29 sep: Vallhov

Varje gång jag promenerar häromkring i området så gillar jag Vallhov mer och mer.

Familjevänligt, skogsområden, cykelvägar, tyst och lugnt. Jag gillar också att alla hus ser så gott som olika ut. Det påminner lite om gammeldags bomiljö där små kåkar stod tätt intill, smala gator och ungar sprang överallt.

Funnit en del hus  här i Vallhov som vi är sugen på, men vi behöver en till inkomst för att det ska bära ekonomiskt... och få ett lån säkerligen.



Jon har slängt ur sig en del underbara kommentarer under veckan...

Angelica till Jon: - Men Jon! Jag tror jag såg jultomten i köksfönstret!
Jon (väldigt lugnt): - Jaha... *tänker* - Då borde jag vara snäll nudå!

Jon bestämt till mig då jag släcker lampan i taket till hans rum på kvällen: - Pappa! Finns det zombies och monster?
Jag: - Nej, det finns inte. Jag lovar och svär.
Jon med mycket tveksam min: - Pappa! Är du verkligen säker nu?

Tittar på barnprogram med Jon och helt plötsligt blir det något spännande med hög musik så jag tar tag i honom på skoj och skakar så om jag vore rädd.
Jon: - Nä pappa (sliter sig loss). Jag kan skaka själv.



Skrev ju i förra bloggen att laptopens elkontakt började glappa. Till sist funkade den inte alls. Skulle reparera den men det skulle bli rätt så dyrt och det hade jag inte lust att lägga på en laptop som är 8 år gammal. Så det blev en ny dator. Sved förståss men jag är mycket nöjd med den.



Idag torsdag har Jon varit på 5 års-koll på Hälsocentralen och fått en spruta. Det gick bra faktiskt enligt mor Angelica. Om han var duktig så fick han välja själv vad han ville ha för något som belöning... han valde en tårta, haha. Det fick han så klart, så idag har vi käkat jordgubbstårta =)

Jon och Silas har börjat dagis nyligen och det är inskolning som gäller men någon inskolning för Jon behövdes inte alls. Han började leka direkt med alla nya vänner efter att gett mamma hejdå-kramen. Angelica har varit med Silas hela tiden... ja, han har inte haft någon större behov av mamma heller. Allt har gått smärtfritt. Jon behövde ha mamma och pappa när han skulle inskolas första gången men jag märker att Silas är mer självständig och tuff på sig.

Det är väldigt stora skillnader pojkarna emellan. Jon kommer bli (är) en teoretiker och är lite feg och försiktig. Silas är helt tvärtemot. Han kommer bli en praktiker och är väldigt framåt i sin personlighet. Till och med utseendet skiljer dem åt... Undra vilken av dem som är brevbärarens pöjk? =O

Igår tog Silas två steg! Det blev sådan uppståndelse så han gjorde om det tio gånger efter varann haha. Söta jäkla unge!



I kväll har det varit enormt skönt ute så jag har fixat till Opelen med det sista av putsningen invändigt. Jäklar va fin den är nu. Ser precis ut som den vore ny inuti... och detta med Biltema-produkter.

Ska hämta vinterdäcken om någon dag och även lacka om fälgarna. De ser föööörjävliga ut. Sen ska det bytas bromsskivor och belägg. Därefter är den redo för vintern.

Jäklar anåda vilken prisskillnad på bromsskivor det är då! Original kostar ca 1100 kr/st. Mekonomens kostar ca 900 kr/st... och *håll i er* på Biltema kostar de ca 700 kr för båda!! Hur i hela fridens namn kan det vara sådan skillnad i pris??

Just ja... ska slipa strålkastarglasen också. Under året har plasten blivit helt knottrig. Fann detta medel med slippapper o allt. Inte illa. Skulle funka med att putsa med tandkräm läste jag på nätet... men kan lova er - Det funkade absolut inte, haha.



I morrn kommer man bo i firmabilen. Vette tusan hur många ställen jag ska till. Man kommer bli bra mör på kvällen anar jag. Men då kan jag bocka av en massa iaf så slipper jag tänka på det någe mer och slänga mig in i något annat sköj.

Det går bra att jobba. Har tagit det ganska lugnt men hunnit med mycket ändå. Trivs så jäkla bra så det finns inte ord. Om man längtar till jobbet så är det ju rätt tjänst man har.



Hej o hå för denna gång. Ha nu en trevlig helg. Jag ska försöka umgås med Håkke om han inte ska iväg på något äventyr.

Kommentarer
Postat av: Angelica

För att Biltemas broms-skivor håller inte i längden likaså mekonomen. Enligt någon undersökning för ett tag sen. så originella bromsskivor är alltid bäst ;)

2011-09-30 @ 09:05:40
URL: http://angelicahjartaerik.blogg.se/
Postat av: Erik

1: "Undra vilken av dem som är brevbärarens pöjk?"

Svar: Kenny jag är tidningsbud inte brevbärare ;)



2: "Biltema kostar de ca 700 kr för båda!! Hur i hela fridens namn kan det vara sådan skillnad i pris??"

Svar: kvaliteten är garanterat sämre och så är dom nog tillverkade av en 12årig Bulgarisk pojke....



3: "Inte illa. Skulle funka med att putsa med tandkräm läste jag på nätet... men kan lova er - Det funkade absolut inte, haha."

Svar: Det funkar utmärkt att polera saker med tandkräm,MEN man måste ju vara tillräckligt smart att använda tandkräm med polermedel i då

2011-10-02 @ 20:37:59
Postat av: Kyd.blogg.se

Erik: Nu jäklar fick man svar på tal! =O

2011-10-04 @ 11:21:07
URL: http://kyd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0