21 jan: Tuttarna är mina

Nu ska vi se om jag orkar skriva klart bloggen idag... kanske blir lite piggare med hårdrock och bärs så jag testar den modellen.

Denna fredag har varit hård. Lite sömn (som vanligt), upp tidigt och iväg med hela familjen till Gävle i morse. Angelica hade en viktig opponering på högskolan idag. När jag lämnat av henne for jag, Silas och Jon till Barnens Hus där vi var i 2½ timme (!!).

Jon skulle köpa något för sina sparade veckopengar. Det gick rätt snabbt... Gormiti-gubbar för hela slanten. Det blev rätt många Gormitis. Men vi satt kvar i lekrummet på Barnens Hus där Jon fick leka med gubbarna m.m. medans vi väntade på att Angelica skulle ringa.

Jon är helt galen i Gormitis. Han har säkert uppmot 30-40 gubbar nu. Bilderna nedan är från ikväll när han kom hem. Han köpte bland annat ett Gormiti-ägg som löser upp sig i vatten och man får en specialgubbe.


Det drog ut på tiden för Angelica så vi tre for till Sibylla istället. Därefter hämtade vi Angelica, sedan vidare till IKEA därefter till Willys för storhandling. Handlade så mycket så det räckte inte med en vagn och då är det stora kundvagnar på Willys.


Silas tröttnade.

Sedan hem... det tog hela dagen och halva kvällen. Vi kom hem runt 1930. Efter att packat upp alla varor, fixat middag (Billys pizza) och lagt barnen så var klockan 2030. Så man är bra mör nu.

En stor eloge till våra barn som varit otroligt snälla hela långa dryga dagen. Knappt ett tjat eller skrik. Makalöst.



NU är tuttarna mina. Angelica har slutat att amma! Silasen har nog inte tröttnat på tuttarna, men Angelica har sakteliga avvänjt honom med dem.

Det passar bra det för Angelica när det vankas galej hos Mia nästa helg.



Besökte ju Lindholms Möbler härom veckan. Där fanns det Bruno Mathsson-fåtölj för 8000kr/st!! Den såg ut som vilken fåtölj som helst. Dessutom var den vinglig. Sagolikt vilket pris.

På tal om Bruno Mathson, så kommer han från Värnamo-trakten och vi sov i ett Bruno Mathson-rum på hotellet när jag var där förra veckan.



Inget är bra ibland...

Jon: - Jag kan inte sova. Det är för varmt.
Angelica: - Sov utan täcke då.
Jon: - Då blir det för kallt och inte vill jag sova på golvet heller.



Fick altanen fixad häromdagen. Snabbt som fan gick det.
Tack Faxeholmen.



Fortsätter följetongen del två av tre... Coolaste musikvideon.

Black Strobe - Im a man

Även denna video handlar det om självaste låten som är otroligt cool och även produktionen och filmningen av videon. Det som imponerar mig mest är sångarens attityd. Om jag skulle vilja välja att vara vem som helst på planeten så är det just denna figur! Otroligt självsäker, går sin egna väg och ett utseende som passar med attityden.

Den som jag även väger tungt att vilja vara... kommer i nästa blogg.



Vi börjar med en ny följetong...



En ny Facebook-etikett kommer i varje blogg framöver. Vi börjar med denna...

Facebook-etikett #1
Utgå från det verkliga livet.
Har du vänner som du normalt inte brukar berätta för när du är deprimerad, har fått ett rejält ligg eller kräktes på den senaste festen så ska du nog inte berätta det på Facebook heller.



Min nuvarande skrivbordsbild... "El Chorro"


Den här kan man ta upp till ICA för att handla om man har lite bråttom.



Veckans citat #1...
"Judiska nazi-svin".
Daniel Gilfry, efter att fått sin dom och kallade tingsrättens ledamöter för ovanstående bakslag till förolämpning. Hur är det med allmänbildning bland våra medborgare. *asg*

Veckans citat #2
"Ser ut som Marty Feldmann efter att ha druckit 2 st 7.0:or"
Johnny E.

Veckans citat #3
"Om du ser en komplett galen kvinna i en blå BMW Touring, med söndertuggade läppar, blodblandad fradga som rinner ut med hakan och hon ser ut att skrika okvädningsord så är det troligtvis mig ni ser. Ha lite förståelse för min hemska uppsyn, jag vädjar till er, för kvinnan ni ser är på väg att bli komplett galen."
Anna N, som får utbrott på trafikanter mellan Bollnäs och Söderhamn.



Överkamning, hej o hå.

Det här har jag också råkat ut för... mången gånger. Usch ja.

Wipeout är ju för jävlae bra.

En gasoltub, typ grill/husvagnstyp, som exploderar.
Tänker på husvagnen som brann hos grannars förra året. Jävla tur att gasolen blåstes ur mynningen på tuben. Annars hade det blivit en sådan här smäll.

WOW!!



Tack för denna gång.
Nästa blogg om någon dag med ny musikvideo och Facebook-etikett bland annat.
Välkomna.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja, tuttarna är dina igen, och du tar minsann för dig ;)

2011-01-22 @ 10:19:16
URL: http://mjam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0