8 jan: Dilemma

Sitter här och testar lite öl och får en del funderingar...

Ett dilemma jag har är att jag tror blint på ett liv efter detta, har vissa bevis och erfarenheter på detta. Men samtidigt tror jag på evolutionen. Att vi är uppbyggda av materia och att människor inte har funnits för alltid utan blev till genom evolutionen.

Tror lika blint på ett liv efter detta som på evolutionen men jag får det inte att gå ihop riktigt. Just pga att vi är uppbyggda av materia. Våra kroppar är uppbyggda av grundämnen som finns på vår jord men på något underligt vis har vi även fått en själ.

Det är just detta jag funderar väldigt mycket på. Vi är grundämnen, men på något vis har vi fått en avancerad livsform genom evolutionen. Dvs fått en hjärna med tankar och bland annat ett hjärta som håller kroppen levande, plus då en själ som gör oss levande så att säga.

Det är lättare att förstå och tycka att evolutionen är logisk... det som är "problemet" är hur fasiken vi fått en själ?

När fick vi själen? Vilka organismer har en själ här på jorden? Varför fick vi en själ?



Ikväll blir det Angelicas lasagne till middag. Den lasagnen är speciell asså. Bland det bästa jag ätit så jag har höga förhoppningar att den smakar som den alltid gjort =P

Därefter blir det Breton kex med Philadelpiaost och fiskrom till någon film när ungarna lagt sig. Lite glass är jag också sugen på faktiskt.

Har testat öl idag som jag inte smakat på tidigare. Utfäster en varning på ölen Sailor Beer och Störtebeker Bock-Bier. Fy fan va de smakade illa. Speciellt Sailor Beer som smakade vitt vin eller cider mer än öl. Nä, Norrlands Guld och Falcon är nog bäst ändå oavsett hur många öl man än testar.



Fick skrivaren att fungera igen efter mycket felsökning. Fann en gammal drivrutin på nätet och återinstallerade denne. Då funkade allt jättebra igen.

Vilket jävla krångel men som alltid när det handlar om datorer så är det alltid underliga fel som oftast kan fixas till med en liten skitsak.

Men problemet är att veta vilken skitsak som man ska göra. Lagen om all jävlighet är det oftast det sista man försöker med som brukar fungera.

Men frågan är fortfarande olöst... Hur i helvete kunde skrivarens drivrutin sluta fungera helt plötsligt efter att skrivaren funkat i flera år utan problem överhuvudtaget? Varför??







Happy 76:th birthday Elvis.


Kommentarer
Postat av: Ida

Har du provat Inis & Gunn?! Den gillar jag! Lite rökig i tonen!

2011-01-08 @ 18:53:28
Postat av: kyd.blogg.se

Ida: Helt underbar öl. Bland de bästa faktiskt. Tycker de smakar hasselnöt. Mkt mkt gött.

2011-01-08 @ 19:24:48
Postat av: Anna

Inte? Det är VÄLDIGT bra träning! :D

Men det har aldrig slagit dig att du skulle kunna skicka dit löken och så införskaffar du en stång hemma och får privata visningar sen? ;-)

2011-01-08 @ 20:13:42
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Pastorn

din drivrutin tröttnade och gav upp. testa att printa ut snusk oftare så ska du se att denna drivrutin håller.... ;-))

2011-01-09 @ 14:49:40
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078
Postat av: Håkan

Det är inte så konstigt att saker slutar fungera ibland. Tänk bara på din bil.. dagen innan den gick sönder funkade den :)

2011-01-09 @ 15:11:26
Postat av: Håkan

Det är inte så konstigt att saker slutar fungera ibland. Tänk bara på din bil.. dagen innan den gick sönder funkade den :)

2011-01-09 @ 15:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0