20 okt: Omställning nästa vecka

Nu är bromsarna bytta och vinterhjulen monterade på Opeln. Brorsan hjälpte mig ikväll i hans garage. Tog med mig ungarna också till Årsunda där det även bjöds på tacos.

Blev kalassnyggt med svarta fälgar och kromade bultar. Bild kommer i någon blogg framöver.



Vilken omställning det blir för mig när Angelica börjar jobba på måndag. Angelica har ju fixat allt här hemma. Det har ju varit hennes "jobb" så att säga under föräldraledigheten.

Nu får vi båda dra vårt strå till stacken i hushållet med allt vad det innebär. Blir ju en omställning kan jag lova. Laga mat, städa, lämna och hämta ungar på dagis osv. Allt hushållsarbete har ju Angelica stått för bra länge nu och det har hon självklart gjort strålande. Hade jag haft råd skulle jag anställt henne som hemmafru, hahaha. ;)



Skolk i Riksdagen! GRRRRRRR!
Inte verkar de skämmas heller. 96,1% frånvaro????? Va fan!?





Veckans företag: NordicInk.se

Dags för mig att köpa ny toner till skrivaren och dammsög nätet ordentligt. Nämnde även företaget i bloggen förra gången jag behövde en ny toner kom jag ihåg. Fantastiska priser och snabb frakt.

599kr plus frakt tog de flesta företag för den toner jag skulle ha. Vissa tog över 1000kr också iof. Men NordickInk's pris var 449kr!



Saxat från Rockklassiker's FB sida (som kuriosa var det min vän Håkan som skrev kommentaren, fast skulle tagit med den i bloggen oavsett).

Rockklassiker: Nu är han här.. rymdgubbarnas advokat... Claes Svahn! Fortsätt berätta, har Du sett ett UFO (oidentifierat flygande föremål) någon gång?

Håkan: Som min morfar sa på frågan om han hade sett flygande tefat som det hette förr i tiden.. Hans svar var " "Jag har varit gift i många år" :) så han hade sett en del.



Grogghaggor i Globen.

Hårding till Sheriff.

Syrenernas tid som ljudbok för endast 89kr! När man arbetade på verkstaden för 15 år sedan lyssnade man ofta på radion och då gick denna ljudbok ofta. Handlar om livet på bruket i Sandviken och dess omnejd.

Kratte Masugn som jag kommer besöka i helgen.

Vem kan segla förutan vind?

Köpt en ny öl som ser lite annorlunda ut men extrembillig. 6,90kr/st på systemet. Cheap Thrills
Ska smaka en i morgon för att kunna hinna köpa nya tills på lördag om de smakar vidrigt.



:: Dagens fundering ::

Varför har Adam och Eva navel på alla bilder jag hittar?

Kommentarer
Postat av: Ida

Spontant.. Varför skulle Adam och Eva inte ha navlar på bilerna du hittar?!

2011-10-21 @ 12:19:45
Postat av: Angelica

Svar: Naveln är ett spår efter fostertiden, låg Adam och Eva i Guds mage?

2011-10-21 @ 12:23:28
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: kyd.blogg.se

Ida: Gud skapade Adam... av Adams revben skapade Gud Eva. Ser inte hur en navel kommer in i bilden där. =S

2011-10-21 @ 16:12:49
URL: http://kyd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0