30 dec: Liten summering av året

Året till ända... äntligen kanske man ska säga. Det har varit ett år med mycket motgångar och negativa händelser. Men egentligen har dessa händelser hänt efter att jag blev av med jobbet underligt nog. Så det har egentligen varit ett halvår som kunde varit bättre.

Vad för tråkigheter har hänt då runt om mig under det senaste halvåret? Här får ni några exempel...

*Anders fick skelettcancer plus flera runt omkring oss som råkat ut för sjukdomar och även något dödsfall. *Lånat pengar varje månad för att få det att gå runt. *Körde sönder Buicken. *Opeln brann. *Sjukdomar. *Balder har blivit sämre. *En del Ofrånkomliga inköp av diverse saker som tex en ny bärbar dator åt Angelica, nya däck osv. *Vattenledningen krånglar. *Angelica har mått dåligt över sina studier. *Blev arbetslös. *Har inte börjat komma på anställningsintervjuer förrens nu pga datorfel och mina ansökningar gick ej att öppna under hela hösten. *Släkttjaffs.

Ja, jag kan fortsätta... men det är inget roligt alls att skriva massa tråkigheter.

Trots allt har det hänt väldigt mycket roliga saker emellan dessa tråkigheter gudskelov. Annars hade man nog inte klarat av dagarna.

*Jon och familjen. *Alla härliga fester. *Alla vänner, nya som gamla. *Klubben fick äran att ha Black Knights reunion spelning. *Klubben har växt och blivit någorlunda organiserad. *Veckan med Ante i Falun... oförglömligt. *Alla nya bekantskaper man fått under året. *Trots pengabrist har vi alltid sett till att haft mat på bordet. *Jons otroliga utveckling under året. *Snickarboden blev klar. *Luftfjädringen installerades på Buicken. *Lyckad spelning i september.

Nytt år med nya händelser är annalkande och det ska bli intressant att se vad som kommer att hända.
BLIR BARA MASSA BRA! Det har jag bestämt nu.



Bästa inköp 2009: Spikmatta
Årets godis: Cloettas skumtomtar
Årets bästa musikvideo: I'm a man - Black Strobe
2009 års värsta baksmälla: Efter Anna och Skäggets fest
Årets bästa TV kanal: TV6
Årets chock: När jag körde sönder Buicken. Trodde bilen skulle gå av trots 3-4 km/h fart.
Årets makalösa sms och mms: 99% från Ante.
2009 års bästa band: The Baseballs
Årets största önskan: Att vinna otroligt mycket pengar.
Lugnaste veckan: Vid stugan i Axmar.
Årets film: Småstadsliv 2



Har sparat en tio krona ett tag nu som jag tyckt varit underlig. Kungen såg "ful" ut, kanterna var mycket skarpare, den väger lite mindre och är lite matt i färgen.

I tisdags kom jag på mig själv att jag skulle kolla upp på nätet om tio kronan var falsk... och det var den! På Wikipedia såg man tydligt att den tio kronan jag har är falsk. Tio kronan kallas rysstia och är värd 600kr och uppåt. Hittade även en video om rysstior.



En film man måste se (till och med på bio kanske).

A lot of WTF.

Bara Svara

Elakt bus.

Världens farligaste zoo.



I morrn blir det god mat, fyrverkerier och trevligt sällskap hela kvällen lång =)

- GOTT -
- NYTT -
- ÅR
-


Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha ha ha ha!!! Jag kan fortfarande få fram på näthinnan då jag vaknade av ett skvalande ljud och trodde att vi hade vattenläcka. Så hörde jag sen OOOOOOOOAAAAAAAAHHHHH BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL OOOOOOOOOAAAAAAAAHHHH Då förstod jag att det var du som låg i vårt badkar bakfull! :D Ja jävlar!!! :D :D :D

2009-12-30 @ 19:20:52
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna L

Gott nytt år! =)

2009-12-30 @ 20:15:37
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: Ida

Gillade inte den där djurparken. Vi ska inte förmänskliga fler djur!

Men kinesen (eller vad det var) på gris-moppen var gööörskön på ren Göteborgska!



Gott nytt år!

2009-12-31 @ 00:55:35
Postat av: Dr.smygkik

Glad att höra att jag hjälpt till att liva upp ditt annars så tråkiga liv...... ;)

2009-12-31 @ 00:56:01
Postat av: kyd

Dr.smygkik: Det har du då verkligen gjort =)



Ida & Anna L: Gott Nytt År!!

2009-12-31 @ 14:16:31
Postat av: Anonym

GRRRRRRRRRRRRRRRRRR



Upptäcker att jag inte finns med på listan.

2010-01-02 @ 08:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0