27 feb: Sinkadus

Har under några kvällar tittat på en TV-serie som sändes 1980 som heter Sinkadus. Bland annat utspelar det sig i Falun och vid en scen på en restaurang så reagerade jag direkt när jag fick se en statist! Det var Thomas Quick! Kollade om scenen flera gånger... jodå, jag var helt säker. Det var Thomas Quick. Om det nu skulle vara sant, som han själv sagt förr, så var han där en seriemördare redan. Men jag tror absolut inte på att han mördat någon överhuvudtaget iof.

Slängde mig ut å internet och fick det bekräftat att det verkligen var han som var med som statist i TV-serien.
http://www.filmdelta.se/namn/333602/thomas_quick/
Det var inte bara jag som hade reagerat över detta märkte jag. Många som hade skrivit om det på olika forum.



Idag har jag varit på besök hos mina kollegor i Bollnäs. Hade så förbaskat roligt. Skrattat mig genom dagen. Vilken god personkemi man kan ha med vissa personer i sin omgivning. Ja, det här var den roligaste arbetsdagen på länge.

Vi käkade på Lilla K i Bollnäs. Jäklar va gött det var med lunchbuffén och det var hur mkt sallad m.m. att välja på.

På onsdag ska jag till Höga Kusten för att hälsa på kollegorna där och se hur de har det.



Skön fransk låt som spårar ur =) 
Haha! Underbar reklam. Igelkotten är min favorit. 
ALLA Svenska MAD´s omslag!



Just nu sitter jag och smuttar lite snällt på en Four Roses whiskey och njuter av lite musik. Sen blir det att bänka sig i soffan och sällskapa med den jag delar hus med.

I morgon ska vi på dop. Angelicas kusin´s barn ska döpas. Så på med en av de fina nyinköpta kavajerna och ta med sig kameran. Därefter blir det väl någe gott fika. Så det blir en lugn helg.



Stavas det whiskey eller whisky? Sett olika stavningar här och där. På Systembolaget stavas det Whiskey iaf.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hur den ädla drycken stavas beror på vart i världen du är. Minns inte i skrivande stund men skottar skriver det ena och Irländare det andra och så använder sig amerikaner av den ena stavningen också så båda kan vara rätt.



Men om man vill glänsa så kan man lära sig hur de olika länderna stavar så att man inte kallar en singelmalt för den felaktiga stavningen ;-)

2009-02-28 @ 10:21:38
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna L

Jag antar att det var du som hade kommenterat en utav mina bilder på bdb och fråga om jag har funderat på att bli fotograf.. Och svaret är nej, det har jag faktiskt aldrig gjort. Men jag älskar att fotografera verkligen =)

2009-02-28 @ 14:47:33
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja men FYYYY Kenny! man får inte, jag repterar INTE kalla bourbon för Whisky ELLER Whiskey Blänger argt

2009-02-28 @ 19:48:52
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Stina

Håller helt med Anna!!!! själv använder jag bara förkortningar Virre / Wirre... hmmm gött e det iaf... Kraaam/s

2009-03-01 @ 00:33:57
URL: http://metrobloggen.se/skorpan67
Postat av: Carl Magnus Tunna Dehlin

Sinkadus - vilken klassiker... Jasså - du har roligt med arbetskamrater du... jo, jag kommer också ihåg en sådan tid!



Den där med att jag skulle spela in ljudet av en studsande boll är en klassiker!!!

2009-03-01 @ 00:35:05
URL: http://www.kanndigagd.nu
Postat av: Ida

Anna har rätt om whiskyn. Jag lärde mej av en av Skånes kunnigaste om whiskey. Han var min chef på Systembolaget i Bromölla och whiskykännare vallfärdade för att tala med honom. Vi hade på den tiden innan kaoset om mutade chefer ett mycket stort sortiment av drycken (större och mer välsorterat än flera av Sveriges bolag. Å det var förstås bara på grund av denne man!). Hur som helst så är båda namnen rätt beroende på var ifrån det kommer!

2009-03-01 @ 04:20:38
URL: http://idadidan.blogg.se/
Postat av: Ida

Anna har rätt om whiskyn. Jag lärde mej av en av Skånes kunnigaste om whiskey. Han var min chef på Systembolaget i Bromölla och whiskykännare vallfärdade för att tala med honom. Vi hade på den tiden innan kaoset om mutade chefer ett mycket stort sortiment av drycken (större och mer välsorterat än flera av Sveriges bolag. Å det var förstås bara på grund av denne man!). Hur som helst så är båda namnen rätt beroende på var ifrån det kommer!

2009-03-01 @ 04:21:01
URL: http://idadidan.blogg.se/
Postat av: kyd

Carl Magnus Tunna Dehlin: Hehe, ja jäklar va roligt man hade i Arbrå. Inte en dag då ögat inte var torrt. Vissa gånger låg man på golvet och kved. Helt undebar tid.

2009-03-01 @ 16:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0