21 juli: Semesterveckorna inledda

Om någon timme far vi iväg till havskusten, till stugan i Axmarby. Där ska det latas, fiskas, ätas gott och åkas på äventyr med familjen.

Två bilar fulla med grejjer ska vi ha med oss för en veckas vistelse. Makalöst.

Kommer hem om en vecka och då är det bara att packa för nya upptåg. Blir att fara iväg med kompisar på festival. Så det kommer bli tyst här på bloggen i två veckor. Eventuellt att jag hinner skriva något när jag mellanlandar här hemma nästa vecka.

Efter festivalfirande så börjar man jobba igen. Då ska jag göra urvalet av alla de intervjuer jag haft och plockar ut dem jag skulle kunna arbeta bäst med, är lojala och engagerade. Sen så kör vi igång NTI Skolans verksamhet i Gävle. Vet ej i skrivande stund om hur många deltagare som kommer i september. Men oavsett så ska vi vara förberedda. Så det kommer bli ett svettigt och stressigt augusti för mig.



Tekniken och vetenskapen går så fruktansvärt snabbt och då tänker jag mest på nano-teknologi och genvetenskap. Så gott som allt tekniskt från bilar till datorer handlar mer o mer om nanoteknologi. Saker och ting blir snabbare, bättre och mindre.

Genforskare säger redan nu att de barn som födds vid denna tidpunkt kommer att ha möjligheter att bli 1000 år (!!) och vi som är i medelåldern nu har möjligheter att bli 150 år gammal. Fantastiskt. Tycker det gått så snabbt inom så många olika områden, bara på några hundra år. Tänk om man kunde berätta för någon på 1800-talet om hur vi skulle ha det. Man skulle nog inte kunna förklara så de förstod anar jag.

Tankarna har snurrat efter att jag hörde om att man skulle kunna bli 1000 år gammal. Då måste ju väldigt mycket förändras i samhället. Barnafödandet måste ju regleras hårt först och främst.
Skulle det bli en rolig värld egentligen?



Jag mår bra när man ser sådana här artiklar eller när man läser insändare t.ex. om hundskit på trottoarer, skrikiga ungar eller att en ryttare varit på elljusspåret. Då vet man att man bor i ett tryggt land utan alltför mycket våld och elände.



Det här "pranket" vill jag göra!

Fantastiskt stora hundar!

Olika länders medel-IQ.

Riktig humor #4.

Världens mest orädda djur.



I helgen var jag chaffis åt Henrik och Fibben till Mohed där det var rock. På dagen hade de haft marknad och utställning men jag var inte upplagd att åka dit med mitt värkande öra, men det blev bättre på kvällen.

Medicinen som jag fick för öroninflammationen var riktigt bra. I måndags hade smärtan försvunnit helt och igår var jag till läkaren igen för att göra ren örat. Vill inte berätta vad som kom ur örat efter urrensningen =)

Men nu är allt frid och fröjd och jag har lärt mig att endast göra rent ytterörat numera.



I söndags for familjen till morsan, där vi käkade lunch tillsammans med bror och hans familj. Efter lunchen och att fått visat upp Silas så for vi allihopa vidare till Jädraås museijärnväg där vi först hoppade på ett gammalt diesellok med vagn från 1920 talet (som var i bruk till 1990!!). Stannade i Tallås för att fika och hoppade på ett annat tåg när vi fikat klart. Då var det ett ånglok med vagn från 1904.

Hade jäkla roligt hela dagen och även Jon och kusinerna hanses. Första gången Jon och Silas åker tåg och då får de åka så här gamla tåg, haha. Har lovat Jon att nästa utflykt vi ska göra, då ska vi åka ett modernt tåg till Gävle och käka mjukglass.








Nu ska jag packa bilar. Ha det gott och tack för titten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0