2 feb: Hornalister

Fy fan va jag är less på kvällstidningar. Mår illa ibland. Det finns massvis med exempel varje dag, men något jag retat upp mig på lite extra nu nyligen är att de går ut med att de har en exklusiv bild på den nya Porschen. Smygfotad på svenska vägar skriver de.

Söker man på Porschen på Google får man upp minst 300 bilder på just den nya modellen. Inte någon av de bilderna var ens smygtagna. De flesta är tagna av professionella fotografer.
Va fan är det med Sveriges journalistkår?

Dessa jävla rubriker dessutom? Spritchock, spritfest, tuttchock, tuttkupp, spritkupp... och allt vad de nu kan hitta på för löjliga rubriker.

Journalister sitter med sådan makt och inflytande och så förlöjligar de sig själva på så många vis.

Söndagsbilagorna har blivit 100% skvallerblaskor... och de skäms inte heller med det utan gör reklam att det är just skvallertidningar med smaskiga paparazzi-foton.

Nä, nu måste jag nog spy ändå!



Programtips:
Ett nyttigt datorprogram jag använder mig av är CCleaner som rensar din dator från massa onödigt och datorn håller längre och blir mycket snabbare. Programmet kan även städa i datorns register så att det minskar risken för krascher. En smart genväg finns om man högerklickar på Papperskorgen och klickar på "Kör CCleaner" så rensas allt automatiskt.



Intresserad av reinkarnation? Sök på The Boy Who Lived Before på YouTube. Finns flera delar av dokumentären. Mycket mycket intressant.



Ett otroligt hopp med en trehjuling. Har aldrig sett något liknande!

En kille som ser ut som en tumme!



Dagens Fundering:
Har ni råkat titta på Eurosport 1 & 2 någon gång? Där kan det ibland visas väldigt väldigt annorlunda sporter. Man fattar inte ens att vissa aktiviteter ens kan vara sporter. Typ klättra upp för en stock, motorsågstävlingar och övriga mer vanligare sporter som typ squash som visserligen är väldigt udda ändå.

Att det finns udda sporter är ju inte underligt egentligen då det går att tävla i allt! Det som verkligen är underligt som jag reagerat på är att kommentatorerna är insatta i alla former av annorlunda sporter!!

Hur fan kan man sitta och kommentera två timmar uppklättring av stock??



Ytterliggare en dag i lugnets tecken. Är ju fortfarande hemma med Jon då han har magproblem. Även fast han är pigg så får vi inte lämna honom på dagis då han har diarré. Han har även klagat över magsmärtor idag igen och inte viljat äta middag överhuvudtaget. Huvudsaken är att han iaf dricker.

Får se hur länge jag blir hemma. På onsdag måste jag i sådana fall skaffa läkarintyg för att jag ska kunna få ersättning.

Jäkla magsjuka... ställer till det för stackars pojken och för stackars pappa som får mindre pengar i plånboken!



Som utlovat kommer det här en del bilder till på personer i min närhet som betyder mycket (som jag har bilder på i datorn vill säga).


 


1: Fredrik 2: Jon, Denniz & Cornelia 3: Joacim 4: Anna-Maria 5: Mikael
6:
Linda-Maria 7: Kenny W 8: Magnus, Uffe, Sara & Svante 9: Therese

Nästa blogg - ett nytt galleri. Men denna gång någon jag har fler bilder på. Guess who!
Welcome.


Kommentarer
Postat av: Anna

Märks att du har haft lugnt! tänker på att du har hittat klipp som "Mannen som är en tumme", "Kille som gör megahopp på trehjuling" och har haft tid att titta på stockklättring och dylikt :D



Blev genast på bättre humör =)





"Det som verkligen är underligt som jag reagerat på är att kommentatorerna är insatta i alla former av annorlunda sporter!" Ha ha!! Ja du, det blir nästan lite som Robert Gustavssons Yoghurtrace dubbel i mjölkkylen liksom :D



Och Jon kan nog ha en hel del magproblem ett tag framöver innan bakteriefloran i magen är ok igen, stackarn...



//Anna som genast slutar tjura och skickar ett mess till Persson att hon har hittat säkringen

2009-02-02 @ 20:10:31
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag?? Äsch...! krafsar i gruset med foten och fnissar generat

2009-02-02 @ 21:26:48
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Frida

Jo du har nog rätt ang det med drömmarna...

Men jag är ju en sån där nyfiken person som måste ha reda på ... :)

Skulle vara trevligt att få träffa Terry Evans och språka med honom tex.



Ja...videon... det är ju verkligen synd om karln, å ännu mer då han blir utskrattad i tv.

Men man kan inte låta bli att tycka att det är roligt...:)

2009-02-02 @ 23:35:52
URL: http://teufelin.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja, har varit 3st seanser med honom, helt otroligt!

2009-02-03 @ 16:29:29
URL: http://teufelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0