18 okt: Angelica har fått jobb!

Det gick inte länge för Angelica att vara arbetssökande. Två veckor... typ lika länge som det tog att få hem belastningsregistret från polisen som behövs när man ska arbeta som förskollärare.

Detta är dock ett vikariejobb tills slutet av december men det är ju bra att få börja någonstans. Angelica börjar på måndag på Blåsippans Förskola i Örta. Hon skulle på en till anställningsintervju i morgon onsdag men har tackat nej till det jobbet då det låg i Jäderfors och inte var heltid.

Det verkar inte vara så svårt att få jobb som utbildad förskollärare här i Sandviken... iaf inte vikariejobb. I måndags ringde Örta och Jäderfors förskola med ca 30 minuters intervall för en vardera anställningsintervju. Dagen efter fick hon jobbet, direkt efter intervjun!

Så detta måste ju firas på fredag med god mat... grillat ska det bli (årets sista grillning kanske?).

På lördag är det en ordentlig klubbfest. Har ju fryst mitt medlemskap men har blivit tjatad på att komma på festen iaf, så jag gör väl det då. Blir nog en del bilder därifrån som jag slänger ut här på bloggen. Massa tok blir det =)

Igår var jag ledig halva dagen och skulle sova ut... men vaknade relativt tidigt ändå så klart. Jag och Jon for in till varuhuset för att lasta ur saker som jag hade med mig på marknaden i helgen. Lastade in en stor snöslunga istället som jag levererade i morse. Därefter tog jag halva dagen ledigt igen fast på eftermiddagen denna gång. Skulle fixa Opelen som står med trasig bromsskiva... men det strulade sig förståss. Ingen bromsskiva passade på Biltema så jag fick beställa dyra från annat håll =/



Varuhuset fick varor idag. Brukar bli en hel lastbil. Jag är så imponerad av personalen på Biltema som får ut varorna så förbaskat snabbt. Om man står och tittar ut från kontoret så är det makalöst att se hur snabbt det går.



Har varit väldigt trött i en vecka och somnat extremt tidigt (för att vara mig). Mellan kl 19-21 har jag somnat som en liten bebis. Jag som är en nattuggla?

Höst-trötthet måhända?



Taget från Angelicas blogg som jag håller med om till 100%.

Fem saker jag vill säga till världen

1. Ta han om vår jord, den är ditt hem, vårda den som du vårdar ditt hus!
2. Lev med naturen, vårda den och utnyttja dess resurser på ett sunt sätt så som människan gjort i urminnes tider!
3. Stressa mindre, meditera mer, det tror jag är en del av lösningen till fred på jorden!
4. Lita inte blint på religionen, våga tro på dig själv och din egen kraft!
5. Älska mer, visa mer kärlek!



Facebook fail - Iphone. http://existenz.se/out.php?id=40643
Vad folk dör av årligen. http://existenz.se/out.php?id=40319



Avslutar med en förbaskad skön version av You ain't nothin' but fine med mina nya favoriter
The Fabulous Thunderbirds.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jo då, inflyttningsfest ska det nog bli också... vet inte hur jag ska trycka in det bland allt annat bara...

2011-10-19 @ 12:56:17
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0