27 jan: Nu får tröttheten ge sig!

Har varit hängig och stundoms väldigt trött om dagarna i flera veckor nu. Varje morgon är jag som en zombie och varje gång jag kommer hem är jag sweet-assed-tired (<<--- ett ord jag kom på nu helt sonika).

Käkar vitaminer för fullt, dricker kaffe i tid och otid, äter (numera) på regelbundna tider och går och lägger mig tidigt om kvällarna.

Kan det vara vintertrötthet? Eller för mycket att tänka på? Tänk om jag visste vad orsaken är så man kan få någon form av förståelse.

Den sista ynka energi jag har kvar när jag kommer hem från jobbet, ger jag allt till Jon så klart. Leker och busar så jag till sist somnar av på soffan. Det är så skönt med den där lilla sovstunden. Gör att man orkar en stund till på kvällen. Skriva blogg till exempel =)
-

Idag mina vänner har jag varit på anställningsintervju i Söderhamn. Fick mycket mer kött på benen angående vad det är för tjänst - ansvar, förväntningar, mål med mera.

Huvudet är fullproppat med information och den lilla knoppen arbetar redan för fullt för att finna lösningar på problemen, fastän jag inte vet om jag fått tjänsten ännu.

Men jag är förväntansfull och triggad till tusen! Fasen va kul det här kommer att bli. Kommer att få jobba arselet av mig till en början då det är mycket som ska repareras, utvecklas, tryggas, motiveras och förklaras.

Därefter blir det att köra på med nästa växel i och med att sätta grunden till tjänsteverksamheten i Söderhamn. Kundvård, få förtroende, finna nya kunder, rekrytera och anpassa verksamheten.

Samtidigt ska man ha i åtanke att Samhalls största mål är att se till att de anställda kommer ut på öppna marknaden, ett visst antal per år. Detta är det viktigaste målet Samhall har.
-

Vi fick besök av Mia för någon timme sedan. Precis innan hon skulle gå, lyfte jag Jon till henne och bad honom att ge henne godnatt-kram för han skulle precis gå och lägga sig. När Mia sträcker ut armarna för att ta emot honom spyr han ner henne med en kaskadspya som kom från ingenstans!! Mia försvann in på toaletten och var nära att spy själv. Angelica tog Jon in i duschen och jag började ta reda på spyorna.

Kunde inte låta bli att skratta lite för det såg så jäkla komiskt ut, trots eländet. Det blev lite kalabalik så här på kvällen. Fick slänga mig på mobilen och ringa min kollega att hon fick ta reda på en bunt personal som jag skulle ha utbildning för i morgon. Jag vet inte hur de ska lösa detta?

Just nu skriker han och gråter stackarn. "Nää käkkas", skriker han mellan gråten. Usch ja... gör ont i en. Nu får man väl sitta och vaka hela natten också förståss. Försökte lägga han nyss men det gick inte, han bara skriker och gråter.

Jävla dagishelvete och jävla föräldrar som inte håller barnen hemma fastän de är sjuka! Ställer till så enormt med jobbet, strul med Försäkringskassan och att man kan bli sjuk själv. Fan, har inte fått ersättning från förra gången jag VABade ännu ens!! GRRR!
-

Dagens fundering:
Hur funkar trackbacks här på bloggen?
-

Inte nog med att presidenten fått en ny bepansrad limousin (The Beast kallas den förresten)... presidentens livvakter har fått nya fordon också. Check his out!!

Men herregud vilken jävla drog! *chockad*

Sportmotorcyklar körandes på is.
-

Blir aldrig klar med den här bloggen. Fick nyss springa ner och ta reda på enorma spyor. Svårt att fatta att allt detta kommer från en sådan liten pojk.

Nu har han varit sjuk i två omgångar i januari och en gång i december. Förra gången var Angelica hemma med honom, så nu får jag passa på att vara hemma. Drog nitlotten att det var just magsjuka. Angelica tog hand om honom när han hade feber i några dagar.
-

Har några gallerier på gång här i bloggen med några av mina vänner... först ut - Håkan E !



Kommentarer
Postat av: Anna

Ja Fy fan vilken jävla drog! :(



Trodde det var du som var magsjuk när jag svarade på fejsboken så det blev lite tokigt svar, men å andra sidan kan du behöva ett krya på dig ändå ser jag...



Se till att få dagsljus en stund varje dag - t ex när du har lunch - gå en kort promenad. Lägg dig i solarie några gånger så kanske du blir lite piggare...

2009-01-27 @ 21:02:43
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja usch ja! Tänk vad barnen suger ur all energi såna här gånger och ändå vill man ha fler - är det jakten på ett nytt lyckorus i form av en ny liten bebis att sniffa på? =)



Otroligt intressant det han sa. Ska kolla om det går någon mer repris för jag vill höra från början den här gången...

2009-01-27 @ 21:30:10
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Ang1e

Ja dagisbaciller är inte att leka med! Tack och lov klarar vi oss från det mesta! Enda vi åkt på är förkylning, men sen december har det gått magsjuka 3 ggr, löss, springmask och så var det nån mer sjukdom. Ny sjukdom varje vecka nästan! Hoppas han kryar på sig snabbt!

2009-01-27 @ 21:31:10
URL: http://angelica0lsson.blogg.se/
Postat av: Ida

Stackars Jon :S Hoppas han kryar på sig snart.

Angående din trötthet, kanske har du fått lite av bakterierna men att det inte helt bryter ut utan bara ger den där tröttheten?

2009-01-28 @ 00:55:21
Postat av: mie

är du sugen på ny design? :) kolla in här: http://memie.blogg.se/2009/january/budgivning-lila-design-1.html

2009-01-28 @ 01:01:15
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja vintertrötthet kan det vara, om du tänker efter så är du alltid extra trött den här tiden på året. Som Anna skriver, det bästa botemedlet är dagsljus och frisk luft + motion. Då syrestätts hjärnan, blodet strömmar genom kroppen och du blir piggare både fysiskt och psykiskt!

2009-01-28 @ 13:12:32
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Mian

Jaa, förstår att det såg lite komiskt ut, blev ju inte bara lite chockad! Helvetisk drog du! Undrar hur länge det tar innan vi får in tjejer på jobbet som har haft det som huvudrog? Fy faan

2009-02-05 @ 00:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0