5 feb: Lilla Fridolf

En chatt-diskussion jag hade med själsfränden och gamla kollegan Anna där vi pratade om förhållanden och våra partners:

Kenny:
- Du vet Lilla Fridolf... hur han är? Det är fan jag det... och Angelica är Selma. Fridolf vill väl, men ställer till det jämt och så vill han inte bli styrd fast han behöver det egentligen.

Anna:
- ASG! JA!! Så är det!



Mer chatt...

Jag och Helena pratar om serien Top Model:

Helena:
- Fan vad dom senaste säsongerna spårat ur. Kommer ju knappt ihåg dom som vann.
Kenny:
- Nä det har jag skitit i o tittat på. Egentligen har jag bara sett den säsongen Adrianne var med för att jag gillade henne.
Helena:
- Det var ju skitlänge sen. Jag minns jag var typ fjorton och skrek rakt ut när hon vann.
Kenny:
- Haha, jag kände mig som fjorton och skrek rakt ut.



Idag har det varit fullt upp, som jag anade. Hann inte med hälften. Skulle ha mycket klart till ett möte med bossen i morgon men det har vi omöjligen hunnit med för att jag fått varit hemma med magsjuk son. Hoppas bossen har förståelse.

Har massvis med möten, resor och konferenser framöver. Kul att jobbet blir varierande och man får vara med om många nya miljöer. Ska bland annat på en tre dagars konferens på Älvkarleö Herrgård om ngn vecka och till Höga Kusten en sväng i mars.

Hörde av mig till chefen i Söderhamn om tjänsten jag sökt där. Svaret var att de ansvariga inte har hunnit träffats för att göra ett beslut ännu. Så än är jag inte dissad iaf. =)



Gillar ju mest rock i alla former... men ibland smyger någon dance-låt fram som är helt makalöst bra. Här har ni en av dem.

Snott den här videon från Vingo´s blogg. De mest fascinerande akrobater jag någonsin sett!



Badade Balder i veckan tillsammans med Jon. Han var så duktig att hjälpa till på alla vis. Först och främst blev Jon lite less på att Balder inte ville gå in i duschen så han motade in honom bestämt. Väl inne i duschen tvättade och schamponerade han in hundkraken. Därefter duschade han sig själv och noggrant tvålade in sig.



Man kan inte låta bli att skratta åt hans starka vilja, domderande och sin vilja att klara sig själv. Haft så roligt med Jon efter att han blev frisk. Vi har tagit igen en massa lek och bus från då han var sjuk. Vi har stojat så mycket så svetten runnit från både lille Jonsson och mig.
Det är så underbart att vara pappa!


Vet inte vad det är med min son och hans dragning till nummer nio!? Han har i några veckor nu pratat väldigt mycket om just numret nio och nu i veckan ritade han till och med numret och var så stolt så. Weird...



Dagens Fundering:
Hur jäkla osmart är Systembolagets ledning egentligen?
Om man köper korv på ICA så kan du ge dig på att det ligger paket med korvbröd inte så långt ifrån. Men på Systembolaget är de inte så företagssamma precis...
Börja sälj groggvirke för skröen!

Blir så irriterad.



Denna blogg´s galleri blir på Håkke. Har en bunt bilder på den karln må jag säga, efter att ständigt hållt ihop sedan A-traktor-åldern.







Bland alla underbara låtar med Volbeat har jag underligt nog kunnat plockat ut tre favoritlåtar:
Still counting, Soulweeper 2 & Danny and Lucy.

Counting all the assholes in the room... Im definitely not alone.
/ Volbeat


Kommentarer
Postat av: Anna

Måste ju ta och säga att du har en så fruktansvärt ur gullig son :)

2009-02-06 @ 11:07:54
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: Ida

Ahh, jag visste att de släpper ut mycket men så in i norden mycket? :O

2009-02-07 @ 02:24:59
Postat av: Jesa

Du är utmanad!

2009-02-07 @ 22:52:59
URL: http://raggarjesa.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja du skulle väl må över att ha en flaska pungschampo ståendes i badrummet, till allas beskådan? :D

2009-02-08 @ 21:26:42
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0