7 jan: Keftedes

Fick ytterliggare ett tillfälligt jobb från samma företag som jag skrev om i förra bloggen. Jobbet bestod av att kontakta en bunt referenser till jobbsökande. No problems of course. =)



Freja, våran honkatt har varit uppåt väggarna ett tag nu. Hon har fått minst två kavaljerer springandes här i kvarteret. Varav en riktigt fin hane som nästan gått in hos oss. Så nu blir det väl kattungar om några månader.

Freja har ställt till att grannkatten också börjat löpt så nu är det fullt liv på henne också och har samma kavaljerer springandes efter sig.



Våran (stora) kastrerade hankatt vågar knappt ens gå ut numera då de (mindre) katthanarna sitter och väntar tålmodigt på att honorna ska komma utanför dörren.



Världens smartaste människa, en korean med 214 i IQ kunde prata flytande koreanska vid 6 månaders ålder (men det gick ej att ha ett samtal med honom).

Jag som är stolt att Silas kan säga mamma och pappa... fast jag vet inte om han riktigt förstår vad mamma och pappa betyder. Men idag när han satt i gåstolen och Angelica gick till tvättstugan så halvgrät han och ropade maaaa-mmaaa några gånger. Så kanske?





Just nu sveper en god lukt från köket. Angelica ska tillaga Keftedes. En grekisk rätt med lammkött. Det ska svepas ner med några öl och mot kvällen ska Jon ha fredagsmys... eller fredagsmuuus som han säger. =)

Stor kväll för Jon det här. Han var galen i Lets Dance förr och det var ungefär samtidigt vi började med fredagsmys för Jon så det är väl goda minnen för honom. Till Lets Dance ska det alltid vara saft och popcorn. Hoppas vi har popcorn hemma nudå, kom jag på.





Igår pajade skrivaren... ja fast bara på min dator! Det är några drivrutiner (tror det är skrivarens och Google Chrome) som inte går ihop helt plötsligt!

Blir så less när tekniken bara strular utan större logisk förklaring. Så nu får vi plugga in Angelica bärbara dator till skrivaren om vi ska skriva ut *suck*.

Har försökt med allt. Installerat nya drivrutiner flera gånger. Rensat registret. Två stycken systemåterställningar m.m.. Men icke då... så fort jag har skrivaren ipluggad ploppar det upp felmeddelanden, datorn fryser sig (ibland) och Google Chrome vägrar funka bland annat.

Orkar helt enkelt inte ominstallera allt på min dator. Då kommer jag bli tokig... allvarligt! Ni ska bara veta hur mycket inställningar jag har på min dator för prestandan, hårdvaran, utseendet, inställningar i massvis av program, i registret m.m. plus att jag måste installera om allt plus lägga in mina 8000 låtar igen och döpa om typ hälften till det jag vill ha det till (eftersom de som lägger upp låtar på nätet döper låtar till hej-kom-och-hjälp-mig-titlar och man kan inte söka överhuvudtaget).

Vi pratar en veckas jobb minst framför datorn och jag kommer i alla fall glömma hälften av allt jag gjort för att förbättra datorn. Nej tack. Köper hellre en ny skrivare faktiskt.





Pulkasugen vovve!

En riktig superhjälte. Dessutom har han hjälp av andra superhjältar också.

Gud hjälpe mig #2. (1.25 in i klippet)

Jag gillar poledancing. Detta var bland det bästa jag sett. Musiken gav sitt till. 4 minuter konst mina damer och herrar.

Tappat hoppet på mänskligheten... en serie som aldrig tar slut. =O

Om man inte kan överbevisa, kan man ta det som sitt eget =/



Angelica skrämde mig häromdagen så jag slet sönder handtaget på toadörren!!

Öppnade toadörren och där står Angelica mitt framför mig. Skrek rakt ut och slet bort handtaget från dörren. Jävlar va rädd jag blev. Blev så rädd så jag kände mig svimfärdig efteråt och fick hålla i mig i dörrkarmen ett tag.

Senaste gången jag blev så skrämd berodde också på Angelica. Lägenheten vi bodde i förr (den som brann ner nyligen) stod jag i duschen och tvålade in mig. Tvålade in ansiktet och sköljde bort med vatten. När jag öppnar ögonen står Angelica framför mig helt plötsligt utan att jag hört henne kliva i badkaret. Skrek som en liten flicka och hoppade så högt man kan hoppa i ett badkar. Har för mig att jag slet ner en del av draperiet också.





Nu ska jag mata en gnällig bebis.

Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Håkan

Undrar hur du gör när du döper om dina låtar eftersom de blir fel namn på de om du ominstallerar ? ? om jag fattade det där rätt.

2011-01-07 @ 18:42:14
Postat av: kyd.blogg.se

Håkan: Ja alltså döper om dem i Winamp menade jag. Låtarna reggas med den info (Idv3E) som bestäms av den som rippat låten. Fruktansvärt tidsödande arbete att döpa om och även lägga dem i mina genrer som jag vill att det ska vara.

2011-01-07 @ 19:26:01
URL: http://kyd.blogg.se/
Postat av: Anna

Du vet väl att du kan ta poledancekurser i Ljusne? På Dinalicenter



http://www.dinalicenter.com/ (Hon i höglackade röda skor, längst till vänster i bilden på startsidan är min arbetskamrat)



Det är svinbra träning - både för att stretcha ut kroppen och bygga muskler : )

2011-01-08 @ 12:38:18
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Håkan

Döp om de direkt i windows.. under egenskaper.. då blir det sparat rätt i winamp med :D

2011-01-08 @ 18:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0