14 jan: Vad mer kan jag skriva om?

Som sagt... är skrivsugen idag trots trötthet. Tröttheten kan jag iof skriva om...

Min trötthet beror på följande: För lite sömn, mycket jobb, inga regelbundna måltider (idag åt jag tex bara middag hemma) och ingen motion!

Sömn har jag alltid haft svårt med, ända sedan jag var bebis. Min mor var nära att dö av sömnbrist för att jag aldrig sov mina första två år. Men så helt plötsligt när min bror kom till världen så började jag sova någorlunda iaf.

Hur fan orkade morsan egentligen? Först nära att dö av sömnbrist, och så skaffar hon sig ett till barn, haha.
Men min bror... han kan sova han. Har aldrig varit med om någon som kan sova lika mycket som honom. Vissa gånger i våra yngre år så kunde han sova ett dygn. Men har alltid helst sovit runt 12 timmar och jag klarar mig på typ 4-5 timmar. Men kan om jag vill på helgerna... då kan det sträcka sig iaf till det dubbla. Får väl ta igen det saknade då förståss.

Jobb har det blivit en del av nu efter det nya året. Sötebrödsdagarna är över, haha. Närå... det känns riktigt bra. Vill ha en massa action om dagarna men så är man trött när man kommer hem istället =/

Måltiderna ja... Detta är ett jävla gissel. Har alltid haft svårt att äta frukost. Först och främst mår jag illa om jag äter på morgonen och om jag tvingar i mig, så är hela dagen förstörd med ett jävla springande på toa och magknip.

I lumpen tjatade kompisarna på mig att äta den helt underbara frukosten som serverades på markenteriet varje morgon som kan jämföras med hotellfrukost x2. Till sist gav jag med mig och käkade frukost som var helt makalöst god, men dagen var förstörd helt och hållet. Tror jag fick avbryta dagens övningar till och med. Sen blev det inga fler frukostar för mig i lumpen inte =(

Så jag käkar oftast lunch och middag plus en jäkla massa småätande på kvällen. Riktigt suger i magen på mig och har känt nu efter småätandets stora period - Julen, att jag nästan kan få panik om jag inte tuggar på något.
Inte undra på att jag är trött och överviktig dessutom när man egentligen ska käka runt 6ggr/dag på regelbundna tider. Fan.. man är jämt hungrig! Man kan vara mätt ett litet tag efter en måltid, sen är man hungrig igen. Måste bli en ändring på detta!!

Motion! Ska det vara så svårt det?? Ibland
(väldiiiiigt sällan) kan jag få toppar då jag verkligen kör på med motion. Jag kör på för fullt och blir alltid skadad på något vis och så lägger jag av. Eller så lägger jag av pga tristess.
Hur tusan ska jag kunna komma igång och hålla fast vid motionen?? Jag har försökt i så många år, men inte funnit någon lösning.

Allt ovanstående har jag och Angelica pratat om ikväll och jag försöker skämta bort allt, för jag orkar inte snacka om det helt enkelt. Men det känns skönt med en blogg att kunna skriva av sig i. =)





Till något annat, haha...

Min lilla goa son... hujjedamejj va han snackar och gör sig förstådd numera!!

Det kommer massvis med nya ord varje dag.
Ikväll under 1 minut kom det tex tre helt nya ord. Kalan, båka, båssta.
Dvs: Kanal, bråka och borsta. Varför han sa just dessa ord, orkar jag inte beskriva. Det handlar om tre olika saker, för det pratas oavbrutet om allt och alla!

Han gör sig förstådd och man ser att han fattar så mycket om allt omkring som händer. Ibland blir man helt häpen över hur mkt han kan förstå så nu har vi ju fått bokstavera vissa ord för att han inte ska förstå.







I morrn är det jobb för fulla muggar kan jag lova. På fredag likadant, men kommer tillbringa hela den dagen i Söderhamn på två olika möten. På fredagskvällen är det födelsedagsfest hos Mia. Det ska bli riktigt skoj känner jag på mig.

Nu ska jag runda av denna blogg med en länk...


Hey! Free cake!

Kommentarer
Postat av: Ida

Han är så söt lille Jon! Vilken tjejtjusare han ska bli en dag!

Motion.. Jag har samma problem. O ändå så vet jag att jag mår så in i norden bra när jag motionerat regelbundet en tid. Vad ska man säga? Det finns inga ursäkter faktiskt..

Maten.. Ett tips som jag läste någonstans är att äta en liten frukt, bara ngn deciliter yoghurt eller vad fan som helst som man kan få i sig inom en timme efter uppvaknandet. O sen där förmiddagens mellanmål ska vara så äter man frukost istället. Kanske något att prova? Ett annat tips kan vara att försöka ta en rask promenad på minst 30 min direkt på morgonen. Det bränner massor med fläsk och sätter igång hungern på många!

2009-01-14 @ 22:50:41
Postat av: Blogginnehavaren

Tack för tipsen. Ska sätta igång med något iaf. Så här kan det inte fortgå.

Jodu, lille Jon blir en stor fin prins sen ska du se =)

2009-01-15 @ 07:46:29
Postat av: Tess

Du e fan inte den ända som mår illa om man tvingas äta frukost direkt på morgonen. Jag måste vänta minst 3 timmar innan jag kan äta nåt. Det var ju bra på förra jobbet, då käkade man frukost på förmiddagsrasten ist.

2009-01-15 @ 11:47:59
URL: http://tezzysblog.blogspot.com
Postat av: kyd

Jag hört om många som har samma åkomma som oss två. Måste ta reda på hur detta kan komma sig? Hello Google, here I come.

2009-01-15 @ 12:29:32
Postat av: Angelica

Ok, om du gör reklam för min :)

2009-01-15 @ 12:44:36
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, jag har samma problem! jag mår skit om jag äter på en gång på morgonen! men nåt jag kan äta ganska direkt är faktiskt ägg!

Annars så försöker jag att vänta 20 min MINIMUM, men inte alltid lätt när man ska upp och jobba, man vill ju inte gå upp en timme tidigare bara för å vänta in magen...



Men att ha med sig frukt eller kokt ägg att äta snabbt när man behöver det är ett tips!

2009-01-15 @ 16:30:35
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com
Postat av: kyd

Angelica: Jorå... det ska jag göra =)



Jenny: Jäklans... ägg som är det värsta för mig, haha. Men frukt kan jag gå med på.

2009-01-15 @ 20:46:19
Postat av: Håkan

JAg har samma problem. Men har kommit på om jag dricker tex en glas vatten först.. eller annat.. grogg funkar det med . fast bara på festival.

så väntar jag typ 15 - 20 min.. sen går det bra å äta utan å må dåligt osv

2009-01-16 @ 05:54:49
Postat av: sussi

kul blogg att läsa och söt liten son



tyvärr har jag ingen blogg själv men kika gärna in på min dotters om hennes liv som hockeyfru i usa och mamma till liam 17mån och en ny liten på g i magen bf 17/9-09



www.metrobloggen./se/theresesundin

2009-01-16 @ 10:22:26
Postat av: kyd

Håkan: Har du någon förklaring på det där? Jäkligt irriterande ju!



Sussi: Man tackar. Jajamen, ska besöka hennes blogg. Hockeyfru är ju inte alla förunnat precis. =)

2009-01-16 @ 15:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0