16 jan: Försöka skriva snabbt

Har mycket att stå i nu innan jag ska iväg till Mia på hennes födelsedagsfest. Första jag gjorde när jag kom hem från mötet i Söderhamn, var att skriva en lista på allt jag skulle göra under eftermiddagen.

Men nu är arbetet klart för idag iaf. Får se om jag bör sätta mig på söndag kväll och gå igenom några få saker innan nästa vecka. Det är nu det börjar hända saker på jobbet.

Kan inte skriva så mycket om jobbet i denna blogg eftersom den är så offentlig. Jag arbetar ju under sekretess. Får ju inte nämna något om vad som händer egentligen i respekt till de personer jag arbetar med.

Dessutom har vi en jäkla massa konkurrenter i olika former, så jag kan inte precis skriva hur jag arbetar eller kommer att arbeta... så ni får läsa mer om hur jag är som privat istället och vad som händer på min fritid.





Åhå! Nu blev det Paradise City... jäklar vilka minnen! Fjortis, moped, avskyvärda fyllor, hormoner, tjafs m.m.

Samtidigt som man längtar tillbaks som fjunig 15 åring på en Yamaha DT
(ja, jag bodde på mopeden ta me tusan), så gör man inte det! Tror det var mer problem i tonåren än vad man har nu. Iof, de problemen var ju jättestora då men man kan skratta åt dem nu.





MASSVIS med fester framöver... hur ska en 34 åring orka? Men det ska nog bli skoj... får ta det lugnt i mars istället. För sen blir det vååååår och sommar. Då blir det att hinka kall bärs... i en förhoppningsvis varm jänkare.

På tal om jänkare, så har jag hittat en som kan och vill montera dit Air Ride systemet. Närmare än vad man trodde... min tremänning som har en bilverkstad skulle ge sig in i eländet och försöka fixa till det.

Har hört med runt 20 verkstäder om de ville hjälpa mig. Alla förutom en sa nej. Den som sa ja, låg i Stockholm och var ganska dyr.







Skrev lite igår om Jon´s språkutveckling. En sak till som han börjat med är att när han inte vill något så säger han "Nä" framför. Det låter ju för jäkla sött när han säger t.ex. "Nä sova" eller "Nä äta".

Angelica berättade att han vägrade äta idag... efter mycket trugande tröttnade Angelica totalt och gav Balder all mat. Jon blev helt paff och jätteledsen. Får se nu då om han äter bättre framöver.


(han har en solmössa på sig som jag har vikt upp, om ni undrar haha)





Nu ska jag göra iordning mig... duscha och raka sig och plocka ihop allt jag ska ha med mig. Vantar och mössa är nog bäst att ta med sig. Kanske man får gå hem i denna jefwla kyla mitt i natten.

Två länkar och dagens fundering ska ni få innan jag avslutar...
Ha en trevlig kväll, det ska jag ha!

För allt i världen - Svälj inte tuggummin!
Oh my god Oh my god Oh my god

Dagens fundering: Radio Rix har ju slutat sända i vår region men hur fan är det möjligt att vi numera får in Radio Rix utan större brus helt plötsligt på våran 149-kronors-köksradio???

Kommentarer
Postat av: Maria

Här funkar radio rix på 107,0..

2009-01-16 @ 19:05:10
Postat av: Anna

Rix FM slutade inte trots allt. Från första jan i år sänder de från ny frekvens. Tillkommit har också Mix Megapol och de finns på nästan samma frekvens som Rix gjorde...

2009-01-16 @ 19:07:48
Postat av: Angelica

Ja precis, de sänder från en ny frekvens som verkade funka bättre på vår lilla köksradio.

2009-01-17 @ 18:41:00
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: kyd

På så vis! Men på bilradion går det inte att få in Radio Rix iaf.

2009-01-18 @ 12:51:03
Postat av: Anonym

Rix sänder i hälsingland.. Det är bara i gästrikland dom drog in.. Så vi fick ju en en kanal som bara sänder klassisk hårdrock.. Så vi bytte upp oss rejält :)

2009-01-18 @ 17:50:36
Postat av: kyd

Då förstår jag! Jag lyssnar ju ofta på rockkanalen när jag åker på E4an varje dag. Helt suverän kanal.

2009-01-19 @ 00:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0