13 aug: A-kassa krångel

No shit? Eller hur?
A-kassan i sig är kanske inte problemet, utan alla regler och byråkrati som de har att rätta sig efter.

1. Först var nyanmälan-blanketten fel ifylld. Jag hade dock inte fyllt i den fel. Det var A-kassans hemsida som strulade så en sida försvann. Skrev en ny och skickade in den tillsammans med arbetsgivarintygen.

2. Fick idag tillbaka båda intygen för att båda arbetsgivarna hade glömt att fylla i olika fält. Fick be arbetsgivarna om nya intyg. Dessa ska vara inskickade snarast 24 aug, annars äre kört.

3. Ett komplement till arbetsgivarintyget ska också skickas in angående sjuklön. Detta ska arbetsgivaren fylla i. Ska också vara inskickad innan 24 aug.

4. Ett intyg från Försäkringskassan angående mina föräldradagar ska skickas in till A-kassan, också innan 24 aug.

Här sitter jag nu och förlitar mig på tre olika instanser som jag inte har någon kontroll över. Mer än det att jag bett om att få dokumenten.

Snart har det gått 2 månader utan pengar från A-kassan och det kommer nog ta 2 månader till innan första utbetalningen kommer.

Kanske är dax att skaffa på sig en liten magkatarr?

Jag måste ha ett jobb nu!!



Den här låten går oavbrutet om dagarna.





Jon gav mig tre överraskningar igår kväll.

Det första var att han sa till när han hade bajsat. Det har han låtit bli med pga trots troligtvis.

Det andra var att han gick in i duschen helt frivilligt. Det har han inte gjort på ca 4 månader också pga trots.

Det tredje var att när jag sa till honom att han var duktig och var en stor pojke då han hade sagt till om blöjbyte, så kunde han lika gärna sluta med nappen också. Det gick han med på, så för första gången någonsin har han lagt sig utan napp och det gjorde han även idag.





Under veckan har jag umgåtts mycket med Jon och varit ute på gården och donat. Håller på att bygga en stadig arbetsbänk nu.

Städat huset och även hunnit varit ut och gått tillsammans med Lill-Kenny. slutade med att jag sträckte vaden ordentligt så jag kunde knappt gå igår. Men idag är det bättre.

På tal om smärta så vaknade man med migrän i morse, så jag fick ställa in promenaden med Lill-Kenny på förmiddagen. Hela dagen har varit förstörd. Har sovit mest och när man trott att migränen försvunnit så kom den åter på eftermiddagen. Men det tog medicinen och lite mer sömn hand om. Promenaden tog jag nu ikväll istället tillsammans med hela familjen.

Inte nog med att jag ska promenera varje dag, ska även tillbringa någon timme på Stråtjäras gym varje vecka. Måste träna mage och rygg. Tror mina ryggmuskler förtvinat av för mycket stillasittande arbeten de senaste åren.

I morgon fredag ska jag fortsätta med min arbetsbänk och umgås med Jon hela dagen då han är hemma från dagis.

Eventuellt ska jag, Danne, Erika, Angelica, Disa och Jon grilla på lördagskvällen. Något mer händer nog inte i helgen. Skönt att det blir lugnt.



Häftiga byggnader. Gillade stenhuset skarpt.

Bästa kommentaren: Jag blev just lite dummare av att lära mig något?? Måste lägga mig ner ett tag... //interista7878

Vilken idiot.

Den här såg skön ut.



Simsalabim! Kukhår försvinn!
- Något jag hörde på min 35 års fest. Vet inte vem som sa det, säkerligen Ante.

Kommentarer
Postat av: Håkan

http://spotlight.nattstad.se/?id=2045



den där är nog värre än mogis

2009-08-13 @ 22:28:56
Postat av: Vingo

Jag kommer inte ihåg vissa av korten heller fastän det är från min kamera. Minns början och sen på natten på altan när vi dansade och ni sov :D

2009-08-13 @ 23:06:12
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Vingo

Men JÖSSES vilket fördummande klipp med Mogis!



Runkägg har jag hittills inte sett heller och sen minns jag det där med simsalabim, Kukhår försvinn! men vem sa det? hm...

2009-08-13 @ 23:16:07
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Lindis

WEEE Kenny ska du börja träna...på tiden tycker jag ;) Säg till om du vill ha hjälp=)

2009-08-13 @ 23:59:46
Postat av: Anna

Glömde det viktigaste: Fy F-N vad jag tycker synd om dig som ska krångla med myndighetspapper. Arbetsgivareintyg, intyg för sjukdom, VAB mm krånglar ALLTID! Hur man än gör så är det alltid någon liten ruta som är missad. Får puls bara jag tänker på det!

2009-08-14 @ 07:34:03
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: kyd

Håkan: Mkt mkt värre.

Lindis: Du får bli min personliga tränare... =)

Anna: Man kan bryta ihop för mindre.

2009-08-14 @ 16:33:05
Postat av: Frida

Vaa bits dom?! ... usch fyfan vad jagad jag varit idag av trollsländor..fyfan de är så vidriga!

Jo .. ska försöka inte köpa första bästa, köper ingenting utan att far min godkänt.

2009-08-14 @ 18:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0