5 jan: Konsultjobb

Fick ett trevligt samtal igår om att jag får hoppa in som konsult i en firma som bland annat sysslar med rekryteringar. =)

Så nu ska jag till Småland (57 mil enkel resa) i några dagar för att ha massvis med anställningsintervjuer för ett stort företag som ska öppna nytt. Blir stressiga dagar men det är det jag gillar. Kommer blir riktigt roligt.

Igår kväll tackade jag ja till detta. Idag ringde dagis och frågade om Angelica kunde hoppa in och jobba extra samma dagar jag är borta! Hon fick ju säga nej. Det är då typiskt.



Silas har börjat jollra ordentligt numera. Han säger mamma jättebra och även pappa ibland (babba blir det då). Men det är väl därifrån orden mamma och pappa kommer ifrån. Att det är lätt för bebisar att säga.



Det är full fart på pojken. Som jag skrivit tidigare - väldigt klåfingrig och social. Blir bara värre och värre dessutom =)

Han har fått lite rull på gåstolen också, fastän han knappt når ner till golvet.

Ler och skrattar ofta så fort man pratar med honom och Jon tycker han är jätterolig när han springer omkring och stojar. Ofta så skrattar han tills han kiknar.

Äter mer och mer fast föda om dagarna. Han har ju varit jäääävligt petig länge men jag tror det börjar släppa. Han tog bajsrekord idag också... 4 gånger och dagen är inte slut än. =O



Har inte hittat så många länkar på sistone, men två stycken kan jag bidra med i alla fall.

Varför arbetar han inte på TV eller radio!?

Gud hjälpe mig.



Som bonus får ni med en tuff en tjej också då...





Några nya kommentarer man fått. =D

Pastorn: Drar i Kennys bröstvårtor så dom blir som Malaco-snören.
Smygarn: Tar kort på Pastorns pojkstreck och lägger ut på diverse tyska sidor.
Angelica: Du har då det inte lätt du älskling, dom bara driver med dig .. hehehe!



Tycker det finns mycket mer jobb nu att söka än i höstas. Idag har jag sökt tio jobb som jag fann passande. ALLA hade en extern webbplats där man skulle registrera sig!! Tog några timmar. Hade egentligen tagit enormt mycket längre tid om jag inte redan hade reggat mig på de flesta av sidorna sedan tidigare.



Nästa vecka ska jag hämta en "ny" soffa som jag köpt på annons. Äntligen en soffa med schäslong. Billig som fasiken var den. Anar att kvalitén är under all kritik men vad ska man göra när man inte har kosing nog?

Den soffa vi har är jag nöjd med egentligen. Den är från 70-talet och syns knappt att den är använd fastän den använts varje dag i över 30 år. Dock har vi haft ett överkast över den när vi ärvde den för några år sedan för att skyla 70-tals färgen =)

Men vi önskar en förändring och den här soffan var så billig så vi kunde inte säga nej. Anar att 70-tals soffan får komma in igen om några år när nya soffan är utsliten. De gjorde saker som höll förr i tiden må jag säga. Det gäller allt... från bilar till vitvaror och möbler.



Visste ni att...

67% av USA:s befolkning är överviktiga.




Kommentarer
Postat av: mange

d där med feta amerikaner hörde jag om på radion nyligen, det va en representant från marinkåren som hade tagit initiativ till en bantningskampanj för dom får inte ihop tillräckligt med unga killar som inte är för feta, om man tänker efter så är väl det där ganska positivt för världen om amerikanerna blir så feta att dom inte ens kommer ur sängen utan sitter hemma å käkar kfc å ben&jerry , d gör ju att dom inte heller kommer kunna åka runt jorden å ställa till med en massa elände

2011-01-05 @ 22:10:58
Postat av: kyd.blogg.se

mange: Haha, ja men då kommer de hyra in starka europeér istället som legosoldater. =)

2011-01-06 @ 22:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0