16 aug: Furuviksparken

I söndags for vi till Furuviksparken och tillbringade hela dagen där tillsammans med mor. Bästa och roligaste dagen på länge. Blev missnöjd som ett litet barn när jag fick reda på att de skulle stänga. Hade inte hunnit med allt.

Varför var det så roligt? Självklart pga Jon´s upplevelser. Han har ju mer koll numera och man ser hur han verkligen trivs med att strosa runt, titta på djur, fika, leka och självklart åka karuseller.

Fick bland annat åka Larven med honom 7 gånger!! Han skrattade så han kiknade varenda gång han åkte. Men nästa år får han åka alla karuseller själv då han är gammal nog. =)


Det sista fotot är utanför spökhuset som Jon gärna ville besöka. Första gången tog det tio sekunder innan han var ute igen, haha. Sen så ville ändock gå in en gång till och var inne där i flera minuter iaf. Sen försökte farmor få med honom in igen men då blev det sittstrejk =)

Några citat från Jon under söndagen:

När han åkte i nedförsbacken i Larven första gången (för i år), och med skräckfyllda ögon säger han till mig: - Jag blev skiträdd där jag. De andra 6 gångerna skrattade han hejdlöst istället.

Helt plötsligt så stannar han vänd mot oss och visar med ett stopp-tecken: - Stopp! Jag vet en omväg!



Ett nytt virus som är resident mot Antibiotika har kommit till Sverige. NDM-1 kallas viruset. Kritikerna skriver insändare och kommentarer om artiklarna att det är ny skrämselpropaganda då fågelinfluensan och svininfluensan inte slog i den kraft som forskarna och framför allt medierna rapporterade om.

Är det ingen av kritikerna som kan tänka tanken att dessa influensor stoppades effektivt pga att väldigt många invånare började använda handsprit i otroliga mängder och att väldigt många tog influensavaccin?? Vad hade hänt om alla var kritiska och sket i att använda handsprit och inte vaccinerade sig? Kanske hade det blivit en jävla epidemi?

Nåväl, vi får hoppas att vi slipper detta jävla elände. Men det är svårt då vi nuförtiden har så lätt att resa överallt på bara någon timme.



Trots föräldraledigheten idag har jag arbetat åt mitt ordinarie jobb - NTI skolan. Men har även hunnit med egna kommande projekt plus lite jobb kring klubben.

Fan va mycket det är nu asså.



Visste ni att Sverige har näst flest anmälda våldtäkter i världen! Endast Sydafrika är värre.
WTF? Trygga Sverige?

Våldtäkter har ökat med över 1000 procent sedan 1975.





En del nya bilder på familjen...



Blir så full i skratt när jag ser bild #3. Katten väger ca 4 kilo mer än Silas och är längre! =)



Har blivit ett jäkla gnäll i tidningarna om att skattemedel finansierar healing till människor. Men vad har det för betydelse??

Om en människa skulle blir bra av att sitta på ett tak iklädd Teletubbie-utstyrsel och rabbla multiplikationstabellen så är väl det jättebra!? Huvudsaken är väl att personen blir friskare? Har ju ingen betydelse om vad, bara man inte skadar någon annan.

Ja jag fattar inte. Allt ska vara så "riktigt" och vetenskapligt bevisat att man ska må bra av vissa saker.



Valaffisch Mona Sahlin. Ska ju vara ett skämt men allt är sant. Blev ett jävla liv om smutskastning för den där listan... men allt som står på listan är ju helt och hållet sanning. Vill verkligen medborgare ha henne som statsminister? Makalöst!

Typ så här går det när jag ska meka med bilar.

Absolut den värsta tältresning jag någonsin sett.

Årets råpucko!

I Indien ska visst poledancing utföras av män.



I morrn ska jag till Sthlm på platschefsmöte. Anar också att det blir en utbildning i ett av alla de program vi ska arbeta i.

Resten av veckan är jag föräldraledig.

Kommentarer
Postat av: Anna

Bara strax efter att all vaccination hade genomförts hörde jag på nyheterna ett inslag där de hade kommit fram till att Svininfluensan inte alls var så farlig som de hade trott. Det finns två sätt att mäta "farligheten" i ett virus och den äldre metoden kan slå fel medan den nyare metoden är mer exakt. När de undersökte grissjukeviruset så var det med den äldre metoden. Nytt test gjordes med den nya metoden och då visade det sig att svininfluensan inte var särskilt mycket farligare än en vanlig influensa.



Det var det enda nyhetsinslaget jag hörde och sen var det väldigt tyst, för att man inte ville skylta alltför mycket med misstaget efter all hysteriuppbyggande? who knows...

2010-08-16 @ 21:39:01
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha ha, den roligaste tältresningen jag nånsin sett! :D



Indisk poledancing var imponerande! Men undrar om den förste killen hade nå't pungskydd, det såg ut som han skulle ha kunnat slagit i nå't alldeles i första upphoppet där... den andra killen kunde jag knappt titta på, han såg ut som en muskulös, förväxt baby :D

2010-08-16 @ 21:49:09
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Ida

Han växer så det knakar! Silas alltså! :)

O Jon är ju för söt! :)



Tältresningen var ju hur kul som helst!

En lite mer praktisk gestalt och en lite mer filosofisk filur! Haha!

2010-08-17 @ 03:49:55
Postat av: Pillowpants

Har hört att migrän botas om man åker på pride utklädd till Mona Sahlin och visar röven till stackars raggare ;-)

2010-08-17 @ 07:06:24
Postat av: AKP

Gud så vacker han är Jon, en riktig liten modell!! Vilka ögon och vilka markerade ögonbryn! HUR FIN SOM HELST!!

2010-08-17 @ 11:00:58
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Håkan

Sen att även att 6 st av de sk experterna på WHO fick sin lön av samma företag som gjorde vaccinet gör det inte bättre.. Samt att länder som polen inte tog nån vaccin alls.. å inte blev det flera 1000 som dog där heller.



2010-08-17 @ 19:43:24
Postat av: kyd

Håkan: Så sant, Jag tog det säkra före det osäkra och vaccinerade mig =)



Pillowpants: Yes! Äntligen en passande medicin för mig!



Ida: Hehe ja det var det värsta jag sett på länge. Kul att betrakta människor... speciellt skitfulla sådana =D

2010-08-17 @ 20:21:50
Postat av: Anna

HÅkan, WHO-historien var det ju också! Det är inte bara det faktum att det luktade skumt kring hela grissjukehistorien som gör mig förbannad, utan också det faktum att den dag det kommer ett Riktigt Farligt Virus så kommer inte jag, och många med mig, ta det så allvarligt och kanske då väljer att skippa vaccinet, när vi verkligen skulle behöva det...



Kenny: Förstår att du gjorde ditt val som du gjorde, tror ingen bespottar dig för det. Kunde bara inte låta bli att skriva om det jag fick höra efteråt och som bara bekräftade min magkänsla kring hela historien...

2010-08-17 @ 22:45:31
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha ha, ja då kan du tänka dig hur vi tjöt av skratt när han berättade det IRL. Det blir aldrig lika bra att återberätta det i text :D

Vet inte hur många gånger vi frågade "SA du VIVA LA REVOLUTION???"

2010-08-18 @ 18:22:31
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0