18 jan: Offer för reklamen

Gjorde en del ärenden i Gävle idag. Bland annat ett inköp av en sacco-säck. Har viljat haft en sådan sedan jag varit liten men de har alltid varit dyra. Nu fann jag säckar för halva priset på Lindholms Möbler så det var bara att passa på innan de höjde priserna. 3 års garanti var det till och med.

Clas Ohlson fick sig ett besök där det inhandlades en köksradio och en del kontorsprylar. Ett tips för er med skrivare... 29kr för 500st A4 ark på Clas Ohlson!

Gjorde ett litet besök på Systembolaget också. Blev några Amstel öl, då jag fallit offer för en reklam jag såg. Amstel fanns bara att köpa på Nians Systembolag i hela Gävleborg. Druckit den ölen för länge sedan och har för mig den smakade riktigt bra. Vi får se i helgen.



Kunde inte heller att låta bli att inhandla en flaska Norrlands Guld Ljus. Fall offer igen för marknadsföringen, för flaskan var så jäkla snygg med sin form och etikett. Men egentligen gjorde ölens bärnstensfärg det mesta. Så jäkla snygg. Måste utse den till den snyggaste ölflaskan jag någonsin sett.



Om en kassör på Systembolaget tycker man ser yngre ut än 25 år, ska man visa legitimation. Till 90% får jag alltid visa legitimation på Systembolaget som jag är väldigt nöjd och glad över förståss.

Kassörskan idag ville se legitimation och frågade om jag blev glad innan hon tittade på körkortet. - Kan du lita på, sa jag. Kassörskan hajjade till lite och sa: - Förstår det, när hon såg hur gammal jag var.

Sen var min dag räddad. Gick och visslade och sjöng resten av dagen, haha.



Veckans restaurang tips!

Nånting för min bekväme vän Ante.

S-T-Ö-R-D flickvän.

Va fan hände?

Inte klokt va jag gillar Ricky Gervais.



Kommer att köra tre stycken, i min värld, mycket coola musikvideon i tre bloggar med början här och nu.

Först ut...

Mystery Gang Rockabilly Trio - Voodoo Doll




Bäst med denna video är absolut de tuffa brudarna. Stil, dans och utseende. Helt fantastiskt bra. Men även sättet att filma på är helt suveränt. Ja, självklart är låten en höjdare också.



Idag kom Faxeholmen iaf (bostadsbolaget vi hyr lägenheten av). Snubben som kom hit, som var enormt trevlig om inte annat, gjorde en snabb koll och insåg att det var bråttom att fixa till altanen våran då den börjar bågna och luta väldigt. En stomme har också gått av märkte vi. Detta beror på att Faxeholmen ej har skottat av hustaken och den tunga snön glidit ner mot vår altan.

Så fort som möjligt kommer Skanska och fixar till detta, sa han. Vi skulle även få det skottat omkring altanen då det är två meter snö vid dörren så vi kommer omöjligen ut.



Jon (med ledsen röst) till mig efter att jag kom hem från Småland:
- Jag har saknat dig pappa... och påskharen.

Han vet att efter att jultomten kommit så kommer till sist påskharen. I Jons värld tar det lite väl lång tid emellan dessa händelser så han pratar ofta om att påskharen ska komma =)




Fann ett inlägg på Facebook skrivet av Johnny (så klart):
Tack till Uffe för presenten som jag fick i förskott! Boken Kenny Dannberg - Leva med tupé kommer bli fröjd att läsa! =)





Visste ni att...

Av världens 245 länder är Sverige 55:e största land till ytan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0