18 feb: Hur har folk råd?

Sitter just nu på jobbet och har lunch.

Precis haft ett långt samtal med chefen bland annat om jobbet jag eventuell blir tillfrågad om i Söderhamn jämte detta jobb i Gävle.

Min känsla säger Söderhamn... och det kommer även funka bättre praktiskt sett. Men jag kommer inte att hänga läpp om jag inte får det, för det händer riktigt roliga grejjer i Gävle också. Bland annat har vi fått en ny jättefin lokal som gör att jag kan åka tåg varje dag till Gävle då det ligger väldigt nära tågstationen.

Skulle ha fått besked förra veckan angående tjänsten i Söderhamn, men det har blivit försenat. Förhoppningsvis får jag besked denna vecka.



Ska snart iväg på konferens på Älvkarleö Herrgård tillsammans med alla kollegor och kommer hem på fredag em. Kanske jag kan skriva något inlägg på kvällen på hotellrummet men det låter som det även kommer att bli kvällsaktiviteter så när det är slut på arbetsdagen så ramlar man väl i sängs.

På lördagen skulle jag ut och busa med Danne och Sandra... men det blev inte av, av någon anledning. Så nu raggar jag festligheter runt om i Sandviken-trakten istället.

Sandviken/Kungsgården-bor! Hör av er om det händer något i helgen.



Fantastiskt vad mycket jag hann med igår. Men iof så blev att lägga sig vid 01 tiden också.

Efter jobbet for jag till Erika och hjälpte henne med hennes dator. Sen for jag hem, där jag slängde i mig mat. Därefter testade jag Xboxen som jag hade lämnat in på flashning tidigare på dagen. Det funkade inte så bra. Men insåg sen att jag hade bränt skivorna fel *grrrr* Tur att jag inte slängde spelen efter att jag hade bränt dem.

Hann även under dagen med att byta ut Lips (karaoken) till en ny då ena micken inte funkade. Så nu har tjejerna fungerande karaoke i helgen då det ska partajas. Jag och Angelica skyndade med, efter lagt Jon, att testa att mickarna funkade och sjunga några låtar. Fan, det låter mycket mycket bättre när man är full!!

Köpte även en extra gitarr till Guitar Hero. Den var med sladd... men så billig. 99kr endast, helt ny.

Vad mer gjorde jag igår då? Satt i någon timme och letade fram hur man skulle bränna spel. Jag laddade även hem nya GTA expansionen och testade ett uppdrag. Jag packade väskan till idag med mera med mera.

Fantastiskt hur mycket man hinner egentligen!



Någon som lyfter 270kg i bänkpress? TVÅ gånger efter varann?
Åter igen - Sveriges stolthet Magnus Samuelsson.

Ytterliggare en svensk stolthet och mycket stor i sin nisch - Puma Swede.
Obs! Länken går till hennes blogg... inget annat. =)



Dagens fundering:
Hur fan har folk råd??

Har haft ett litet family-meeting i måndags med Angelica angående hur vi ska göra med våra bilar. Nu sjunger Passaten på sista valsen och den är redo för skroten. Samtidigt ska Audin in på verkstad och kosta på multum eller byta bort den och lägga pengar emellan.

Någon nyare bil har vi absolut inte råd med kom vi fram till så jag kommer att köra Passaten tills den brakar ihop helt enkelt. Därefter får vi låna svärmors bil tills Audin är klar. Men därefter måste vi byta bort Audin trots allt för vi har inte råd med att betala bränsleförbrukningen på den varje månad.

Fattar inte hur folk har råd med allt? Ta me fan att jag förstår. Jag har ett ordinärt avbetalt arbete och Angelica har iof studielån men ändå kämpar vi varje månad för att det ska gå ihop.

De som har lån på hus, bilar, skotrar, båtar, husvagnar då? Hur i helvete lyckas de hålla näsan ovanför vattenytan? Har de så enormt höga löner då? Jag tycker var och varannan människa har hus, bil, båt mm. Plus att alla har sina övriga fasta kostnader som mat, uppehälle och bensin mm?? Sen ska det ut på semester eller renovera huset osv.

Nä jag fattar fan inte...



Nu ska jag jobba på det sista och sedan iväg till den helt underbara miljön på Herrgården i Älvkarleö.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nja alla har inte råd.. se bara på "lyxfällan"!

2009-02-18 @ 13:25:16
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com
Postat av: Tess

Ska du med å festa i Valbo på lördag då?! :D

2009-02-18 @ 15:03:42
URL: http://tezzysblog.blogspot.com
Postat av: Ang1e

Grejen är nog den att folk inte har råd egentligen..Läser ju var och varannan dag i tidningen om dessa sms-lån som folk tar hit och dit. Livsfarligt! Ta lån för att kunna betala andra lån..



Guitar hero-gitarren med sladd är bättre än den utan. Dom trådlösa slutar funka ganska fort, då dom blir glapp. Brorsan körde slut på 2-3 stycken bara på ett par månader! Då köpte han en med sladd och den funkar kanon än! :-)

2009-02-18 @ 15:20:23
URL: http://angelica0lsson.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag fattar inte det där jag heller, vad får folk pengar ifrån egentligen? Jag som student får sammalagt 3100 kr i bidrag från CSN och försäkringskassan, det är var min hyra kostar.. sen då? Mat, hundmat, internet, nöjen? vad är nöjen egentligen? Jag har inte klippt håret på säkert 8 månader, jag har inte råd att köpa ett nytt hundkoppel för 200 kr trots att det jag har nu snart har gått av helt. Nä de är fan inte kul med pengar!

2009-02-18 @ 15:34:01
Postat av: HåkanE

Man har ett jobb. Sen tjänar man svarta pengar på sidan av. Det är så det funkar. De borde ju hederlige kenny veta om :) . I helgen vet jag vad som händer.. Lira rockband sen ut på krogen .

2009-02-18 @ 18:16:11
Postat av: Anna

Nej det är många som inte har råd...egentligen.

Själv sålde jag bilen för att ha råd med mitt leverne så när Skägget behöver bilen i jobbet är jag utan helt enkelt.



Synd att inte skägget är hemma i helgen då för då hade du kunnat komma hit :)

2009-02-18 @ 20:57:16
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Glömde: Även fastän vi inte bor i Sandviken-Kungsgården L

2009-02-18 @ 21:00:03
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: kyd

Anna: Man tackar för inbjudan. Men det skulle bli lite åt fel håll när morsan i Ockelbo skulle vara barnvakt.



Lina: Ja, det är fantastiskt men det är kanske som Håkan säger... svartpengar eller andra inkomstkällor. Man kan fan inte leva i Sverige annars.



Nä, nu ska jag ta och piffa upp mig lite och sälja min kropp.

2009-02-18 @ 23:06:09
Postat av: Nettan

Du får ta och komma till Sandviken på fredag då... Snoddas ska spela på LillPuben :-)...

2009-02-19 @ 02:20:10
URL: http://sessa69.blogg.se/
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock

Meeeeeeeeeen GUD , Kenny , Dom startar däckfirmor och drar in cash !!



Annars får du skaffa en extra inkomst - fluffer,slav,Starta upp SRMC igen och köra dansband/rockabilly mm



Veronica M söker ju nya stjärnor..Kanske blir du det!!

2009-02-19 @ 10:29:33
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078
Postat av: Nettan

De va ju synd... Men de går ju fler tåg...

2009-02-19 @ 22:04:17
URL: http://sessa69.blogg.se/
Postat av: Carl Magnus Tunna Dehlin

Eller så kan man ju alltid slänga ut sin bil på YouTube mitt i natten

2009-02-24 @ 23:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0