22 dec: Tre intervjuer i en

Åkte iväg på en jobbintervju idag i Söderhamn som innefattade tre olika lediga tjänster och jag hade sökt dem alla. Det var på ett kundtjänstföretag som heter Teleperformance och hade tre st intressanta tjänster ute samtidigt. Rekryterare, Teamledare och Assistant Contact Center Manager.

Den tjänst som var mest intressant och passande var som teamledare och de skulle höra av sig under julhelgen om jag får jobbet eller inte.

Skönt att det börjar släppa lite nu och man får åka på lite anställningsintervjuer, men kan ju bero på att mitt personliga brev och CV ej gått att öppna heller som jag skrev om i en tidigare blogg.



Passade på att sätta in Jons spargrispengar på hans konto idag på bankens insättningsmaskin. Hela 3430 kr hade han i spargrisarna som var proppfull med kosing.

Må icke tomten besöka den som tillverkat insättningsmaskinen på banken. Självklart blev det strul. Myntinkastet funkade inte, det spottades ut sedlar och helt plötsligt fick man börja om efter en insättning (hände 7 ggr). Det hade gått snabbare att skriva en insättningslapp och lämna in pengarna i kassan... men det får man inte om inte maskinen är ur funktion.

Returburksautomater är också ett jävla gissel. 90% av alla gånger (ja jag lovar) jag ska använda en sådan så blir det fullt med burkar eller flaskor i kartongerna och man får vänta i 10 minuter tills personalen har bytt ut kartongerna. Ja... eller så blir det stopp någonstans.



Angelica läste gårdagens blogg och nu får jag ta tillbaka att jag skrev att jag var en toffelhjälte. Så det är väl bäst att göra det då.

 



Fortsätter hålla mig på 96kg men julhelgen är i antågande.
Så här "smal" är jag nu =)



Var lite snäll och tog bilder med kläderna på.

Tänk vad en magsjuka kan göra. Får göra nya hål i skärpet såg jag också. Fantastiskt.



HP datorer är rasistiska.

Heja Teknikmagasinet! Teknikmagasinet svarar politiskt korrekta Aftonbladet direkt.

Jag skulle vilja lära mig köra MC. Kan polisen hjälpa mig med det? Har ju faktiskt betalat skatt i många år nu och även mina förfäder.

Lite annorlunda. Friends utan tillagt skratt.

... och ta på dig styltorna.



I förrgår var jag jultomte här hemma. Jag klädde ut mig i en gammal päls och tomtemask. Gick från åkern in på gården med Jon nyfiket tittande i fönstret. Vinkade åt honom och lämnade några julklappar i en säck på bron och traskade iväg in i skogen. Jon var eld och lågor. Nu är han lite beredd inför tomten som kommer på julafton =)

Klädde granen häromdagen, käkade godis och drack glögg. Riktigt mysigt. Att klä granen var väldigt roligt tyckte Jon. Jag fick hjälpa honom sätta dit stjärnan på grantoppen.





På julaftons-förmiddagen besöker vi min mor och Håkan där även bror med familj befinner sig. Måhända en tomte dyker upp där också. Därefter blir det julklappsutdelning här hemma i Skog hos svärmor.

På juldagen är det traditionsenlig middag hos Angelicas faster. Någe juldagsrock blir det inte för min del. Ekonomin säger tvärt nej. Men men... inte lipa för det. Blir mkt fester framöver.

På nyår blir det festligheter här hemma med nyårsmiddag och fyrverkerier. Håkan E ska även komma över på lite nyårsfirande.



GOD JUL PÅ ER ALLA LÄSARE!
Återkommer med en blogg i mellandagarna.


Kommentarer
Postat av: Ida

Vet inte vad man ska säga om cyklandet.. Å ena sidan är jag för en förändring av politiken runt invandringen. Jag tycker det ska finnas ett klart samband mellan hur många man tar in och hur många som kan sättas i arbete samt tas om hand på ett kvalitativt sätt. I ett kvalitativt sätt att ta hand om invandrare tycker jag det ingår att de får lära sig cykla - de ska ju kunna fungera i vårt svenska samhälle och att cykla är svårt att lära sig helt ensam. Dessutom kan det stimulera deras språkutveckling och interagering med andra svenskar och andra invandrare.

Ett som är säkert är i alla fall att det INTE är polisen som ska vara ute o hålla i pakethållarna. De har viktigare saker att ta itu med! På sin höjd kunde de komma vid ett lärotillfälle för att berätta om lagen kring cykling.

2009-12-22 @ 23:06:32
Postat av: Ida

Glömde ju..



Lycka till med jobben o go jul!

2009-12-22 @ 23:08:08
Postat av: kyd

Ida: Kunde inte sagt det bättre själv. Håller med dig. Det som är gravt irriterande är att polisen är medverkande som ska ha viktigare saker för sig än att lära kvinnor att cykla.

2009-12-23 @ 12:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0