5 april: Återställd

Tack för allt vakande över mig denna svåra tid och tack för krya på dig kort, chokladaskar till förbannelse och diverse blomkvastar men nu är jag frisk!

Detta är tredje dagen jag inte käkar vitaminer och sådana däringa algtabletter och nu känner jag att jag är mig själv igen. Pigg och glad. Det var några veckor sedan man kände så senast.

Genom uteslutningsmetoden så måste det berott på de där tabletterna. Vitaminer och alger ska ju vara nyttiga???

Men jag har en teori om att min kropp är så perfekt fungerande ändå utan hjälp av vitaminer och dylikt och min kropp sa till mig att... "Pttjjuu! Det där behöver inte jag, sluta upp med det omedelbart". =)

Ja skitsamma, det är över nu med tröttheten och det känns så jäkla bra. Igår passade jag på att vara vaken halva natten bara för att jag kunde.



Info om VPN, dvs en teknik som gör att man blir osynlig på nätet i skydd mot bland annat IPRED.

Kan ana att Shanghai har ett stort besöksantal på sina spermabanker!



Igår var det ett sådant underbart väder så jag fick nypa mig i armen för att kunna tro det var sant. Vi grillade och drack ngn öl här hemma. Fast Angelica mådde dåligt. Hon hade problem med magkatarren, stackarn.

Idag kom morsan och Håkan på besök och Jon fick ett tidigt påskägg och en jättefin jacka. Nästa vecka ska Jon får vara hos dem i ngn dag. Jon älskar att vara där och leka med kaniner och hundar. Att åka fyrhjuling och traktor är inte illa det heller.

Jon är galen i traktorer. På Karlsson i Bollnäs igår så fanns det en stor hylla med leksakstraktorer. Han var helt upprymd och såg inte att folk med kundvagnar ville komma förbi. Jag fick bära undan honom och han märkte inte då heller att folk gick förbi. Han pratade i ett om dessa traktorer.

Igår var han en elak riddare (så sa han iaf) med hjälm och svärd. PANG sa det i Balders huvud då han slog till honom med svärdet. Tur att Balder är så snäll och tålig. Pappa fick ta några smällar från den elaka riddaren han också.

Igår somnade han i min famn (så jäkla mysigt). Han fick vara vaken längre när det var lördag och allt. Idag sov han till 9:30!! Det har nog aldrig hänt faktiskt. Undra hur det blir att lägga honom ikväll?





Avslutar med att meddela att världens godaste godis är... enligt mig iaf...
Anthon Bergs Mandelägg.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Magkatarr är det, hoppas jag iallafall, vill inte gärna att det ska utvecklas till magsår ..

2009-04-05 @ 14:00:14
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock

Kenny , du har fått en kallelse till din privata häxdoktor / kvacksalvare för den årliga shots / billigt rödvins / starka groggar undersökning som kommer att äga rum i en dunkel och instängd lokal.



Kända ansikten / demoner från förr kommer att närvara under denna seans....

2009-04-05 @ 21:09:04
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078
Postat av: Anna

Toppen! =)



Skön bild på Balder, och passande med tanke på berättelsen - han ser helt bedrövad ut, som om han fått ett slag i huvudet :D



Hälsning till Angelica: Magkatarr känns oftast mycket, mycket värre än magsår, så det är säkert det hon har... inget skoj alls :(

2009-04-05 @ 21:13:31
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Ida

Toppen att du känner dej bättre!



Mandelägg är godast i världen! Jag får så hemskt ont i käkarna av dem men det är det värt!

Har du smakat deras chokladägg oxå? De är nog på delad förstaplats i mitt tycke!

2009-04-06 @ 13:43:11
URL: http://idadidan.blogg.se/
Postat av: Ida

Massage kostar ca 200 - 600 kr beroende på hur omfattande det ska vara.

Jag skulle vilja säga att det inte handlar om att ha råd eller inte. Det handlar om att prioritera. En kväll ute, nya brallor, en sväng med bilen eller en festival... Vilket är viktigast, kroppen eller alla nöjen. Eller vill man ha kroppen att fortsätta gå på festival med! ;)



Det är klart att det är svårt att prioritera ibland. Men det är faktiskt jätteviktigt med kroppen. Man kan ju önska sig massage i present. Eller be sin partner skämma bort en med massage och göra det samma tillbaka. All massage/beröring är nämnligen bra. Det sätter igång blodflödet och transporterar bort slaggprodukter i kroppen. Vad man ska tänka på är dock att inte vara hårdhänt på ryggraden och skuldrorna eller ge sig på för avancerade saker.

Sen får man inte glömma vikten av promenader och stretching. Jag tror vi glömmer att stretcha i våra stressade sinnen. Titta bara på hunden och katten, de sträcker på sig för jämnan!



Vet inte om du var nålrädd men annars skulle jag verkligen rekomendera dej att gå någongång på akupunktur, det är underbart skönt och ger alla massagens effekter utan att det gör ont! (Västerländsk massage är inte direkt skön utan rätt så ofta smärtsam).

Kolla upp på företaget med, en del har massage/akupunktur på företagshälsovården eller att man kan få ett ekonomiskt bidrag.



Hoppas det löser sig!

2009-04-06 @ 15:02:23
URL: http://idadidan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Massage kostar ca 200 - 600 kr beroende på hur omfattande det ska vara.

Jag skulle vilja säga att det inte handlar om att ha råd eller inte. Det handlar om att prioritera. En kväll ute, nya brallor, en sväng med bilen eller en festival... Vilket är viktigast, kroppen eller alla nöjen. Eller vill man ha kroppen att fortsätta gå på festival med! ;)



Det är klart att det är svårt att prioritera ibland. Men det är faktiskt jätteviktigt med kroppen. Man kan ju önska sig massage i present. Eller be sin partner skämma bort en med massage och göra det samma tillbaka. All massage/beröring är nämnligen bra. Det sätter igång blodflödet och transporterar bort slaggprodukter i kroppen. Vad man ska tänka på är dock att inte vara hårdhänt på ryggraden och skuldrorna eller ge sig på för avancerade saker.

Sen får man inte glömma vikten av promenader och stretching. Jag tror vi glömmer att stretcha i våra stressade sinnen. Titta bara på hunden och katten, de sträcker på sig för jämnan!



Vet inte om du var nålrädd men annars skulle jag verkligen rekomendera dej att gå någongång på akupunktur, det är underbart skönt och ger alla massagens effekter utan att det gör ont! (Västerländsk massage är inte direkt skön utan rätt så ofta smärtsam).

Kolla upp på företaget med, en del har massage/akupunktur på företagshälsovården eller att man kan få ett ekonomiskt bidrag.



Hoppas det löser sig!

2009-04-06 @ 15:02:59
Postat av: Anna

Omåttligt populär! :D

2009-04-06 @ 15:37:38
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0