29 sep: Hinner knappt skriva blogg

Händer mycket nu.

Igår var jag till Stockholm och hade mitt avslutningssamtal med chefen. Fick en närmare förklaring om allt kring förvaltningsrättens beslut kring upphandlingen med mera. Fick även frågan om jag åter igen ville bli platschef om nu NTI eller Eductus (syskonbolaget) vinner upphandlingen nästa år. Eller om någon annan tjänst kommer bli tillgänglig så kommer de fråga om jag är intresserad. Det var ju en tröst i allt detta.

Har funnit en jäkla massa passande jobb på platsbanken som jag sökt idag. Plus att jag har en del annat på gång som jag skrev om i förra bloggen, så det här kommer ordna sig. Det tillfälliga jobbet på några månader har jag fått... om jag inte finner ett bättre jobb innan dess. Börjar nog det jobbet i slutet av oktober och det håller i sig till början av januari.



I morrn ska jag och brorsan ta med oss ungarna våra till Buspalatset i Bollnäs. De hinner busa i ca två timmar innan de stänger. Jon var så trissad idag så han stod och hoppade =)

På fredag ska jag eventuellt till Sandviken för att gå igenom ett av alla projekt man har på gång. På lördagen likaså... kring ett annat projekt. Ja jäklar! Har man inget att göra så ser man verkligen till att ha något att göra.

Lördagskvällen kommer att tillbringas i Lilltjära där det är rock under kvällen/natten. Kring 5-6 bilar med klubbmedlemmar och annat löst folk i vårt umgänge ska dit. =)
Blir nog några hundra besökare i lilla Lilltjära sammanlagt.

Söndagskvällen hoppas jag blir bakfullefri. Ska laga en god middag till familjen tänkte jag.



. . . . . . Nya bilder . . . . . .






Det har framkommit att det varit en del röstfusk, partikarteller med mera odemokratiskt vansinne i valet. Åsikts- och yttrandefriheten har även fått en del törnar och det börjar diskuteras om omval. Men då hoppas jag att FN skickar ut valobservatörer.

Ganska skämmigt att ett land som präktiga Sverige inte kan sköta de grundläggande demokratiska reglerna. Folk blir hotade och misshandlade för vad de tycker och tänker. Valsedlar försvinner eller hanteras väldigt ansvarslöst. Osv osv.

Fan inte klokt!



Har dragit på mig ryggskott som jag haft sedan helgen. La mig i badkaret efter att försöka kvickna till efter en rejäl fest i Bollnäs under fredagen.

Jon ville också bada så jag la benen på kanten för att han skulle få plats att leka med sina leksaker. Kroppen blev ju vriden på det sättet och jag somnade av i 15-20 minuter. Det räckte för att ryggen skulle pajja ihop. Har fortfarande ont men inte på värsta viset.

Skulle ju egentligen vara hemma i fredags då Angelica skulle till Mia under kvällen. Men fick besök av tre bilar smockfulla med trevligt folk och de ville att jag skulle följa med till Bollnäs. Men sa nej, då Angelica inte hade kommit hem. Efter tjo och tjim utanför mig ett tag så fick jag säga adjö. 20 sekunder efter att de åkt iväg dyker Angelica upp. Ringer dem direkt och ber dem vända. Sen var det full fart! =)



Saxat från Dumma Kunder-tråden på Flashback.
Roligaste forumtråden någonsin men samtidigt tappar man hoppet på mänskligheten.
Men men... kan Socialdemokraterna få 30,8% med Mona Sahlin som partiledare så har man fått svaret redan där att det finns rejält med människor i detta land som har mer förnuft i ena öronsnibben än i hjärnan.


En kort period i mitt liv knäckte jag extra på Ikea och då främst på varutlämningen.
En kvinna kommer fram och ser lite blek ut.
-Ursäkta, men tror du att den här soffan går in i min bil?
Jag tittar på kvinnan och frågar:
-Vilken färg har bilen?
-Röd, säger kvinnan.
-Då går den säkert in, säger jag med ett leende.
-Vilken tur säger kvinnan och går iväg!
Snacka om att man garvade!




Åh herregud vad man råkar ut för när jag råkade skriva på Facebook att jag kan ta vilket jobb som helst.

Ante: He he he...vad som helst säger du.....intressant....mycket intressant!!
Jocke:
Nu vart jag också intresserad... vad som helst..... *smider diaboliskt snuskiga planer*
Ante:
MINA planer spöar dina planer så hårt att det nästan är straffbart!!!
Jocke:
Nja... Jag har Mesk, satanistiska dvärgar och toaborstar inplanerat.
Ante:
Jag har en "trebent" Neg.... man av härkomst från icke skidåkande nation,en burk med kronans vapenfett,musse-piggöron och ett rött äpple som ETT tänkbart scenario....
Jocke:
Och ofvanstående är bara 3 av flera inslag i min perversion. Men jag kan väl avslöja att även pytt i panna och rävsax kan vara aktuellt.
Ante:
Kom igen när du har Tabasco och mundildo på menyn så ska vi snacka!!
Jocke:
Men va fan, det kallas förspel!



Snällt att även meddela numret till störningsjouren, haha!!

Hjälp, är nog ett passande ord!?

Train horn pranks.

Jag älskar USA.

Hållbar vägg, jävlar anamma!

En helt otrolig mobil.



Är det bara jag som tycker att Fun Light saften var mer dryg för 10 år sedan?

Bye!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja ni lät ju inte lite heller ;)

2010-09-30 @ 12:13:59
URL: http://aangeeliica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0