29 mars: Vilken helg =)

Hade så förbaskat roligt på vår medlemsfest i lördags. Jaja... jag blev jättedålig på söndagen som vanligt men det fick jag ta.

Vi var runt 100st fastän det var runt 7st andra evenemang samtidigt den kvällen. Klubben bjöd på öl, cider och grogg så det blev tjo och tjim hela kvällen och natten. Innan vi öppnade dörrarna för övriga så hade vår inhyrda kock serverat helstekt vildsvin och potatisgratäng. Riktigt riktigt gott må jag säga.

Under middagen premierade vi Angelica, Erika, Linda och Jessica för deras goda arbete inom klubben under många år. De fick fullvärdigt medlemskap. Klubben premierade även Fredrik W, Christoffer och Hanna med s.k. "halv-rygg". Dvs stjärnan och fullvärdigt medlemskap får de på vårt stormöte i september om de fortsätter visa lika gott engagemang tills dess.



Ytterliggare beslut togs. Bland annat ska det beställas en bunt hood-tröjor med Los Raggos tryck. Ni som är medlemmar - hör av er till mig om ni vill köpa tröjor. Det är bra kvalité så de kommer kosta 400kr/st. Bild kommer upp snarast här på bloggen och på hemsidan. Los Raggos text på armarna och vår logga på vänster bröst.

Klubben har även beslutat att ge våra medlemmar en förmån. Att alla medlemmar får låna en gratis raggarbil som köps in av klubben. Köpet kommer göras nu under veckan då vi redan funnit en härlig vagn att skjutsa våra raggararslen i. Det är en Chevrolet Apache -66 som är utrustad med bord och soffor. Målet är att innan sommaren ska denna bil vara till utlåning. Regler och bokning kommer finnas på vår hemsida.

Hittade ingen riktigt bra bild på en Apache på internet. Hittade bara bilder på pickups. Men bilder kommer när den är lackad och klar med Los Raggos färger. Ni medlemmar som läser detta kan höra av sig till mig om ni vill hjälpa till att fixa till Apachen. Bilen är dock körklar och besiktad men ska byggas och lackas om en del.

Fy fan vilken bra klubb vi har. =)



Jon har fått varit hos farmor under helgen medans jag var på festen. Angelica har varit hemma helt själv och pluggat. Måste ha varit väldigt ensamt och tyst. Ingen sambo, barn eller hund i huset.

Jon har varit så duktig. Nu har det gått en vecka då han har varit helt blöjfri, till och med på natten utan en endaste olycka (men nu säger jag väl för mycket?). Pottan ställer vi på rummet som han kan använda på natten då han är nödig och allt har funkat jättebra.

Har precis lagt in den tecknade Star Wars filmen på Jons PSP (film-pryl)...
Jag: - Den här kan du kolla på ikväll när du ska lägga dig.
Jon tittar hypnotiskt på filmen och vandrar iväg mot sitt rum...
Jon: - Lägger mig nu jag.



Tjuvlyssnat-WTF

Bästa arga-lappen på länge.

Shit! Vargjakt med örn. =O

118800 RULES!

Veckans politikerblunder. Ett bevis på att politiker inte tänker utan bara impulsivt agerar.



Ha det bra alla!

Kommentarer
Postat av: Ida

Fan,jag satt helt paralyserad och tittade på vargjakten. Jakt är en svår sak för mig, vet att det måste göras och tycker det är suveränt att djuren får leva ett fritt liv tills jakten. Men jag skulle aldrig kunna jaga själv, jag skulle hellre svälta! Livet är grymt..

Men hur dresserar de örnarna?! Eller gör örnarna såhär i fria livet oxå? Så att dresseringen egentligen bara innebär att kunna ha dem på armen?

Fascinerande var det i alla fall utan tvekan!



118 800 är bäst. De är (iaf när jag kollade för ca 6 mån sedan) de billigaste!

Om man ringer 118118 så tar det samtalet ca 30 sek. Men ibland tar det så lång tid som 7 min, det gjorde det för mig när operatören skulle kolla en massa på nätet och provringa telefonnummer. Dessutom meddelade jag att jag redan kollat de fakta och ringt de nummer hon provringde.

Ja i alla fall, samtalet kostade mig nästan 300 kr, deras minuttaxa är dyrare än att ringa "Heta linjen".

Incidenten fick mig att kolla upp det här med nummerupplysningsnummer samt även ringa ett konsumentombud. Vi kom då fram till att 118 800 var bäst!

2010-03-29 @ 15:10:45
Postat av: Anna L

Mycket lyckat i lördags tycker jag! =) Jag vill gärna ha en sånn där hood-tröja, sa det i lördags med men tänkte att det kanske är lika bra att påminna dig =) Ser fram emot kommande evenemang tillsammans med klubben.

2010-03-29 @ 17:28:58
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha ha, den där arga lappen var ju guld!! :D



Roligt att det blev lyckat! =)

Jag som inte skulle någonstans i helgen pga ekonomin hamnade ute två kvällar på raken :-/ men jävlar vad roligt jag hade!

2010-03-29 @ 18:51:32
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Kenny

Ida: När du kommer till att det gör ont i kroppen pga svält så gör man nog allt för att få i sig mat. Tror den primitiva överlevnadsinstinkten är starkare än principer som är grundade i ett modernt samhälle, dvs politiskt och etiskt tänkande.



Jag vet inte riktigt hur de gör med att träna örnarna. Fascinerande är det iaf. Jag trodde de inte tog sådana stora byten som en varg.

2010-03-29 @ 20:01:19
URL: http://kyd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0