19 feb: Några öl framför datorn

Ikväll blir det lugnt. Tänkte bänka mig framför datorn, lyssna på musik, chatta med roligt folk och dricka några folköl för att fira nya jobbet som börjar på måndag.

Nästa helg kan bli mer blöt om vi får tag i en chaffis men annars kör jag. Då är det Midvinterrock i Vika och klackarna i taket.

Igår var det också nyktert. For iväg till Ljusdal med Jernkrok på en unplugged inofficiell spelning med Hellsingland Underground. Så förbannat bra spelning. Riktigt bra liveband som spelar med 100% känsla.





Alldeles nyss svullat nyponsoppa med mandelbiskvier och grädde. Det åt man senast i ungdomen tror jag.

Det har svullats mer onyttigheter idag då vi har fikat hos morsan.





Lyssnar mest på just nu:

Röda Läppar - Magnus Lindberg
Kaliforniens Guld - Perssons Pack
So You Do - Hoffmaestro
Rollin' & Tumblin' - Canned Heat



Lite nya bilder sedan några veckor tillbaka fram tills nu...

Silas älskar puffen.

Gick inte att se ut från pojkarnas rum för någon vecka sedan.

Grannarna är insnöade de också.

Hellsingland Underground unplugged.

Jernkroken drack en del öl under kvällen.



Veckans citat:

Angelica tittade på bilder på mig när jag var 19 år och tyckte jag var väldigt smal och vältränad.
- Vi träffades när du var 26 år. Tänk att det kan gå så utför på 7 år.

Jocke på spelningen i fredags och ser en vinglande stor kvinna framför scenen.
- Grogghagga och groupie kan inte vara en bra kombination.



Facebook-etikett #10
Statusen är ej en blogg.

Underligt nog kan man skriva väldigt mycket i ett statusmeddelande. Trots detta är det utan etikett att ofta skriva långa utdragna händelser. Händer detta ofta - skaffa en blogg och istället länka till bloggen i statusen. Jag orkar iaf inte läsa allt som står i statusen om det är flera rader, utan fortsätter bläddra neråt.

Avslutar min etikett-följetong med några snabba (självklara) Facebook-etiketter...
¤ Skicka inte för många förfrågningar till quiz, applikationer, spel m.m.
¤ Snacka inte skit om folk och skapa inte intriger i statusmeddelandet.
¤ Ändra inte din relationsstatus utan att fråga din partner (oavsett hur osams ni än kan vara för tillfället).
¤ Rotera dina bilder rätt i fotoalbumet. Vet du inte hur man gör? Ta reda på det innan du lägger in bilden eller lägg inte in den alls.

Har funnit en del som jag har irriterat mig på... och jag har även fått mothugg. Men det hade jag räknat med. Reaktioner måste ju betyda något, tycker jag.



Länkar förståss...

Flight of the bumble bottles.

Helvetet har frusit till is.

Både otroligt roligt och elakt. =D

Då och nu.

Remi kart 2!

Gratis personlighetstest, 41 frågor.

Kan andra så... Why not?

Den åttonde dvärgen.



Avslutar med...

Religiösa människor är inte friska. Man läser om det ena efter det andra i media om vad som händer i samhället och världen i allmänt just pga något så vansinnigt som religion.

Om det händer så mycket galenskap i vår värld just nu. Hur fan var det inte förr... eller är det värre numera?



Några till öl... lite mer musik... TV och chips.

Kommentarer
Postat av: Ida

Fan med snö!

Jag har aldrig sett så mycket snö så att man inte ska kunna se ut genom fönstert.. Aldrig!

Här i gbg har det mesta faktiskt smällt bort nu och vårlökarna syntes till i rabatterna förra veckan!

2011-02-19 @ 19:42:02
Postat av: Slutty De Dyzzo



Kenny , du minns väl groupisen i sthlm på 40 kg som skulle tackla mig och det slutade inte bra för hennes del.

2011-02-19 @ 20:46:36
Postat av: Anonym

Hellsingland Unerground är görbra ju =)

Förresten, har du sett att Hoffmaestro spelar i Bollnäs... mars nångång tror ja

2011-02-22 @ 19:48:51
URL: http://snurrigatanken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0