28 aug: Nytt PB & CV

Börjar med att inleda med en skön låt som ni kan lyssna på medans ni läser.





I går eller förrgår... (tappat bort dagarna) skrev jag ett helt nytt personligt brev och ändrade lite på mitt CV. Samtidigt sparade jag dem som pdf filer (ser mkt bättre ut då).

Under tiden jag gör dessa ändringar som tog halva kvällen så blev det kolsvart! Strömavbrott!
GAAAAAAAH! Hur ofta gör man något riktigt viktigt på datorn? När man väl gör det... så går strömmen??? Lagen om all jävlighet!

Tog mig hela kvällen att göra om allt. Plus att jag, pga trötthet, sparar över det färdiga personliga brevet med mitt CV. Det var bara att göra om personliga brevet IGEN! *grov suck*

Till sist fick jag iväg min ansökan. Nu har jag sökt två riktigt intressanta jobb bara denna vecka.



Satt vid datorn nu i morse och funderade om Jocke skulle ringa. Men jag hade mobilen i arbetsbyxorna. Gick ner och precis när jag stoppade in handen i fickan och fick tag i mobilen ringer... Jocke.

Är det bara tillfälligheter när det händer sådana saker? Tycker sånt här händer ofta.



Jocke Järnkrok 50 år.
Bästa är när han sätter på fläkten på slutet.

Dåligt dryg dålig förlorare.

Har beställt nya vinterkläder.
En sådan här mysig kappa och ett par sköna varma skor.
Blir nog snyggt tillsammans också.



Igår var det dåligt väder. "Sparkade" ut Balder kl 1845. Han vägrar gå ut, endast om det duggregnar lite. Men när det är fint väder, då jäklar anamma är det nödigt värre och bråttom ut.





Den nya grannarna har två hundar. En kastrerad Borde Collie och en tik blandrasvalp. Helt underbara hundar som går jättebra ihop med Balder.

Balder hade dock stora svårigheter att följa med Border Collien när de busade. De båda är varandras motsatser. Border Collien är inte ett dugg dominant (så klart), enormt smart och väldigt snabb. Balder är helt tvärtom... väldigt dominant, enormt osmart och väldigt trög. Haha!



Annonsen i Annonsbladet angående spelningen 5 sep.





I morrn kommer man befinna sig på Rowdy´s i Kungsgården. Konny ska firas med mat, öl och brännboll. Ska bli jäkla skoj!





Nu har Jon fått mat och Jocke är ute i verkstaden och donar med Jon´s cross. Praktiskt att känna knuttar också.
Ska ut och göra honom sällskap nu.



Skriver mer efter helgen.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Vilken härlig bild på Jon och Balder...

Hoppas du får en trevlig helg.. De ska jag ha, ska ner på bolaget lite senare.. Sen blir de party...

Ha de bäst...

2009-08-28 @ 12:53:18
URL: http://sessa69.blogg.se/
Postat av: Jesa

Hej!

ang 5 sept..

ska jag skriva ut nå på hemsidan om festen?

Werner sa nåt om att jag skulle skriva nåt om de som ville jobba skulle höra av sig till nån..

kram

2009-08-28 @ 13:12:07
URL: http://raggarjesa.blogg.se/
Postat av: Anna

Men herrejävlar!!! Fick en bild av Jocke som 50-åring och dig i den "snygga" vinterkappan och fodrade, kamouflagefärgade foppisarna ute på promenad en kylig dag. Det fick mig att rulla runt på hotellrumsgolvet i skrattplågor!!!

2009-08-28 @ 16:38:26
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Jesa

okej..

men de som vill hjälpa till å kommer vara där kan ju hoppa in å hjälpa till om det behövs..

Hur blev det med städningen? skulle nån idrottsförening sköta det?

okej.. ska läsa det..

2009-08-28 @ 20:22:28
URL: http://raggarjesa.blogg.se/
Postat av: Ida

Lagen om attraktion.... ;)

2009-08-28 @ 20:27:36
Postat av: Jenny

Hehe, visst är han lite lik Jim Carrey han den ena som sjunger i BossHoss? t.o.m låter som han på rösten..

2009-08-31 @ 10:13:46
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0