19 nov: Storstädning jävlar anamma

Silas har fått s.k. höstblåsor som kliar, inte fina heller precis. Dessutom fick han feber så Angelica och jag har inte sovit så mycket på några dagar då han sovit väldigt oroligt. På fredag kväll somnade jag tidigt (helt slut efter torsdagsnatten) men då kom Jon och väckte mig efter en timmes sömn och jag hade enormt svårt att somna om.

Så nu idag på lördagsmorgonen vaknade man kl 8 med en dundrande migrän. Duschade, tog medicin och la mig igen på spikmattan. Det fick mig att somna om. Vaknade vid 12 pigg o glad. Började storstäda direkt och då menar jag en riktig jäkla storstädning. A L L T torkades av, möbeltvätt, knäskrubbning av golv o.s.v. . Hann med 1½ rum idag... det tog 5 timmar (!!). Ska fortsätta i morrn. Då är det 3½ rum plus två toaletter och tvättstuga som ska städas. Kommer absolut ta hela dagen. Men så förbaskat skönt att få allt rejält rent.



En rolig grej som Håkke och Silas har gemensamt är att de gillar mat först och främst, haha. Men när de äter något som är riktigt gott så trallar dom medans de äter =)

 

Dock har Håkke bättre bordsskick... lite bättre iaf.

 


 

Har alltid sagt att det finns en själ i en amerikansk bil.
För något år sedan stötte jag på min far & mor's Chevrolet Impala -74 på en gård hos en bekant som säljer bilar. Den bilen älskade jag när jag var liten. Samma lukt och samma inredning var kvar i bilen. Jag kunde knappt lämna den... dock än mindre kunna köpa den då jag inte hade pengar just då.

Hortons Huvudvärk som jag skrev om tidigare i bloggen som jag tror jag har. Känner igen symptomen och troligtvis även ni andra som sett mina anfall. Håller sig för ögat precis som mig, grymtar, flåsar, gråter, vaggar fram och tillbaka, okontrollerbar och vill ligga i fosterställning. Fan... jag tror jag har det där jävla eländet. En jävla tur är att man endast får det några gånger per år. Vissa stackare har ju det med återkommande intervaller.

7 5 0 k m / h !!

Helt normalt??

Veckans låt.

Veckans uppfinning.

Veckans skåning.



Slutar här idag... fruntimmret man dragit på sig tjatar om att hon vill ha sällskap i sitt glassätande framför TV:n. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0