3 mars: Processledarutbildning

Varierande arbete som sagt...
Idag hann jag knappt in i varuhuset förrens jag fick springa ut och fixa ett avrinningsrör som frusit igen. Fick såga av det först och sedan krossa isen som var kvar i röret. Det forsade ut vatten ett bra tag.

Såga såga såga...

Därefter packa produkter och fara iväg till mässan med dessa. Det blev en del åkande fram och tillbaka. Däremellan har man självklart fått hjälpa kunder i varuhuset.

Alla produkter på plats. Fixa till uppställningen i morrn fredag.


Lekborgen alldeles bredvid vår monter.


Mässkepsen på :)

Kvällen (blev övertid idag också) avslutades med att tvätta firmabilen så den är snygg under mässans dagar.

Tack vare ett helt varuhus med massa biltvätt-tillbehör gick det rätt snabbt ändå.



Blev så jävla stolt och glad idag när chefen erbjöd mig en processledarutbildning i slutet av månaden!

Efter utbildningen axlar jag rollen som talesman/representant för hela Hemlingby Köpcentrum i Gävle Kommun's turistråd.

Rollen innebär att jag ska föra företagens talan i köpcentrumet att förbättra turismen till köpcentrumet i Hemlingby. Turistrådet vill ha förslag och önskningar från olika turist-dragande områden i Gävle.

Utdrag av informationen om utbildningen:
Vi vill erbjuda dig möjligheten till egen utveckling samtidigt som er verksamhet och er destination får ännu starkare förutsättningar att utvecklas. Från tidigare uppdrag vet vi att dessa personer utgör en stor resurs för verksamheten i rad sammanhang och för lång tid framåt. Gävle får en resurspool av kompetenta medarbetare som kan användas i många andra utvecklingssammanhang och förändringsprojekt. De utgör en rekryteringsbas för framtida chefer/ledare.

Inte illa alls!

Har även blivit erbjuden att ta över ansvaret för skyltning i entrén och se till att all skyltning i varuhuset är enhetligt. Dessa uppgifter ska jag lägga tid på när jag har mindre att göra ute på fältet.



Man har ju suttit i bilen mycket i dagarna två och lyssnat på mycket reklam-radio.

Värsta... dvs sämsta radioreklamen just nu...

3:e plats: Lastbilen.se
2:a plats: Plattmetropolen
1:a plats: Enkla Elbolaget

Kan utveckla ovanstående varför de är värst men jag är för trött för det känner jag :)



Lyssnar mest på nu:
(länkarna går till Spotify)

Highway Man - Hoffmaestro
The Devils Own - Five Finger Death Punch (Tack Håkan för tipset)
Little Bitch - The Specials



Vilket liv det blev om julbelysningen jag skrev om i förra bloggen då! Folk kände sig träffade anar jag :)

Plocka bort eländet från era hus för skröeeeeen och skäms på er!



Fan... har nog endast träffat Silas en timme sammanlagt när veckan är slut :(

Man hinner se honom i någon minut på morgonen och om man har tur hinner hem innan han ska sussa runt 1830-19 tiden för att gulla med honom i några minuter ytterliggare. Idag har jag träffat honom i fem minuter.

Jon hinner jag träffa lite längre åtminstone.

Nästa blogg kommer under nästa vecka.
Välkommen åter folkz.

Kommentarer
Postat av: Ljusstaksrebellen a.k.a." smygkikarn"

I helfwete att jag tänker ta ner min fina belysning...ska ha skiten uppe året om nu bara för att reta dig...ska ta kort med jämna mellanrum å maila till dig,bara så du vet!! Jefwla lampnazist!!!!

2011-03-03 @ 21:26:36
Postat av: Ljusstaksrebellen a.k.a." smygkikarn"

I helfwete att jag tänker ta ner min fina belysning...ska ha skiten uppe året om nu bara för att reta dig...ska ta kort med jämna mellanrum å maila till dig,bara så du vet!! Jefwla lampnazist!!!!

2011-03-03 @ 21:27:37
Postat av: Jocke

Fan vad du postar mycket inlägg på flashback!

www.flashback.org/t1330928

2011-03-03 @ 22:18:06
Postat av: Anna

Det är ju så roligt att jobba på mässor och events! Jag avundas dig en smula... : )



2011-03-04 @ 06:02:20
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Angelica

Kul älskling! Detta jobb passar verkligen dig! =) Snart blir ju arbetstiderna mer rörliga för dig, då får du chans att se din yngste son lite mer. Puss! =)

2011-03-04 @ 06:13:39
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: kyd.blogg.se

Ljusstaksrebellen a.k.a." smygkikarn": GRRRRR! Kunde man ju ge sig fan på!



Jocke: ASG! Din jefwel.



Anna: Förbaskat roligt må jag säg.



Angelica: Jajamen! Puss'n.

2011-03-04 @ 19:52:11
URL: http://kyd.blogg.se/
Postat av: maria

Hej



Måste få fråga var du ska gå processutbildningen? Letar själv efter en bra. mvh Maria

2011-03-11 @ 17:55:40
Postat av: kyd.blogg.se

maria: Jag vet inte faktiskt. Det är Gävle Kommun som anordnar detta och anar de hyrt in ett utbildningsföretag som står för denna utbildning. Hoppas du finner någon bra utbildning.

2011-03-11 @ 19:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0