15 maj: The Beat from Palookaville

Det mest fantastiska har hänt. Det finns ett band som blandar bland annat Rhytm & Blues med Ska vid namn The Beat from Palookaville. Massa härliga musikstilar samtidigt, ungefär som Hoffmaestro som jag också är ett stort fan till.



Skillnaden mellan dessa band är att The Beat from Palookaville spelar mer äldre musikstilar som swing, en touch av rockabilly, rhythm & blues med mera. Första låten igår på konserten var Psycho (The Sonics) så det säger ju en del. På skivan finns en cover på Madness (Prince Buster) så det är en otroligt skön blandning.

Angelica var till Trönö-rocken igår där just The Beat from Palookaville spelade och hon förstod direkt att jag skulle gilla dem så hon kom hem med en CD-skiva som gått varm hela dagen.

Hittade en skön live-video med dem här.  <<--- måste ses!

FAN att jag missade dem. Måste se dem någon gång i år. Det är bara så!



Igår var vi till Angelicas mormor och morfar där det bjöds på otroligt god strömming med mos därtill. Innan det besöket var vi på Buspalatset till Jon's stora förtjusning. Silas hade också riktigt roligt under dagen även fast det till en början var lite otäckt med allt ljud och intryck.




Sådant här kan man ramla över på Facebook ibland =D

Skandalbilder på Kenny Dannberg och Alexander Bard bortskänkes!

Jävla Johnny, haha.



Lilla örnen.

Lilla killen.

Lilla handen.

Shit!!

OMG OMG OMG

Min humor.



De få gångerna jag tittar på sport är när Sverige är i VM-final, så alldeles snart blir det att bänka sig framför TVn och se hur det går mot Finland i ishockey.



Kommentarer
Postat av: marie

jo du, dom är såå grymt jävla bra.. och dom är så grymt jävla trevliga.. synd att du missade :/

2011-05-17 @ 20:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0