12 dec: Två paket Ibumetin och en flaska Stroh 80

Trodde det skulle bli ordinära dagar under förra veckan och denna men det har hänt/händer visst en massa annat utöver det vardagliga.

Kontraströntgen
Blodprov
Dagisfotografering (fick gruppfotot idag, mkt bra blev det på dem bägge)
2 st utvecklingssamtal på dagis
Möte med min nya chef
Jon till tandhygienisten
Julpyntning och klätt julgranen
En vansinnigt klåfingrig Silas i två veckors tid
Fick ställa in en fest jag skulle på (sorry Ante)
Julhandelshysteri i Valbo
Tappat bilnyckeln (men fann den)
Skottat snö för första gången under denna snöfattiga vinter
"Min" pulka blev snodd på jobbet
Varit fruktansvärt trött
Blev bjuden på mässa i januari
Migrän i två dagar i sträck under helgen
Med flera stora och små saker som hänt


Men var ska jag börja i allt detta, får nog hoppa över en del annars blir det min längsta blogg någonsin?

Händer något hela tiden... och det är väl bra iof.

-
Nå jag börjar väl med något då...
Var på röntgen idag. Kontraströntgen är lite underlig. Känns som man pinkar på sig och man blir lite illamående. Men det gick bra iaf. Får svar om 10 dagar om bakterierna är borta men jag undrar jag? Är ju så förbaskat trött jämt och som jag nämnt tidigare - sover otroligt länge numera.

-
Någon har snott "min" pulka som jag hade som skyltning i entrén på jobbet!
Hur kan man riskera att åka dit för en pulka? Dessutom haft mödan att utforska hur den satt fast och klippa av vajern som pulkan satt fast med. Helt fantastiskt! Men de hade tur (och jag med egentligen) för om jag hade sett det vet jag inte vad jag hade gjort.

-
Undra vad det är med Silas då? Han är som en tornado som Angelica uttrycker det bra i sin blogg. Kan inte låta något vara. För mig och Angelica är detta "amfetamin-beteende" väldigt främmande då man är van med Jon som har varit hur lugn som helst när han var i samma ålder.

-
Jon hade mycket fina tänder enligt tandhygienisten *puh*. Fick ett förhör om när han åt godis, drack läsk, när och hur vi borstar tänderna på honom och om han har fasta måltider. Kan väl säga att jag fick alla rätt. Är jäkligt noga med allt detta. Tandvärk vet jag verkligen hur det känns och vill aldrig att mina barn ska få genomlida det någon gång.



Bryter av med en del länkar...

Humor (norsk).

Vilken jävla acceleration!!

True!

Little too much??

Humor jäklar anåda. Bästa på länge!

Ajajaj... hur ska det då gå för Morgan i Ullared??



Saxat från torrentsidan Shareitall.se forum angående regler om önskningar av filmer mm...

Även fast jag emellanåt skulle känna för att köra två paket Ibumetin med en stavmixer och skölja ner med en flaska Stroh 80 när jag ser rubriker som "vill ha!", så håller jag mig ändå ifrån det för jag vet att det inte alltid är lätt om man är ny på ett forum. Men läs igenom dessa steg för att som sagt göra det lätt för oss, samt hålla mig ifrån att spinna vidare på fler spännande sätt att ta livet av mig.

Ha det fint och lycka till!

Mvh deanwin




Varför jag fann ovanstående sköna kommentar var att jag sökte efter två filmer. Hoppas någon kan hjälpa mig som läser denna blogg.

Filmerna heter: Drömmen om Amerika & Fasadklättraren. Drömmen om Amerika kan jag tänka mig köpa om någon har den på VHS eller DVD.



Angelica försöker se på TV men Jon babblar oavbrutet.

Angelica: - "Nu pratar du väldigt mycket, Jon".
Jon (innan Angelica ens hunnit avsluta meningen): - "Mamma, nu bajsar du på dig väldigt mycket".



Lyssnar mest på nu:
Good Life - OneRepublic
Hey miss Brown - Eddie Meduza
Paranoid - Ministry
Kairos fjollor - The Kristet Utseende





Hur kan det komma sig att Apotekarnes Julmust är den som är populärast? I don't get it? Den är ju blaskig... dvs ingen vidare smak och inte mustig som en must bör vara.

Tacka vet jag gamla Bockens, som numera heter Vasa's Special. Även Lidl's egna must är okej, ICA är lite si o så. Nygårda smakar bra.

Fick Zeunert's must varje dag i lumpen på markenteriet. Heeeeelt underbart. Man längtade inte bara till den goda maten - musten var pricken på i:et. Väldigt speciell smak och enormt mustig. Som efterrätt tog man alltid en kopp kaffe och en godiskola som man doppade i kaffet, haha. Man hade sina guldstunder i lumpen också =)



Avslutar med...

Uppsnappat från julbordet senast:
"Botten upp - medvetslös!"

Kommentarer
Postat av: Tess

Kolla med produktionsbolagen om Drömmen om Amerika!



http://www.sfi.se/sv/svensk-filmdatabas/Item/?type=MOVIE&itemid=4985



Fasadklättraren har



http://www.discshop.se/filmer/dvd/fasadklattraren/P69202

2011-12-12 @ 21:22:57
Postat av: kyd

Tack T.

Fasadklättraren hade jag tänkt ladda hem endast men det slutar väl med att jag får köpa den oxå.

2011-12-12 @ 21:29:19
URL: http://kyd.blogg.se/
Postat av: Erik

Fasadklättraren:

http://isohunt.com/torrents/?iht=-1&ihq=Fasadkl%C3%A4ttraren



Dock inga seeders för närvarande men det kan ju dyka upp!

2011-12-13 @ 05:46:32
Postat av: Erik

drömmen om amerika finns här:

http://isohunt.com/torrent_details/348010269/The+American+Dream?tab=summary

och på PB,vet inte om det är rätt film men det får du kolla själv ;) har du tur kanske det är en porris :P

2011-12-13 @ 05:50:20
Postat av: kyd

Erik: Det var inte den filmen. Filmen jag menar är från 1976 med Loffe Carlsson.

2011-12-13 @ 16:39:49
URL: http://kyd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0