg.se/
Postat av: Ida

Lägger upp en länk för dej förresten!

2009-01-19 @ 13:38:09
URL: http://idadidan.blogg.se/
Postat av: kyd

Ida: Jösses... alltså symptomen stämmer in på stroke om man har baksmälla?



Tackar... lägger upp din länk snarast!

2009-01-19 @ 14:47:19
Postat av: Sooz

Din bil e förjävla snygg :) E du medlem på garaget? va heter du där isf?=)

2009-01-19 @ 17:17:24
URL: http://raggarsooz.blogg.se/
Postat av: Angelica

Haha! Nä snart så tycker han att man bara är pinsam och fånig :)

2009-01-20 @ 10:15:36
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Angelica

Och du Kenny .. en riskfaktor för stroke är övervikt, dåliga kostvanor och för lite fysisk aktivitet ..

2009-01-20 @ 10:21:17
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Sooz

ah ok I see =) hehe näe tänkte mest om du va medlem där så kunde ja lagt till dej som vän :p men nu vet ja jue hur d ligger till :) allt bra me dej?

2009-01-20 @ 17:36:04
URL: http://raggarsooz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0