6 maj: Flänger och far

Ena stunden är man på Korsnäs och andra stunden arbetar man på Rättviks Marknad. Plus en massa annat däremellan jag hunnit med i veckan.

Fan va mycket fint och roligt man ser när man är ute och åker. Har tänkt stanna flera ggr och fotografera men inser att jag inte har tid med det förståss.


Korsnäs är imponerande.


Från tidigare idag i Rättviks Arena.

Man äter, sover, tänker Biltema 24/7...
Snart börjar man väl fundera på en Biltema-svanktatuering =P

Chefen är lite nervös att jag jobbar på för mkt för mitt och familjens bästa och vill gärna att jag tar ut min ledighet. Har väldigt mkt på gång och evenemang är bokade tills september som jag radade upp i förra bloggen. Så här går det när de anställer en arbetsnarkoman =)

Roligt att göra business och att arbeta på olika evenemang men det kanske blir lite mycket att till sist hålla reda på så jag har beslutat att köra mkt på företagsbesök nu ett tag.



Jon har ramlat på cykeln precis och fått ett plåster på armbågen... samtidigt ska vi äta middag.

Angelica: - Om du är duktig och äter upp maten får du en kanelbulle.
Jon, som varit väldigt dyster efter olyckan och tycker synd om sig själv: - Jaa *suck*. Jag får väl äta bullen med den andra handen då.



Här ser han så gammal ut, fast han bara är ynka 4 år... ja snart 5 år.


Lite fler bilder på familjen som tagits nyligen...







Inte mkt kring religion som jag kan hålla med om... men talesättet "öga för öga, tand för tand..." från bibeln är något jag håller med om. Detta i tanke med dåren Bin Laden's nyliga död.

Alla dagens länkar handlar om religion och politik så jag slänger väl med dem här på en gång då...

Religion är sjukt... sagt det många gånger och tyvärr kommer jag väl få ta upp det fler gånger i denna blogg.

Putin reagerar över vår demokrati. Våran Statsminister blir lite ställd.

Blev mäkta imponerad av superhundarna med tänder av titan, kan se i mörker, se skillnad på gisslan och terrorist m.m. Inte klokt vad man kan träna en hund till =O

Undra hur många miljoner som dött i dessa fasansfulla läger i det kommunistiska NordKorea sedan 50-talet då det sägs att dessa läger upprättades? Just nu sitter det 200.000 st politiska fångar i lägren och de flesta av dem dör som blivit förpassad dit. Avrättningar/tortyr/dödsfall är vardag enligt Amnesty.



I morrn äre fest här hemma. Bara o dyka över om så önskas.

Förbereder mig lite med ngn grogg och öl ikväll och med dessa härliga låtar som går om och om igen...

Om sanningen ska fram (vill du ligga med mig då) - Eric Amarillo

Clap your hands (and stamp your feet) - Lasse Stefanz

White limo - Foo Fighters ft Lemmy Kilmister

Kommentarer
Postat av: Anna

själv använder jag oftast bibliska uttrycket Vända den andra kinden till. Men så bor det en hippie i mig som vill sprida kärlek och fred på jorden och som tror att våld föder våld = )



Förresten, är jag uppgraderad som familj nu? Najs...! :D

2011-05-07 @ 10:39:47
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: kyd.blogg.se

Anna: Ja, det är oxå ett bra citat! Japp, nu är du med i familjen, vare sig du vill eller inte. =)

2011-05-07 @ 17:37:57
URL: http://kyd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0