11 april: Mitt liv utan snus

Många år sedan jag slutade med mitt snusmissbruk men har då och då sug efter snus fast bara i några sekunder varje gång underligt nog, sen går det över.

Ibland drömmer jag att jag kämpar mot snuset och ibland att jag råkar ta en ordentlig snus av misstag! Får en otroligt dålig känsla att jag tagit en snus eftersom jag är så jäkla stolt att jag slutade tvärt och har inte tagit en endaste prilla efter det. Kan till och med fortsätta må dåligt när jag vaknar.



I vissa drömmar (oftast när jag är full) så får jag inte den där dåliga känslan efter att råkat tagit en snus, utan jag skiter i det och mår bra istället haha.

Jag kan känna smaken och trycket under läppen. Helt otroligt. Får den känslan nu också när jag skriver om det. Suger under läppen... fast snart släpper det. Det vet jag.

Nu har det släppt, haha. Skriver i realtid här =)

Nu kom det tillbaka, när jag la in bilden! Jösses!



Fick en riktig "spark-på-pungen-kommentar" angående bloggen om mitt hat till julbelysningar på våren.

Min julstjärna har suttit uppe i 4 år nu. Gråt blod nu din mysproggare!!
Pastor Plikta



ACDC har fått konkurrens. Började spela Iron Maiden på hög volym häromdagen och Jon kommer springandes och öser på.

Därefter blev det visning av Eddie-bilder och ungen blev helt begistrad av Iron Maidens egna monster. "Woooooow!" efter varje visad bild =)





Idag blev det byte av reklam-vepa igen. Gick bra mestadels med endast lite småkrångel (som vanligt). Men det hände en värre incident denna gång...

Jag står två meter upp på stegen och helt plötsligt tar en vind tag i den flera hundra kilo tunga vepan och krockar med stegen. Den stegen var dessutom felvänd, dvs gummikuddarna var låg mot marken. Stålet på stegen gled på den glatta fasaden och for ner i marken. Jag får tag i en övervakningskamera och hänger i den max en sekund tills jag ramlar ner tillsammans med stegen.

Måste nog sett förbaskat roligt ut. Speciellt om de kollar på filmen från kameran, haha.

Klarade mig ganska hyggligt, trots två meters fall rakt ner på asfalten. Förbaskat öm i hela vänstra smalbenet och en del skrapsår här och där. Trodde jag hade brutit något när jag for ner i marken. Men jag anar att smalbenet kommer vara uppsvällt och förgylld med någon grotesk färg i morgon. Kan knappt nudda benet det minsta förrens det gör jävligt ont.

Utöver detta har jag hunnit med en massa annat idag. I morrn blir det företagsbesök här i Hälsinge... om jag nu kommer kunna koppla =O



Trots att rock'n'roll fyller mitt hjärta till bristningsgränsen så finns det lite plats för dunka-dunka också. Här kommer tre favoriter.

1: Hot Mix - DJ Blend
2: Rock That Beat - The High Street All Stars
3: Druck - DJ Bonebraker & Jens O

För att väga upp det hela, blir det en hårdrock-lista i en kommande blogg =)



Helgen som varit...

Fredagens spa var riktigt härligt. Bästa kombinationen var kallt vatten från duschen samtidigt man hade ångbastun igång på 40 grader. Fantastiskt skönt!

Lördagen tillbringades hemma trots Motorrevyn. Dåligt med cash, ville vara med familjen och jag var väldigt trött... somnade riktigt tidigt.

På söndagen skulle vi grilla korv med Håkan, Linda och Johannes men Angelica blev krasslig och tappade rösten dessutom. Så vi fick hoppa det för den här gången.



Kommande helg...

Blir också lugn. Ska nog byta däck, tvätta bilen och dricka någon folköl endast.



Silas pojken börjar få sin första tand! Inte klokt va han växer och börjar bli stor. Det var inte så länge sedan han var en liten bebis för guds skull.





L Ä N K A R

Någon med motorintresse som visste om detta? Och vad göra?

Humor!! =D

Bättre jobb finns ju.

Världens största/längsta kroppsdelar.

Gör om det här om ni kan.

Den enda intressanta hemsidan på internet.



I fredags...

Jag går och hämtar en till öl...

Jon till Angelica: - Mamma, pappa är törstig idag.

Kommentarer
Postat av: Ida

Alla som blivit kvitt sitt nikotinberoende är så jävlar bra och har all anledning till att vara stolta!

Precis som du får jag ibland enorma sug efter att (i mitt fall) röka. Men det går över på några sekunder. För ett par helger sedan testade jag faktiskt att ta ett bloss men det smakade så jävla illa så du förstår inte! Höll på att spy! Hur fan kunde man hålla på med sånt flera gånger om dagen i flera år!

2011-04-12 @ 13:37:53
Postat av: Pastor Plikta

Tänder en havanna och puffar likt ett ånglok.

Ordna en kopia på övervakningsfilmen

2011-04-12 @ 21:54:12
Postat av: Pastor Plikta

Tänder en havanna och puffar likt ett ånglok.

Ordna en kopia på övervakningsfilmen

2011-04-12 @ 21:54:58
Postat av: Pastor Plikta

Tänder en havanna och puffar likt ett ånglok.

Ordna en kopia på övervakningsfilmen

2011-04-12 @ 21:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0