13 april: Bakfyllorna blir värre

Jag skulle egentligen vara hemma med Jon i lördags och Angelica skulle fara iväg på fest hos Elis. Men så var svärmor så "snäll" att hon kunde ta hand om Jon och jag kunde också följa med.

Jag skulle stannat hemma...

Inte för att festen inte var rolig, för det var den. Men dagen efter var inte rolig. Tur att denna måndag är en röddag för jag har inte kvicknat till ännu.

Till och med i morse kl 5 fick jag kliva upp då det kändes som huvudet höll på att brista. In i duschen och hällde i mig några tabletter. Gudskelov så försvann huvudvärken ganska snabbt och jag kunde lägga mig igen runt 6. Sov sedan till 1030 och nu sitter jag här med en kopp kaffe och funderar allvarligt på att ge upp det här med att festa. Bakfyllorna blir inte precis bättre med åren.

Kl 8 på söndagsmorgonen efter festen, cyklade jag och Angelica hem och jag sa till henne att jag tyckte det var konstigt att jag inte ens hade det minsta ont i huvudet eller mådde illa. Jag mådde riktigt bra faktiskt.

Väl hemma så gjorde jag taberass i kylskåpet. Käkade spaghetti och köttfärssås, sill, saltgurka, ägg och smörgåsar i massor. En massa påskmust fick jag också i mig.

Allt detta kom ut senare på dagen.

Hela söndagen var förstörd. Jag kunde knappt röra mig för att det kändes som hela kroppen var ett enda stort blåmärke. Det ömmade ända ut i fingrarna. Plus att man spydde som en snöslunga.

Vilken jäkla helg.



Hade så många planer för gården denna helg. Det enda jag kunde göra var att byta hjul på Opelen och städa upp lite. Blir så jäkla matt.

Nästa helg ska det vara full fart igen i och med Motorrevyn i Bollnäs. Har lovat att sällskapa med Jocke Järnkrok men jag får se hur det blir. Svärmor kanske är "snäll" igen att ta hand om sonen.



Jon fick en påskpresent av mormor också. En knallblå trehjuling!





Jon har hjälpt mig på gården i helgen. Bytt hjul och även tvättat av vinterhjulen. Såg lite roligt ut när han höll i högtryckstvätten och backade av trycket, haha. Så pappa fick hjälpa till att hålla i lite.

Tog fram mitt gamla Lego till honom i helgen. Legot är typ 30 år gammalt men lika roligt för det. Han satt i flera timmar och lekte.



Några bilder från festen i helgen:



Kommentarer
Postat av: Håkan

Dagens tips.. Drick mindre på festen så mår du bättre dagen efter :D

2009-04-14 @ 11:30:49
Postat av: Anna

Jo tack, jag är tusen gånger bättre! Det vände på skärtorsdagen och då fick jag massor av energi tillbaka. Har lite sviter som inte är borta än men som känns som petitesser just nu. Bl a kan jag ha svårt för att gå i trappor än och bilåkning är ingen jättehöjdare...

2009-04-14 @ 18:51:21
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du som uppskattar sjuka ting, kan ju kolla in detta ;)



http://www.youtube.com/watch?v=fbGkxcY7YFU

2009-04-14 @ 19:00:41
Postat av: kyd

Anonym: helt underbart, haha! Mer sånt.

2009-04-14 @ 22:20:15
Postat av: Jenny

haha det var jag som postade ;) mitt namn försvann tydligen ;-)

2009-04-15 @ 18:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0