20 jan: Hittills lika många besökare

Hej.
Har sett i min statistik på denna blogg att det hittills är lika många besökare till denna blogg som det var till min förra blogg. De trogna följde visst med i övergången =)

Man tackar för det.



Just nu ligger Jon i pappas säng och ska försöka sova. Ville testa för att se om det funkar och det verkar gå helt okej, än så länge iaf! Han ligger och låter lite och leker med sina kära "Cha-Cha", dvs dinousarier. Försöker ibland få kontakt med mig men jag svarar han inte och han tjatar inte. Jag kommer att bära in honom till hans säng senare, oavsett om han somnat eller inte.

Han är enormt duktig kring nattning men detta är något helt nytt för honom. Han ligger alltid i sin egen säng och har aldrig någonsin sovit bredvid oss.

Enda gången var på BB då jag hade honom bredvid mig med mitt lillfinger i hans mun så han var tyst. Räknade ut att jag sov riktigt ca 2 timmar på hela helgen. Övriga tiden låg man och halvslumra med världens huvudvärk. Men det var det värt, tusen ggr om!!



Idag har USA fått sin första svarta president. Det tog 44 presidenter innan en svart människa blev USAs president. Men det kanske inte har funnits några svarta kandidater förrens nu heller? Det vet jag inte. Iof tror jag han är mulatt, så "helsvart" är han ju inte då egentligen.

Är nyfiken att se vad som kommer bli annorlunda i USA. Amerikanarna är ju inte så förtjust i större förändringar men vad jag förstått så ska väl Barack Obama röra om ordentligt i grytan?



Nuså, spatserade han upp efter 10 minuter och ville så klart sitta i pappas knä. Men icke... det blev sängen igen fast under lite protester. Men han ligger kvar så snällt nu. Får se om han hoppar upp igen.



Alla har väl sett Evolution of dance? Här kommer del 2!!



Dagens Fundering...
En person frågade mig häromdagen om vilken temperatur det var i Stråtjära på morgonen... jag sa -13 grader. Detta sa jag för att jag visste det. Ja, ganska självklart eller hur?

Men detta berodde på att Angelica var intresserad att veta vilken temperatur det var på morgonen och nämnde det till mig innan jag for till jobbet.

Vad är poängen i detta? Jo... egentligen skulle jag inte kunnat svarat den här personen alls för jag är inte ett dugg intresserad av vilken temperatur det är... någon gång på året! Jag kliver ut och känner - Ja nu är det kallt eller ja nu är det varmt. Men för vissa personer är detta jätteviktigt av någon anledning? Jag har inte förstått anledningen bara.

Likadant med klockan (om man inte är på jobbet vill säga). Jag vill inte veta vad klockan är. Är jag hungrig, då äter jag eller är jag trött då ska jag sova.

Angelica till exempel, hon är Skalman personifierad. Äta på exakt rätt tid och sova på rätt tid. Säkert bra, men jag funkar inte så. Jag mår dåligt att följa ett visst mönster. Det är nog en liten vagabond i mig ändå.

Såååå... dagens fundering är alltså: Varför är vissa personer väldigt noga med att veta t.ex. temperatur, klockslag m.m?



För alla er som inte vet vem min omtalade vän Johnny är.
I denna video ser vi Johnny som den korpulente killen i mitten med Che Guevara t-shirt.





GRATTIS JOHNNY PÅ FÖDELSEDAGEN =)



Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha ha! OJ vad jag känner igen det där med temperaturer hit och dit!



Skägget kan gå här hemma på kvällarna och säga "Nu är det -15 grader"



Jaha tänker jag och försöker åter koncentrera mig på vad jag nu gjorde. Två minuter senare kan han säga:



"Nu är det -15,3 grader. Det blir kallare"



Så där fortsätter det tills jag säger att det är ett gubbtecken att han är så jävla temperaturkåt. Då brukar han sluta av någon anledning...

2009-01-20 @ 21:22:11
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: kyd

Hahaha!! Ja, det är då inte klokt?? Måste ju vara något form av ett tvångssyndrom? Som de där som kollar om spisen är avknäppt för 37:e gången innan de lämnar hemmet och därefter känner om dörren är låst lika många ggr. Eller så har de väldigt lite att fundera på och är rastlösa? =)

2009-01-20 @ 22:46:32
Postat av: Sooz

Jo man får köra lugnt.. själv har vi en jäkla isbana i sthlm :S

2009-01-21 @ 17:27:58
URL: http://raggarsooz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag är en sån som ska veta allt hela tiden! Jag stirrar på klockor ocg tempgivare heeela tiden!

Jag tror det beror på nåt slags kontrollbehov, att man vill ha kontroll på omgivningen, när man själv är ett yrväder ;-)

2009-01-22 @ 19:46:17
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com
Postat av: Angelica

Ok, jag har en Skalmanklocka .. men vem utav oss är det som har bäst hälsa? Du kan ju inte säga att du mår bra när du är överviktig pga oregelbundna och dåliga matvanor, du får migrän pga oregelbunden sömn. Du är ofta trött och orkeslös som leder till att du inte har någon ork till att motionera, bristen på motion leder också till att du inte orkar något, en ond cirkel. Passar verkligen vagabondlivet då?

2009-01-23 @ 10:31:23
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: kyd

Angelica: 100% sant. Men jag har inte valt att vara lite av en vagabond. Jag är sådan person bara, precis som du har kontrollbehov.

2009-01-23 @ 19:43:38
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock

vilken virril superhingst på bilden =)



tack för gratulationen

2009-01-28 @ 21:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0