23 jan: Män mognar senare och senare numera

Det manliga samhället är mer omoget än förr. Från tidigt 1900-tal och bakåt förde man sig som en vuxen och man var ordningsam redan vid 18-19 år. Runt 20-22 års åldern hade man gård, var gift och hade en familj på gång.

Det var skillnad redan när jag var ung jämfört med nu. Samtidigt som jag gick i skolan arbetade jag sedan jag var 13 år. Gjorde värnplikten vid 18-19 år och direkt efter värnplikten startade jag ett företag.

Nuförtiden går männen (pojkarna) oftast i skolan oavbrutet tills de är 24-27 år, utan att göra något uppehåll för att få livserfarenhet och mogna. Som att jobba, skaffa familj eller göra värnplikten (som är nedlagt iof).

Tänkte på detta när jag följde med Angelica till högskolan häromdagen. I fiket sitter det fyra män i åldern 23-25 år (kanske äldre till och med), varav två av dem med burrigt helskägg och de samtalar med varandra som de skulle vara i åldern 13-15 år. Hade jag inte sett dem, hade jag trott att de var i den åldern helt klart.



Tredje härligaste musikvideon kommer här...

Scooter - Nessaja

Var ska man börja? Filmningen är helt underbar, musiken top notch, sångaren är hur cool som helst... ja också brudarna förståss.



Håll i er... ska till IKEA igen på tisdag!! Detta pga att Angelica inte läser sina noggranna listor hon skriver. Så vi glömde en del saker plus att vi inte fick plats med en hylla i bilen senast.

Det blir en del arbetande åt rekryteringsfirman också under veckan. Får mer och mer uppdrag. Känns riktigt roligt.



Nu har jag skrivit blogg i så många år men jag har inte tagit mig i kragen att lyfta upp den utseendemässigt. Beror mest på att jag inte vet hur man gör. Så jag skickar ut en önskan här för att se om någon kan ta tag i att snygga upp bloggen min.



Veckans uppsnappade citat...

Att designa en skjorta kan vem som helst, men att fixa en massa snygga tjejer på en o samma plats - DET är talang det!
Jerry Seinfeld om modévisningar.

Ta aldrig kokain, lova mig det. Speed är mycket bättre.
Lemmy till sin son när han var 17 år.



Facebook-etikett #2
Låt bli att ändra statusen hela tiden.
Folk tröttnar, blockerar dina status-inlägg och till sist är det väldigt få som ser vad du skriver - som jag anar att du gärna vill att folk ska se. Visst jag kan tycka det kan vara roligt med flera inlägg efter varandra från samma person men inte jämt jämt jämt, vardag som helg. Har blockerat ca 5 personer redan, och egentligen ska fler blockeras har jag märkt. För mig är alltså inte vad man skriver i statusen som är mest irriterande, utan hur många gånger man gör ett nytt status-inlägg. Lite respekt och etikett önskas tack. Det är inte ditt egna klotterplank.



Manlig prostitution.

Som jag alltid sagt men börjar komma på tapeten nu på senaste år. Fett är inte farligt. Det är mer nyttigt än farligt. Det säger sig självt. Skulle alla människor förr i tiden dött av kärlkramp eller fetma? Det hände något under 50-talet med Livsmedelsverket som gick ut med en jävla massa underlig info om att viss mat skulle vara farlig, som människor har ätit i 100.000 års tid. Men bara för något år sedan erkände faktiskt Livsmedelsverket att de haft helt fel i sina rekommendationer som lades under 50-talet.

Roland Nilsson Bluesband. Måste arrangera något med dem. Så jefvla bra.



Spela TV-spel och sedan lägga sig för en god natts sömn.

Tjohej =)

Kommentarer
Postat av: Lina

Mer fett åt folket! Och kasta dessa jävla kolhydrater åt fanders. Mjöl, socker, stärkelser och konserveringsmedel, det är vad som gör folk feta!

2011-01-23 @ 22:45:54
URL: http://mybutterfly.blogg.se/
Postat av: Angelica

Men övervikt leder till hjärt- och kärlsjukdomar .. Och rörelse är A och O för våra kroppar, för 50 år sedan rörde vi oss mer, nu sitter folk på sina feta jävla arslen och letar efter genvägar för att bli smala. Det de glömmer är att våra kroppar är gjorda för rörelse! Mer motion åt folket!

2011-01-24 @ 06:33:39
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Håkan

Boven i dramat är faktiskt socker. Socker är mycket farligare än fett.



Samt din ettiket. Det är faktiskt mitt klotterplank. Så vill man uppdatera sin status 10 gånger i timmen så får man det. Det är ju ditt ansvar vad du vill läsa eller ej. Inte min skyldighet å rätta mig efter vad andra tycker vad jag skriver på facebook. Jag har blockat 2 personer eftersom de tog illa upp om vissa saker jag skrev :)

2011-01-24 @ 17:53:42
Postat av: Pastorn

Om jag inte uppdaterar min status lika ofta som jag gör - så skulle du förvandlas till en vänstersosse !



Så var tacksam att jag uppdaterar min status - Din Palme Look A Like !!!

2011-01-24 @ 18:02:54
Postat av: kyd.blogg.se

Håkan: Man får gärna uppdatera sin status 10 ggr i timmen om man vill. Men man riskerar att blockeras då folk inte bara vill läsa så gott som endast dina inlägg. För att kunna läsa övrigas inlägg får man bläddra och leta och det är mkt irriterande... tycker jag iaf.

Postat av: Håkan

om nån uppdaterar sin status tex 10 gånger i timmen å man endast ser den personen.. då har man nog för några vänner ;)

2011-01-27 @ 19:03:13
Postat av: kyd.blogg.se

Håkan: Jag har 460 st vänner på FB så då kan du tänka dig hur mycket inlägg vissa kan lägga ut efter varann som gör att jag kan bli irriterad. Det kan vara typ 20-30 inlägg på 30-45 minuter, ibland fler. Inte klokt. Är det då 3-5 pers som gör detta samtidigt är det ohållbart.

2011-01-27 @ 22:00:45
URL: http://kyd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0