18 dec: Ordentlig kyla

Helt plötsligt kom det snö... och inte lite heller. Snökaos ända nere i Skåneland. Sen kom kylan. Vi har bara ca -15 men i grannstaden Bollnäs verkar det vara -25.

Blev desto mer att göra i vår då man inte hann få bort uthuset mm som ligger och skräpar på gården.

Det blev en riktig vinter trots allt. För en vecka sedan trodde man inte det precis. Bra det... inte ofta det har varit snö i december på de senaste åren. Passande kring jul också då det blir lite mer rätt stämning.

Idag blir det att städa huset och laga julmiddag. Vi ska ha ett litet julbord här hemma. Skinkan är griljerad och klar. Julgodis har Angelica och Jon gjort också. Blir att svulla ordentligt ikväll efter denna magsjuka. Har gått ner 4 kg nu så nu har man lite att utnyttja. Nu väger man endast ynka 96kg =)



Johnny vill vara med i en dokussåpa som ska kallas - "Mamma, jag ska gifta mig med en kille som ger farsan en stroke".

Johnny, mannen som orsakat 15 hjärnblödningar, fått svärföräldrar på hospitalet i Säter i 145 månader, 57 nervösa sammanbrott och 154 fall av kronisk alkolism.



Fantastiska Dubai bjuder på en fontänshow. Fan, helt makalöst.

Störd unge i Tillbaka till framtiden 3.

Kvinnor är ostabila varelser.

Yucko the clown (Tack Helena för tipset)

Drömtydning.



Man har börjat komma igång igen efter veckans magsjuka. Men aptiten är inte som den borde vara ännu. Hoppas den kommer åter ikväll.

Har haft ont i hela kroppen hela veckan. Efter att kräkningarna upphört så kändes det som träningsvärk i båda benen och i ryggen. Har knappt kunnat gått. När jag var in till Apoteket igår frågade jag en apotekarie om det var normalt att få träningsvärk i hela kroppen efter en magsjuka och det var det visst.

Har ju inte haft magsjuka sedan jag var liten så jag kommer inte ihåg alla symptom. Träningsvärken berodde på att jag legat still länge (låg i ett dygn i sängen) och sedan började röra på mig och även vid kräkningarna så får massa muskler arbeta som inte brukar användas så mycket.



I morrn lördag blir det att hälsa på Danne & Maria för lite julfika tillsammans med Angelicas släkt.

På kvällen blir det tjo och tjim. Grannen Åsa fyller 50 år och det blir ett rejält party här i Skog!

Ha en härlig helg. Det ska jag försöka ha, även på söndagen =)

Kommentarer
Postat av: jenny

Nej nåt snökaos är det int är nere, det kallar iaf inte jag 2cm snö ;-)



Och kvinnan där, det var ingen kvinna, utan en 4-åring i för stor kropp...jösses..

2009-12-18 @ 12:10:27
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com
Postat av: Ida

Jag vill med ha snö! Nere i "mina" trakter i Skåne har de ca 2 dm. Här i Göteborg har vi inte ens en centimeter. Kallt är det dock.. -6 ungefär. Vet inte hur ni mäktar med -15 eller -25.... Christian har -26 på jobbet och där inne pallade jag inte vara i mer än 5-10 sekunder..

Det kommer aldrig bli någon norrlänning av mej!!

2009-12-18 @ 14:54:04
Postat av: Kentaboy

http://www.youtube.com/watch?v=RBOl8A4I328

2009-12-18 @ 15:55:54
Postat av: Pillowpants

jag ska leva och dö vid din sida...

2009-12-19 @ 01:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0