2 april: Skriva av mig lite

Har precis kommit hem från jobbet. Åkte hem för jag mådde inget vidare, plus att jag har massvis med jobb att göra som jag kan göra hemma i lugn och ro.

Det jag vill skriva av mig om är att jag inte mår så bra. Eller jo, jag mår bra men ändå inte, haha. Jag får försöka bena upp det här.

Jag mår bra för att jag tycker att jag har koll och ordning på mitt liv, plus att familjen mår bra och jag trivs jättebra på jobbet med alla arbetsuppgifter, kollegor och chef.

Men det är något som händer med mig och jag blir irriterad över det.

Idag t.ex. så åkte jag till jobbet i kavaj och arbetsskor fulla med målarfärg!! När jag kom till jobbet såg jag att jag hade tagit fel skor, och jag som skulle träffa kunder idag hade jag tänkt. Men som sagt, så for jag hem istället för jag känner mig så disträ och underlig.

Jag tappar bort viktiga saker och glömmer mycket jag ska göra m.m. Jag tappar bort namn och även nummer på allt möjligt. Till och med namn på vänner jag känt länge. Samtidigt är jag dundertrött. Jag somnar vid kl 21-22 och är trött när jag vaknar och är trött hela dagen och trött när jag kommer hem.

Allt detta började för några veckor sedan då jag underligt nog somnade framför en film. Minns inte när jag gjorde det senast. Sen har det fortsatt med disträ, yrhet och trötthet.

Har börjat rannsakat vad är det för något som jag gör nu som jag inte gjorde förr, för att få klarhet om vad det kan bero på.

Det är tre saker som jag kom fram till.
Nya arbetsuppgifter.
Har börjat äta nyttigt och endast onyttiga saker på lördagarna.
Äter vitaminer och jag har även börjat ätit någon form av algtabletter som Angelica tyckte jag borde äta.

Men jag tycker inte att ngt av ovanstående borde göra så att jag känner så här. Man kan ju ana att det beror på arbetsuppgifterna men jag känner att jag har kontroll och mår bra av att vara på jobbet.

I morgon ska jag höra av mig till Företagshälsovården. De får fan i mig inte sjukskriva mig. Det går bara inte. Men om de kan ta något blodprov och kanske se om det är något ämne jag behöver mer av eller nåt sådant.



Nu kom den där yrheten igen. Känns som ögonen vill åka igen och jag kan somna pladask.

Nä... jag får försöka hålla mig vaken. Har mycket att göra.

Får se när jag orkar skriva igen men det blir väl någon gång i helgen.

Just ja... vi har fortfarande internet kvar av någon anledning. Ska ringa om det idag också så vi får byta leverantör.


Hejsan hej på ett tag.

Kommentarer
Postat av: Håkan

Skippa algtabletterna ett tag.. jag åt omega 3 tabletter förut å blev så där konstig som du skrev.. slutade med det sen blev det bra..

2009-04-02 @ 13:21:29
Postat av: kyd

Håkan: Åh fan! Trodde jag aldrig men det ska jag nog ta och göra. Man kan ju testa.

2009-04-02 @ 13:24:35
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock

Kenny , testa shots metoden !! Den funkar !!!

2009-04-02 @ 13:28:32
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078
Postat av: Jenny

Du kanskie är på gränsen till utbrändhet? det börjar ofta med trötthet och dåliugt minne! Ta hand om dig!

2009-04-02 @ 13:57:56
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com
Postat av: Ida

Jag håller med Håkan, prova att skippa pillerna. Överlag tror jag man ska vara misstänksam mot kosttillskott. Att få för mycket av vissa vitaminer och mineraler kan oxå vara skadligt!



Sen tror jag absolut inte att du skulle påverkas negativt av att gå på massage. Har ni det inom företagshälsovården?

Jag har ju som bekant ont i axlarna och vid stressiga perioder med mer värk blir jag otroligt glömsk, yr (såpass att jag nästan svimmar) och lättirriterad.

Utbrändhet och stress kan vara en annan orsak till symtomen och där kan ju massage/akupunktur oxå påverka i positiv riktning!



Hoppas du blir bättre snart!

2009-04-02 @ 15:13:17
URL: http://idadidan.blogg.se/
Postat av: Anna

Gå till Arne! Du är utdränerad på energi. Det där är allvarliga tecken på stress och du går ner dig fortare än du bara tror.



Ditt resonemang om att det "inte går" att vara sjukskriven köper jag inte. Det blir mycket värre om du går längre period med noll energi - då kan sjukskrivning vara en mycket lång återhämtningsperiod som är mycket värre än om du tar tag i det nu.

2009-04-02 @ 19:27:47
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Angelica

Det är fler än mig som funderar på om du ligger i riskzonen för utbrändhet ser jag! Lyssna på din kropp älskling! Som Anna skriver så är det bättre att du reder ut det nu än att riskera att du blir sjukskriven en längre tid! Låter som en mycket bra ide att gå till Arne! Men gå till en läkare också! Älskar dig puss puss!

2009-04-02 @ 19:41:41
URL: http://mjam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0